عسل دم کرده گیاهی چیست؟

عسل دم کرده گیاهی چیست؟

عسل دم کرده گیاهی برای اهداف مختلف، از جمله به عنوان حامل برای گیاهان دارویی و همچنین افزودنی خوشمزه به محصولات پخته شده، سس‌های سالاد، و ماریناد‌ها استفاده می‌شود. تعریف عسل دم کرده گیاهی، طرز تهیه و انواع آن در این مقاله عسل رایحه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عسل دم کرده گیاهی

عسل دم کرده یک داروی گیاهی ساده است که از گیاهان خشک تهیه می‌شود و بسته به درمان مورد نظر در مدت زمانی حدود ۱ تا ۴ هفته، در عسل خیسانده می‌شوند. این عسل را می‌توان به صورت دارویی، روغن گیاهی و یا برای آشپزی استفاده کرد. با استفاده از گیاهان خشک به جای گیاهان تازه می‌توان عسل دم کرده‌ای را تهیه کرد که برای مدت مناسبی ماندگار است.

طرز تهیه عسل دم کرده گیاهی

دو روش بدون حرارت و روش حرارت دیده برای تهیه این دم کرده عسل وجود دارد و بهتر است از عسل خام سبک مانند شبدر، خار یا تاپو استفاده کنید.

یک شیشه تمیز را با گیاهان خشک مورد نظرتان تا نیمه پر کنید، سپس عسل را به آن اضافه کنید، آن‌ها را به خوبی با هم مخلوط کنید و شیشه را در یک مکان گرم قرار دهید. بهتر است به طور مرتب محتویات شیشه را با هم مخلوط کنید و حدود ۱ تا ۴ هفته صبر کنید. هر چه مدت زمان نگهداری آن را بیشتر کنید، طعم عسل قویتر و خواص دارویی آن بیشتر خواهد شد.

بعد از مدت زمان طی شده، محتویات شیشه را از یک صافی عبور دهید و در یک شیشه تمیز دیگر بریزید و آن را در جای خشک و خنک به مدت نامحدود نگهداری کنید.

بهترین گیاهان برای عسل گیاهی

وقتی نوبت به انتخاب بهترین گیاه برای عسل دم کرده می‌رسد، این نکته را مد نظر داشته باشید که آیا می‌خواهید از آن برای مقاصد آشپزی یا دارویی استفاده کنید؟ در ادامه با انواع گیاهانی که می‌توانید برای عسل دم کرده گیاهی استفاده کنید، آشنا شوید.

گون:

یک گیاه آداپتوژن است، به این معنی که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا با استرس سازگار شود. برای تهیه عسل دم کرده‌گون، باید ریشه‌های خشک شده این گیاه را خرد کنید و به آن عسل اضافه کنید. همچنین این دم کرده می‌تواند به یک چاشنی عالی برای محصولات پخته شده تبدیل شود.

بابونه:

از نظر دارویی، بابونه به دلیل خواص آرام بخش و ضد اضطراب خود شناخته شده است. یک قاشق چای خوری دم کرده بابونه با عسل قبل از خواب می‌تواند باعث یک خواب خوب شبانه شود.

اکیناسه:

برای مبارزه با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می‌شود و دارای طعمی قوی است. دم کردن عسل با اکیناسه خشک به پوشاندن طعم آن کمک می‌کند، به خصوص زمانی که با یک گیاه مکمل مانند گل سنجد یا بابونه ترکیب شود.

سنجد:

طعمی شیرین و کمی خاکی دارد و به دلیل خاصیت تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. عسلی که با سنجد خشک دم کرده می‌شود، شبیه شربت سنجد است که برای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می‌شود.

ریحان مقدس:

نوع دیگری از گیاهان آداپتوژن است و خواص آرامش بخش دارد. ریحان مقدس طعم مطبوعی و قوی دارد و به عنوان یک دم کرده عسلی برای روز‌های پرمشغله شما عالی عمل می‌کند.

پیچ‌امین الدوله:

این گیاه به همراه عسل، یک افزودنی خوشمزه با طعمی ملایم و شیرین است که می‌تواند بر روی نان تست یا کلوچه کره‌ای استفاده شود.

مریم گلی:

این گیاه به عسل طعم ملایمی می‌دهد و به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی طبیعی می‌تواند برای درمان گلودرد و سرفه مصرف شود.

آویشن:

عسل دم کرده آویشن با شاخه‌های خشک آویشن برای تهیه سس سالاد و ماریناد بهترین است.

ریشه سنبل الطیب:

از دیرباز به عنوان یک خواب‌آور طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و دم کرده آن با عسل بهترین راه برای مصرف آن است.

درخت بید:

پوست درخت بید به طور سنتی برای درد، تب و التهاب مصرف می‌شده است و عسل دم کرده آن روشی مؤثر برای کمک به کاهش دارو است. این ماده یک منبع غنی از سالیلین است، ترکیبی که در صورت مصرف به اسید سالیسیلیک، ماده فعال آسپرین تبدیل می‌شود.

منبع: practicalselfreliance.com

حساب کابری