عسل مانوکا برای عفونت های معده

عسل مانوکا برای عفونت های معده

فواید سلامتی عسل مانوکا برای عفونت‌های معده و روده

عسل مانوکا یک عسل خاص است که در برخی از نقاط دنیا تولید می‌شود و خاصیت ضد باکتریایی برای رفع عفونت معده دارد.

این عسل به دلیل مواد مفیدی که دارد به عنوان عسل پزشکی نیز معروف است و در درمان برخی از بیماری‌ها کاربرد دارد. عسل مانوکا زمانی که زنبور‌ها روی بوته مانوکا گرده افشانی می‌کنند، تولید می‌شود. چیزی که این نوع عسل را از عسل‌های ارگانیک معمولی متمایز می‌کند، خاصیت ضد باکتریایی آن است. همه انواع عسل حاوی پراکسید هیدروژن است که دارای خواص آنتی بیوتیکی است اما عسل مانوکا فعالیت ضد باکتریایی بیشتری از خود نشان می‌دهد. با توجه به این خاصیت، این ماده یک درمان عالی برای عفونت‌های معده محسوب می‌شود. اگر هنوز عسل مانوکا را امتحان نکرده‌اید و دارای بیماری‌های معده و روده هستید، بهتر است این عسل را امتحان کنید.

حقایق جالب درباره عسل مانوکا

عسل مانوکا در رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست، عفونت معده، اسهال، رفلاکس اسید، گاستریت، زخم و غیره عالی است. از دیگر فواید مصرف آن می‌توان به درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند آلرژی، رینیت، سینوزیت مزمن و غیره اشاره کرد. اکثر مردم برای تسکین سرفه و سرماخوردگی یا برای اهداف زیبایی به سراغ عسل ‌می‌روند و این را کمتر می‌دانند که این عسل می‌تواند به آن‌ها در مشکلات معده نیز کمک کند. در ادامه مقاله فواید سلامتی عسل مانوکا برای عفونت‌های معده، از وبلاگ عسل رایحه با برخی از فواید عسل مانوکا برای سلامت معده و روده آشنا شوید.

باکتری‌های خوب در معده را تقویت کنید.

باکتری‌ها همیشه بد نیستند. برخی از باکتری‌های دوستدار روده به نام باکتری‌های خوب وجود دارند که سلامت روده را تقویت می‌کنند. این‌ها میکروبیوم نامیده می‌شوند که باعث از بین بردن باکتری‌های بد در روده می‌شوند و از مسمومیت غذایی که یک عفونت بسیار شایع معده است جلوگیری می‌کنند. متأسفانه، سبک زندگی بد ما و عادات غذایی نامناسب از دلایل مشکلات روده است. ما قرار است غذا‌های تقویت‌کننده روده و رژیم غذایی سالم برای دفع عفونت‌های معده بخوریم، اما در واقعیت اینطور نیست. یکی دیگر از عواملی که سلامت روده را خراب می‌کند استرس است. خوردن عسل مانوکا می‌تواند این وضعیت را کاهش دهد.

از زخم معده جلوگیری کنید.

هلیکوباکتر پیلوری یک باکتری روده است که باعث ایجاد زخم معده می‌شود. خاصیت ضد باکتریایی طبیعی عسل مانوکا به مبارزه با باکتری‌ها و کاهش خطر ابتلا به زخم کمک می‌کند. این ماده یک پری بیوتیک شناخته شده است زیرا سطح لاکتوباسیلوس را افزایش می‌دهد که باکتری‌های عامل زخم را از بین می‌برد.

درمان مسمومیت غذایی

کلستریدیوم دیفیسیل یا c. دیفیسیل یک باکتری است که باعث مسمومیت غذایی، اسهال و سایر یبوست‌ها می‌شود. مصرف عسل مانوکا می‌تواند از شدید شدن این شرایط جلوگیری کند. مطالعه‌ای که بر روی اثربخشی عسل مانوکا انجام شد نشان داد که این نوع عسل می‌تواند رشد باکتری‌ها را در معده مهار کند.

نکاتی برای استفاده از عسل مانوکا

در ادامه با چند روش برای مصرف عسل مانوکا آشنا شوید. ترکیب این ماده با سایر غذا‌های تقویت‌کننده روده و معده می‌تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد. یک قاشق از آن را در یک لیوان آب گرم با آب لیمو اضافه کنید. یک قاشق عسل مانوکا را با ماست مخلوط کرده و میل کنید. عسل مانوکا پری بیوتیک و ماست پروبیوتیک است. این‌ها با هم برای سلامت روده عالی هستند. همچنین می‌توانید آن را به اسموتی‌ها و سالاد‌های خود اضافه کنید. پنکیک جو دوسر سالم درست کنید و روی آن عسل مانوکا بریزید.

منبع: www.onlymyhealth.com

حساب کابری