عسل و فشار خون

عسل و فشار خون

آیا عسل می‌تواند فشارخون را کاهش دهد؟

عسل می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب باشد، اما احتمالاً تأثیر زیادی روی فشار خون ندارد. اگر شما هم این جمله را شنیده‌اید، اما درک روشنی از آن ندارید، شما را به خواندن این مقاله وبلاگ رایحه دعوت می‌کنیم. مصرف عسل در حد اعتدال، می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما به احتمال زیاد فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش نمی‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهند که عسل، یک شیرین‌کننده طبیعی با فواید دارویی زیاد است، از درمان سرفه گرفته تا سوختگی و غیره. اما، آیا فواید سلامتی عسل خام به فشار خون و قلب شما نیز می‌رسد؟ شاید، یک رژیم غذایی سالم و ورزش کلید سلامت شما باشد.

عسل و فشار خون

در حالی که تحقیقات در مورد اینکه آیا عسل می‌تواند فشار خون را کاهش دهد محدود است، در اینجا چگونگی ایجاد آن توضیح داده شده است. رگ‌های خونی با پوششی از سلول‌ها به نام اندوتلیوم پوشانده شده‌اند که می‌تواند منجر به فشار خون بالا شود، اصطلاح پزشکی فشار خون بالا در صورتی است که با التهاب و استرس اکسیداتیو مختل شود. (استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌افتد که در بدن شما بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها عدم تعادل وجود داشته باشد. ) عسل دارای خواصی است که به کاهش استرس اکسیداتیو و محافظت از اندوتلیوم در برابر عملکرد نامناسب کمک می‌کند. به گفته پزشکان از آنجایی که فشار خون بالا می‌تواند شما را در معرض افزایش خطر نارسایی قلبی قرار دهد (زمانی که شریان‌های شما باریک می‌شوند، خاصیت ارتجاعی کمتری دارند و باعث می‌شود خون در بدن شما حرکت کند)، مهم است که فشار خون را در حد طبیعی نگه دارید.

بهبود فشار خون

ترکیبی از تغییرات سبک زندگی، رژیم غذایی سالم‌تر، ورزش منظم‌تر و عدم استعمال دخانیات مؤثرترین راه‌ها برای کنترل فشار خون بالا و اجتناب یا کاهش نیاز به دارو هستند. اما اگر قصد استفاده از عسل برای کاهش فشارخون را دارید، برای بهترین نتیجه، سه ماه کامل مکمل عسل مصرف کنید. روزانه به مدت ۳ ماه عسل خام مصرف کنید و فشار خون خود را چک کنید.

منبع: www.livestrong.com

حساب کابری