عسل طبیعی و پیشگیری از پیری زودرس

عسل طبیعی زنبور عسل یکی از محصولات طبیعی ترکیبی است که در آن ساختار بیش از چهارصد عنصر مختلف از جمله آنزیم ها، اسید های ارگانیک، ویتامین ها و میکرو عناصر آشکار می شود.

پیری روندی انکارناپذیر است اما سرعت آن در افراد متفاوت است. نتایج یک تحقیق بین‌المللی نشان می‌دهد که سرعت پیر شدن افراد با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارد و روند پیری در سنین متفاوت و با سرعت متفاوت آغاز می‌شود.

سن شناسنامه ای افراد، متفاوت از سن واقعی( روند پیر شدن ذهنی و جسمی: سن بیولوژیک) آنها است.

یکی از خواص بیولوژیکی عسل طبیعی، توانایی کاهش سرعت فرآیندهای پیری است، زیرا ویتامین E، C، آنزیم هایی با خواص آنتی اکسیدانی و اسید بنزوئیک در ساختار آن وجود دارد.

بررسی روزانه 193 زنبور عسل  که مقدار 8/8 گرم عسل روزانه تولید می کنند با تعریف سن بیولوژیکی آنها انجام شد. نتایج دریافت شده با نتایج بررسی 35 کارگر که به عنوان زنبوردار در همان سطح کار می کنند، اما از محصولات پرورش زنبورداری استفاده نمی کنند، مورد مقایسه قرار گرفت.

نتایج این تحقیق نشان داد که سن بیولوژیکی 70 درصد زنبورها پایین تر از میانگین جمعیت عموم مردم جهان است، سن بیولوژیکی 15 درصد از زنبورها یکسان با عموم مردم است و 15 درصد سن بیولوژیکی بالاتر نسبت به متوسط ​​جمعیت عموم مردم دارند.

سن بیولوژیکی افراد گروه مقایسه ای(کارگران زنبورستان) در 28/6 درصد موارد کمتر از میانگین جمعیت عموم مردم جهان است، در 31/4 درصد موارد مطابقت دارد و در 40 درصد بالاتر از میانگین جمعیت عموم مردم جهان است.

سن بیولوژیکی زنبورهای زنبورستان نه تنها کمتر از افرادی است که از محصولات پرورش زنبورداری استفاده نمی کنند، بلکه کمتر از  متوسط سن بیولوژیکی کل جمعیت افراد جهان است.

حساب کابری