عسل طبیعی یا عسل خالص یا عسل خام؟

عسل طبیعی یا عسل خالص یا عسل خام؟

عسل طبیعی یا عسل خالص یا عسل خام؟

همه عسل ها یکسان نیستند. همه عسل ها ممکن است از یک محل تهیه می شوند، اما برچسب هایی مثل عسل خام، عسل خالص یا عسل طبیعی می تواند بسیار گیج کننده باشد. ممکن است در یک فروشگاه عسل باشید و شیشه های عسل با مارک های “عسل طبیعی” ، “عسل خالص” ، “عسل خامه ای” ، “عسل واقعی”، “عسل خام” را ببینید و نتوانید فرق آنها را تشخیص دهید و دچار سردرگمی شوید.


ممکن سوالات زیادی در مورد انواع عسل داشته باشید و نمیدانید کدام عسل را بخرید.

فرق عسل طبیعی، عسل خالص و عسل خام چیست؟

اصلا این آیا اهمیتی هم دارد؟ همه عسل ها طبیعی هستند. آیا غیر از این است؟

عسل می تواند کاملا خالص باشد در حالی که خام نباشد. عسل خام معمولاً خالص و طبیعی است، اما عسل های خالص و طبیعی همیشه خام نیستند.


عسل طبیعی:

اصطلاح طبیعی حاکی از آن است که عسلی که خریداری می کنید، هیچ رنگ اضافه شده، طعم مصنوعی یا ماده مصنوعی را شامل نمی شود، اما احتمالاً فرآوری شده است.


عسل خالص:

به عسل خالص، هیچ ماده اضافی مانند شکر، شربت ذرت یا طعم دهنده های مصنوعی یا طبیعی اضافه نشده است. عسل خالص نیز بسته به مکانی که زنبورها شهد خود را از آن دریافت می کنند، می تواند عسل شبدر، عسل بوش، عسل مانوکا، عسل آویشن، عسل گون، عسل چندگیاه یا عسل پووتاکاوا باشد. تا اینجا همه چیز سرراست و مشخص است. سردرگمی از زمانی شروع می شود که عسل خالص حاوی گرده گل و آنزیم های فعال باشد. اما عسل خالص عسل خام و فیلتر نشده نیست، مگر اینکه به طور قاطع روی برچسب آن ذکر شده باشد.


عسل خام:

عسل خام بدون فیلتراسیون، بدون گرم کردن، بدون تصفیه کردن و بسته بندی شده با آنتی اکسیدان های مفید، ویتامین ها، ضد باکتری ها و ضد ویروس ها است. در مورد عسل خام، مانند بسیاری از غذاها، از هر نوع گرم کردن برای اطمینان از حفظ ویتامین های طبیعی و آنزیم های زنده و سایر عناصر غذایی جلوگیری می شود.

اما بیشتر عسل ها از جمله عسل های خالص و طبیعی برای جلوگیری از تخمیر و نگهداری در حالت مایع برای جلوگیری از تبلور گرما داده می شوند.


به طور خلاصه:

طبیعی بودن عسل یعنی بدون مواد افزودنی مصنوعی.

خالص بودن عسل یعنی هیچ ماده افزودنی (حتی مواد طبیعی).

خام بودن عسل یعنی بدون افزودنی و بدون فرآوری: نه گرم می شود و نه فیلتر می شود.


عسل رایحه خوانسار که قدیمی ترین تولید کننده عسل طبیعی و عسل خالص و اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران می باشد، همه انواع عسل خود را کامل خالص ارائه می دهد. عسل های خالص رایحه در دو نوع عسل طبیعی و عسل ارگانیک عرضه می شود.

جهت مشاهده قیمت عسل ارگانیک و قیمت عسل طبیعی به فروشگاه اینترنتی عسل رایحه خوانسار مراجعه کنید.

حساب کابری