عسل معمولی و عسل جنگلی

عسل معمولی و عسل جنگلی

تفاوت بین عسل معمولی و عسل جنگلی چیست؟ چرا باید دومی را انتخاب کنید؟

آیا میدانستید عسل یک ماده غذایی عالی و مملو از تمام مواد حیاتی برای حفظ زندگی است. این شیرین‌کننده فوق‌العاده شامل آنزیم‌ها، ویتأمین‌ها، مواد معدنی و آب است. همچنین تنها ماده غذایی حاوی “پینوسمبرین” است، آنتی اکسیدانی که با بهبود عملکرد مغز مرتبط است. در این مقاله از سری مقالات وبلاگ عسل رایحه تفاوت بین عسل معمولی و عسل جنگلی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

عسل معمولی چیست؟

البته همه عسل‌ها به‌عنوان عسل خام شروع می‌شوند، اما محصولی که در قفسه فروشگاه قرار می‌گیرد بستگی به این دارد که بعد از برداشت چه چیزی از آن عبور کند. تولید عسل معمولی شامل چندین مرحله قبل از شیشه شدن است. مانند پاستوریزاسیون و فیلتراسیون برای افزایش ماندگاری و بافت آن. پاستوریزه کردن مخمر موجود در عسل را از بین می‌برد و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در آن را نیز از بین می‌برد. اولترا فیلتراسیون آن را بیشتر تصفیه می‌کند تا شفاف و صاف شود و سایر مواد مغذی مفید مانند گرده، آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را از بین ببرد. به دلیل فرآیند تجاری‌سازی در مقیاس بزرگ، عسل معمولی اغلب دارای افزودنی‌ها، قند‌ها و شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا یا شربت برنج قهوه‌ای است. احتمال اینکه عسل معمولی بدون آفت کش و ارگانیک باشد نیز بسیار کمتر است.

آیا عسل جنگلی نسبت به عسل معمولی گزینه سالم‌تری است؟

عسل ارگانیک جنگلی، عسلی است که توسط زنبور‌های عسل از درختان جنگلی وحشی مانند بلوط و درختان بلوط چوب پنبه جمع‌آوری می‌شود. زنبور‌ها همچنین آن را از گیاهان کمیاب و گیاهان وحشی که در این محل‌ها یافت می‌شوند جمع‌آوری می‌کنند. عسل جنگلی وحشی در مقایسه با عسل معمولی عطر شیرین‌تری دارد. این عسل سرشار از ویتأمین‌های حیاتی مانند C و B۶ و مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، سدیم، کلسیم، پتاسیم، روی و آهن است. همچنین دارای عناصر مغذی زیادی مانند ساکارز و فروکتوز است. عسل جنگلی ارگانیک جایگزین خوبی برای عسل معمولی است زیرا مواد نگهدارنده ندارد و سرشار از آنزیم‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی طبیعی است. عسل جنگلی وحشی قدرتمند، سرشار از فواید درمانی، فواید دارویی متعددی از درمان بیماری‌های تنفسی گرفته تا بیماری‌های قلبی دارد.

فواید دیگر عسل جنگلی عبارتند از:

عسل خالص جنگلی کلسترول بد (LDL) را در بدن کاهش می‌دهد و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهد. از این رو، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. دارای فیتونوترینت‌هایی با خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است که به عنوان عوامل محافظتی از بدن عمل می‌کند و در نتیجه به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. همچنین فواید ثابت شده‌ای برای کاهش و حتی درمان علائم بیماری‌های تنفسی دارد و می‌تواند التهاب راه‌های هوایی ریه‌ها را کاهش دهد. این عسل دارای پراکسید هیدروژن طبیعی است که یک ضد عفونی‌کننده شناخته شده است. این ترکیب با خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی خود به عنوان یک درمان مؤثر برای مبارزه با عفونت‌ها عمل می‌کند.

عسل جنگل وحشی یک جایگزین عالی برای قند است، به خصوص اگر سعی می‌کنید وزن خود را حفظ کنید، زیرا GI عسل جنگل وحشی بسیار کمتر از قند است و از ۵۴ تا ۵۹ متغیر است، در حالی که GI سایر اشکال قند به ۱۰۵ می‌رسد. این یک درمان طبیعی برای شوره سر است و همچنین به کنترل اگزما کمک می‌کند. استفاده مستقیم از عسل جنگلی وحشی خام روی صورت به دلیل اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی که دارد می‌تواند جوش‌ها، لکه‌های سیاه و سلول‌های مرده پوست را کاهش دهد. پس، عسل فرآوری شده معمولی محصول فرعی تولید انبوه است در حالی که عسل خالص جنگلی نتیجه تلاش مشترک شکارچیان عسل وحشی و زنبور‌های عسل وحشی است. عسل جنگلی پاستوریزه نیست، خالص است و هیچ ماده نگهدارنده اضافه‌ای ندارد. تمام مواد مغذی آن دست نخورده هستند. در حالی که عسل معمولی دارای بافت الماسی شفاف و طلایی است. عسل خام جنگلی دارای بافت غلیظ و کدر است. طعم شیرین کمتری دارد و طعم کمی شور دارد.

راه‌های تشخیص عسل معمولی و عسل جنگلی

نمونه‌های هر دو نوع عسل را در آب حل کنید. عسل فرآوری شده در عرض چند ثانیه در آب حل می‌شود و عسل جنگلی وحشی که خمیر غلیظی است به راحتی حل نمی‌شود.

منبع: safeharvest.co

حساب کابری