عسل برای ویروس کرونا…

عسل و کرونا

هنوز هیچ درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد. هر شخصی ادعایی در این خصوص داشته باشد، دروغ گفته است!

با این حال، اگر سیستم ایمنی قوی دارید، احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا تا حدودی کمتر است و اگر به آن مبتلا شوید، به احتمال زیاد با سرعت زیادی بهبود خواهید یافت.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا یک بیماری بسیار جدی است که می تواند ریه ها و به طور کلی، مجاری تنفسی شما را تحت تاثیر قرار داده و منجر به آسیب به اعضای بدن شود. حتی احتمال مرگ توسط ویروس کرونا نیز وجود دارد.

در حال حاضر، همه مردم کره خاکی زمین در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند و بیشتر زندگی های روزمره تحت تاثیر آن قرار گرفته اند. تا به حال بیش از یک میلیون آدم بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. استفاده از ماسک، فاصله گیری اجتماعی و استفاده از ضد عفونی کننده ها حالا به اموری عادی در زندگی مردم تبدیل شده اند.

برخی از افراد از این موقعیت سوء استفاده می کنند و با فروش محصولات شان تحت عنوان محصول ضد کرونا، به دنبال سودجویی هستند. از طرف دیگر، برخی از مشاغل ادعا می کنند که محصولات شان از مردم در برابر ویروس کرونا محافظت می کند و به همین دلیل، قیمت این محصولات را افزایش می دهند.

بسیاری از افراد با ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نمی دهند و به طور کامل بهبود می یابند. با این حال، ویروس کرونا یک ویروس خطرناک است که می تواند عواقب شدیدی را به همراه خود داشته باشد و به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. بیشتر افرادی که در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، افرادی هستند که سیستم ایمنی بدن شان به هر دلیلی مثل افزایش سن و بیماری، رو به ضعیف شدن رفته است.

امروزه راه های درمانی موثری برای درمان و بیشتر از درمان، پیشگیری از ویروس کرونا وجود دارند. به طور مثال خوردن سیر، پرهیز از خوردن بستنی و نوشیدن آب به صورت مداوم و هر 15 دقیقه یک بار.

ولی هیچ مدرکی مبنی بر این وجود ندارد که مواد غذایی خاصی از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می کنند. بلکه شواهدی که وجود دارند نشان می دهند که داشتن یک سیستم ایمنی قوی، احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد و در صورت ابتلا به آن، با سرعت بیشتری بهبود خواهید یافت.

سیستم ایمنی در واقع مکانیسم طبیعی بدن برای دفاع است. سیستم ایمنی شامل اندام ها و فرآیندهایی در بدن است که مجموعه آنها در کنار هم از بدن در برابر باکتری ها و ویروس های خارجی و بیماری زا محافظت می کنند.


مواردی وجود دارند که به بدن شما کمک می کنند تا سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد:

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از غذاهای طبیعی

نوشیدن روزی حداقل دو لیتر آب

خواب کافی ( طبق گفته NHS برای بزرگسالان بین 7 تا 9 ساعت )

ورزش منظم ( به طور متوسط سی دقیقه ورزش پنج بار در هفته )

همچنین، مواردی وجود دارند که منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما می شوند:

رژیم غذایی ضعیف و غنی از غذاهای فرآوری شده

خوردن بیش از حد قند

مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک

فشار خون

ورزش خیلی زیاد یا ورزش خیلی کم

همانطور که واضح است، رژیم غذایی در بالای این لیست قرار دارد. یک رژیم غذایی سالم، سرشار از غذاهای طبیعی است. متخصصان تغذیه می گویند که یک رژیم غذایی سالم غنی از میوه ها و سبزیجات تازه است. زیرا میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند.

ولی یک ماده غذایی طبیعی وجود دارد که می توان آن را به عنوان مقوی ترین ماده غذایی طبیعی نام برد. این ماده غذایی، عسل ارگانیک و خام است. یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام درجه یک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از صبحانه بنوشید تا در طی چهار هفته، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. یک عسل ارگانیک درجه یک دارای حداقل امتیاز 10+ است. یک عسل با منبع یک گل یکسان، خاصیت بیشتری نسبت به عسلی دارد که منبع شهدهای مختلفی داشته است.

عسل های ارگانیک و طبیعی رایحه خوانسار

شما نمی توانید هیچ ماده غذایی دیگری را پیدا کنید که به اندازه عسل خام، حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، پری بیوتیک ها، فلانووئیدها و سایر مواد مغذی حیاتی باشد. تحقیقات بسیار زیادی درباره عسل صورت گرفته اند و طبق نتایج می توان گفت که عسل فواید بی شماری برای سلامتی دارد و از جمله این فواید، تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین شواهد حاکی بر این هستند اگر عسل اصل باشد، به بدن کمک می کند تا آنتی بادی تولید کند.

سعید یکی از افرادی بود که از کودکی با آلرژی غذایی دست و پنجه نرم می کرد. دکتر در اکتبر سال 2018 میلادی به سعید پیشنهاد کرد که آزمایش LGG را انجام دهد. آزمایش ایمونوگلوبین LGG یک نوع آزمایش خون است که سطح آنتی بادی های غذایی در بدن شما را نشان می دهد. آنتی بادی پروتئینی در خون است که سیستم ایمنی بدن از آن برای مقابله با باکتری ها و ویروس ها استفاده می کند.

طی هفته های منتهی به آزمایش خون، سعید روزانه یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را در آب مخلوط می کرد و آن را می نوشید. سپس سعید به آزمایشگاه رفت و آزمایش خون داد و منتظر ماند تا تا نمونه برای آزمایش به آزمایشگاهی در آلمان ارسال شود.

نتایج آزمایش سعید پس از چند هفته از آلمان آمدند و شگفت انگیز بودند. آزمایشگاه، نمونه خون سعید را برای 90 آنتی بادی مبتنی بر مواد غذایی زیر آزمایش کرد:

19 سبزی

10 غلات

4 گوشت

13 ادویه و گیاه

12 میوه

5 غذای دریایی

2 سالاد

12 آجیل و مغز

5 محصول شیر

2 شیرین کننده

تخم مرغ، قارچ، نعنا، فلفل، مواد افزودنی غذایی و مخمر

سومین محتوای LGG شیر گاو با 8/8 گرم در میلی لیتر، دومین مقدار فلفل شیرین با 5/19 گرم در میلی لیتر و بیشترین مقدار آن با 6/46 گرم عسل در یک میلی لیتر بود.

نتیجه گیری پزشکی این گزارش خارج از محدوده موضوع این مقاله است. با این حال، شواهد بیشتری نشان می دهند که عسل یک ماده بسیار مقوی است که در بدن آنتی بادی تولید می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ولی هنوز هم نمی شود ادعا کرد که عسل از شما در برابر بیماری های خاصی مانند ویروس کرونا به طور کامل محافظت خواهد کرد. اما با اطمینان می توانیم بگوییم که عسل، سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

عسل راه درمان ویروس کرونا نیست، ولی .
عسل های طبیعی و ارگانیک رایحه خوانسار

بهترین روش مصرف عسل ارگانیک خام، مخلوط کردن یک قاشق چای خوری از آن در یک لیوان آب گرم و نوشیدن آن سی دقیقه پیش از خوردن صبحانه و با معده خالی است. آب، مواد مغذی عسل ارگانیک خام را فعال و آزاد می کند و سی دقیقه به بدن اجازه می دهد تا قبل از ورود مواد دیگری از جمله صبحانه، این مواد مغذی را جذب کند.

اما باید عسل خام ( غیر پاستوریزه )  و دارای گواهی آلی ( فاقد مواد شیمیایی و آنتی بیوتیک ها ) باشد. در واقع عسل های موجود در سوپرمارکت ها، چیزی فراتر از شکر خالی نیست!

بله! عسل درجه یک گران تر از سایر عسل ها است. ولی ارزان تر از گذراندن یک ماه در بیمارستان است!

حساب کابری