عسل و بهبود کیفیت ناخن ها

عسل های ممتازی مانند عسل رایحه، دارای مزایای سلامی فراوانی هستند. از حمایت از روده سالم گرفته تا کمک به تقویت سیستم ایمنی، عسل یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم است. اما عسل راز دیگری دارد، راز دیگری که شاید هرگز به آن فکر نکرده باشید. این ماده می‎‎تواند برای ناخن‎های محکم و سالم معجزه کند!

استفاده از عسل برای ناخن‎های محکم

کوتیکول ناخن لایه نازکی از پوست شفاف است که در امتداد پایین هر ناخن قرار می‎گیرد، جایی که ناخن به پوست انگشت متصل می‎شود. این تکه کوچک پوست برای سلامت ناخن مهم است. اگر کوتیکول آسیب دیده یا خشک شود، ناخن رشد کرده از آن نیز می‏تواند آسیب دیده و شکننده شود. مراقبت از کوتیکول‎ها با مرطوب نگه داشتن آنها، در نهایت از سلامت ناخن‎های شما مراقبت می‎کند. همچنین به جلوگیری از آلوده شدن آنها کمک می‎کند.

عسل به طور طبیعی حاوی آنزیم‏ها، ویتامین‎ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‎هایی است که پوست را تغذیه و از آن مراقبت می‎کند. همچنین به افزایش سطح کلاژن و الاستین کمک می‎کند که هر دو از پوست سالم حمایت می‎کنند.

فواید ضد قارچی عسل

عسل دارای خواص ضد قارچی طبیعی است که به این معنی است که می‌تواند روی عفونت‎های قارچی ناخن نیز مؤثر باشد. اگر ناخن‎های شما دچار عفونت قارچی شده اند و شما به فکر درمان آن با داروها هستید، بهتر است عسل را نیز به عنوان یک درمان در نظر بگیرید. اگر عفونت قارچی ناخن دارید، یک قطره  عسل به ناخن آسیب دیده بزنید، با یک باند تمیز روی آن را بپوشانید و هر روز این کار را تکرار کنید. یا شب‎ها از آن استفاده کنید و دستکش‎های نخی تمیز بپوشید تا عسل روی ملحفه‎هایتان نریزد. عسل می‎تواند در بستر ناخن خیس شود و عفونت ناخن را از بین ببرد.

ماسک عسل برای ناخن

عسل به مبارزه با رشد باکتری‎ها و قارچ‎ها کمک می‎کند و می تواند به تغذیه و انعطاف پذیری ناخن‎ها و کوتیکول‎ها کمک کند. 2 قاشق چایخوری عسل را با آب لیمو ترکیب کنید، یک ماسک ناخن عسل و لیمو درست کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی ناخن‎های خود ماساژ دهید. کاملاً بشویید و ناخن‌های درخشان‌تر، کوتیکول‌های نرم‌تر و در صورت استفاده منظم، به مرور زمان ناخن‌های محکم‎تری خواهید داشت.

حساب کابری