عسل را خوشمزه تر کنید!

عسل را خوشمزه تر کنید!

اگر طی چند ماه گذشته وبلاگ ما را دنبال کرده باشید، می دانید که استفاده های جالب و خلاقانه ای برای عسل طبیعی به عنوان اسکراب بدن گرفته تا مارشمالو خانگی دارد. امروز می خواهیم مطلبی را با شما در میان بگذاریم در رابطه با این که چگونه می توانید عطر و طعم عسل طبیعی را شخصی تر و خوشمزه تر کنید. استفاده از عسل با ادویه جات و گیاهان مختلف، ذوق و هیجان جدیدی را به عسل شما به عنوان یک خوراکی بی نظیر می بخشد. طمع دار کردن عسل طبیعی بسیار ساده و آسان است و تقریباً به دستور العمل نیاز خاصی نیاز ندارد. فقط گیاهان خشک را به یک شیشه اضافه کنید، آن را با عسل پر کنید و اجازه دهید 6-8 روز همان جا بماند. هرچه مدت بیشتری را منتظر بمانید، طعم آن بهتر می شود. سپس، عسل خود را در یک ظرف دیگر صاف کنید و حالا می توانید از طمع جدید عسل لذت ببرید. در ادامه چند ایده عالی وجود دارد؛ اما به طور کلی، طعم دهنده هایی که می توانید اضافه کنید فقط توسط تخیل شما محدود می شوند! برای شروع، به موارد زیر احتیاج دارید:

  • عسل خوراکی طبیعی: عسل طبیعی اصلی برای این منظور بهتر از عسل طبیعیه ای یا سفید عمل خواهد کرد.
  • ·        2 شیشه تمیز: یکی برای خنک کردن و دیگری برای ذخیره عسل شما.
  • صافی مشبک.
  • گیاهان خشک یا ادویه جات: از ادویه خشک استفاده کنید تا از ورود رطوبت به عسل جلوگیری کرده و ماندگاری آن حفظ شود.

عسل اسطوخودوس

عسل را خوشمزه تر کنید!

برای عسل اسطوخودوس، شما به اسطوخودوس خشک درجه یک نیاز دارید. حداقل 3 قاشق غذاخوری اسطوخودوس را درون یکی از شیشه های خود قرار دهید. عسل طبیعی را اضافه کرده و مواد را با یک قاشق یا چوب مخلوط کنید. اجازه دهید که معجون حداقل 5 روز یا برای مدت زمان بیشتری طعم دار بماند. هر روز یک بار شیشه را بچرخانید تا اسطوخودوس کاملا با عسل مخلوط شود. بعضی از گیاهان در انتهای ظرف قرار می گیرند و برخی دیگر به قسمت بالایی آن می روند، بنابراین مهم است که به طور مداوم ظرف را در حین فرآیند جا به جا کنید. هنگامی که از طعم عسل تازه طمع دار شده خود راضی بودید، عسل را در ظرف دیگر صاف کرده و از طعم آن لذت ببرید! با افزودن این عسل به چای، یا پخش آن روی نان تست، اثرات آرام بخش اسطوخودوس را تجربه کنید.

عسل تند

عسل را خوشمزه تر کنید!

برای این که به عسل خود مقداری طعم تندی دهید، 2 قاشق یا بیشتر از چیلی خشک را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا طمع دار شود. به یاد داشته باشید که هر روز شیشه را تکان دهید و سپس شیشه ها را بردارید. در روش دیگر می توانید فلفل های چیلی را قبل از افزودن به عسل، برش دهید و بعد از یک هفته از صافی برای حذف کردن آن ها از عسل استفاده کنید. این کار باعث ایجاد طعم تندی شدیدتری می شود. سعی کنید مقداری از عسل تند خود را روی مرغ کباب شده یا میگو بریزید. همچنین دارای طعم عالی برای استفاده همراه با پنیر است.

عسل وانیلی

وانیل را درون یک ظرف بریزید و سپس عسل را نیز به آن اضافه کنید. نیازی به تکان دادن این مورد نیست، فقط لذت بردن از آن را بلافاصله پس از ترکیب کردن آن شروع کنید. ما توصیه می کنیم بستنی خود را با عسل وانیلی امتحان کنید.

راه های زیادی برای طعم دار کردن عسل طبیعی وجود دارد

 سعی کنید زنجبیل، دارچین، آویشن و رزماری را به عسل خود اضافه کنید و حتی می توانید ترکیبات جدیدتری را هم ایجاد کنید. زنجبیل لیمو، چیلی داغ و ادویه گرم از موارد مورد علاقه شخصی بسیاری از افراد هستند. اما کسانی که به دنبال تهیه معجون خانگی نیستند، باید نگاهی به قفسه های فروشگاه مواد غذایی محلی خود بیندازند.

عسل را خوشمزه تر کنید!

نکته اضافی!

اگر متوجه شدید که عسل طبیعی شما به دلیل تبلور به سختی ریخته می شود، شیشه عسل خود را درون مقداری آب گرم قرار دهید. سعی کنید دما را زیر 37 درجه سانتی گراد نگه دارید تا از عمل پاستوریزاسیون جلوگیری کند.

منبع: threeforagers.ca

حساب کابری