عسل و خواب

عسل و خواب

عسل و خواب

شما ساعت 11:30 به رختخواب می روید. اما ساعت 3 نصف شب است و شما هنوز بیدار هستید و به سقف خیره شده اید در حالی که فکر می کنید چند ساعت از وقت خواب شما باقی مانده است.

در خوابیدن مشکل دارید؟ نگران نباشید، شما به تنهایی با مشکل بی خوابی روبرو نیستید، بسیاری مانند شما هستند. اما اکنون می توانید فقط با یک ماده ساده، یعنی عسل، از این مشکل خلاص شوید.

چگونه عسل می تواند به شما در خواب کمک کند؟

فواید سلامتی بسیاری در عسل وجود دارد. دانشمندان پیشنهاد می کنند با مصرف غذاهای سرشار از ماده مغذی به نام تریپتوفان و همچنین غذاهایی که به تولید طبیعی بدن از تریپتوفان و سروتونین کمک می کنند، می توان مشکلات بی خوابی را برطرف کرد.

این هورمونی است که می تواند با بیان اینکه “زمان خواب است” به شما آرامش دهد. گفته می شود عسل حاوی این تریپتوفان است و از این رو می توانید عسل را برای خواب خوب مصرف کنید.

در اینجا جزئیاتی را مطرح می کنیم در مورد اینکه چگونه مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری عسل هنگام خواب، می تواند به شما در داشتن یک خواب خوب و کامل کمک کند.

آیا مصرف کربوهیدرات باعث می شود احساس خوبی داشته باشید؟ خوردن دو یا سه قاشق غذاخوری عسل قبل از خواب تأثیر خوبی بر بدن شما می گذارد و در واقع حتی بیشتر این نیز مفید است.

بدن در هر ساعت حدود 10 گرم گلیکوژن مصرف می کند و یک کبد بالغ فقط می تواند 75 تا 100 گرم از گلیکوژن را ذخیره کند.

وقتی آخرین وعده غذایی خود را در ساعت 6 بعد از ظهر میل کنید و تا ساعت 11:30 شب به رختخواب بروید، بدن می تواند از بیش از نیمی از گلیکوژن ها را استفاده کند به طوری که مقدار زیادی برای زمان خواب شما باقی نماند.

خوردن عسل در شب، کبد را با گلیکوژن تازه مواجه می کند و این به شما در داشتن خواب خوب و کافی کمک می کند که این واقعیت را تقویت می کند که فرد می تواند برای خواب خوب از عسل استفاده کند.

مطالعات علمی نشان می دهد که خوردن غذاهای سرشار از فروکتوز مانند عسل قبل از خواب به سوزاندن چربی و افزایش استقامت بدن کمک می کند. همچنین بیان می کند که بهترین زمان برای سوزاندن چربی در هنگام خواب است. مصرف عسل هنگام خواب می تواند ریکاوری طبیعی بدن را فعال کند.

این ثابت می کند که فرد می تواند از عسل برای خواب کافی و عالی و غلبه بر بی خوابی استفاده کند.

نتیجه:

اگرچه بین مشکلات خواب و مصرف عسل ارتباط مستقیمی وجود ندارد، اما این ماده مغذی طی سال های متمادی توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و یک روش درمانی سنتی محسوب می شود که نتایج خوبی را نشان داده است.

منبع: dabur

حساب کابری