عسل و درمان خارش، آلرژی و عطسه

عسل و درمان خارش، آلرژی و عطسه

وقتی صحبت از فصل بهار می‌شود همه به یاد زیبایی و طراوات طبیعت در این فصل می‌افتند. اما هستند کسانی‌که با آمدن بهار دچار آلرژی می‌شوند. وجود گرده گیاهان در هوا باعث عطسه‌های مداوم، آبریزش بینی و خارش گلو می‌شود که همه از آلرژی‌های وحشتناک فصل بهار هستند. مصرف یک دوره ۳۰ روزه از قرص‌های آنتی هیستامین ایمنی و محافظت مناسبی برای شما در مقابل آلرژی‌های این فصل سرسبز ایجاد می‌کند.

اما اگر شما هم از افرادی هستید که مایل به مصرف این دارو‌های آنتی هیستامین نیستید، برای مقابله با آلرژی از چه روشی می‌توانید استفاده کنید، یک سلاح مخفی برای افزودن به زرادخانه آلرژی شما می‌تواند عسل طبیعی و محلی باشد.

برای کسانی که عاشق عسل هستند خبر خوب این است که عسل طبیعی می‌تواند به درمان آلرژی‌های فصلی کمک کند.

فواید استفاده از عسل طبیعی و محلی برای آلرژی:

۱. عسل ۱۰۰% طبیعی برای درمان آلرژی در فرآیندی به نام حساسیت زدایی عمل می‌کند.

۲. مصرف گرده‌های محلی از قبل می‌تواند بدن شما را نسبت به گرده‌های موجود در هوا کمتر حساس کند، که باعث افزایش انعطاف بدن شما در برابر آلرژی می‌شود.

۳. دانه‌های گرده تازه زنبور عسل دارای ویتأمین‌های A، C، D، E، K و تمام اسید‌های آمینه B به علاوه، روغن‌های امگا ۳، اسید فولیک و آنتی اکسیدان هستند.

همچنین عسل دم کرده به همراه زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است که برای درمان چشم‌های پف کرده ناشی از آلرژی فصلی بسیار مؤثر است.

حساب کابری