عسل شکوفه پرتقال

عسل شکوفه پرتقال

عسل نارنجی حاصل از شکوفه پرتقال ممکن است ساده به نظر برسد، اما تولید عسلی مانند این نوع عسل بسیار پیچیده تر از چیزی است که به نظر می رسد. زیرا برخلاف اکثر گونه های محلی، فقط شامل حرکت کندوها و رها کردن زنبورها به سر کار نیست! عسل شکوفه پرتقال فقط با تغذیه زنبورها از شکوفه های پرتقال حاصل می شود – و نه گیاهان دیگر. در عمل، انجام این کار سخت است. تصور کنید: چگونه می توانید 50،000 زنبور عسل را وادار به بازدید از یک نوع گیاه کنید؟!  نمی توانید به آنها بگویید چه کار کنند. به هر حال، شما رئیس آن ها نیستید – ملکه رئیس آن ها است. به همین دلیل است که اکثر عسل های تولید انبوه فقط برچسب “عسل” دارند؛ بدون اینکه حتی به خود زحمت دهند به شما بگویند عسل آن ها از چه چیزی ساخته شده است. زنبورها تمایل دارند به هر کجا که می خواهند بروند و زنبورداران معمولاً تنها با آزمایش عسل می توانند بفهمند چه چیزی در عسل آن ها وجود دارد.

راز تهیه عسل شکوفه پرتقال؟ روانشناسی زنبور عسل!

در حالی که زنبورها می توانند تا شش مایل در جست و جوی گرده حرکت کنند، اما ترجیح می دهند سفرهای خود را کوتاه و شیرین با بازدید از گل های مجاور انجام دهند. زنبورداران می توانند از این غریزه با قرار دادن کندوها در باغ یا گلزارهای گلدار استفاده کنند. عسل هایی که به دست می آیند دارای طعم منحصر به فردی هستند و ممکن است فقط چند روز در سال تولید شوند. این امر باعث می شود عسل های تک رقمی (همچنین به عنوان مونوفلور شناخته می شوند) مانند شکوفه پرتقال به یک خوراکی نادر تبدیل شوند. ا

چرا این نوع عسل اهمیت دارد؟

زیرا می توانید طعم آن را بچشید! عسل شکوفه پرتقال یکی از معدود واریته هایی است که یک تازه کار می تواند در آزمایش چشایی تشخیص دهد. طعم آن شبیه پرتقال است و بدون شک شگفتی بزرگی است. این نوع عسل برای صبحانه عالی است: روی پنکیک، بیسکویت گرم یا چای.

حساب کابری