عسل طبیعی و کاهش وزن

مصرف عسل طبیعی اغلب با کاهش وزن همراه است.

در اینجا 4 دلیل اصلی که برای این امر وجود دارد را بیان می کنیم:

1- قندهای خالی قلیایی را با عسل طبیعی برای تقویت متابولیسم جایگزین کنید

قندهای رژیمی، مواد معدنی و ویتامین ندارند و اغلب کالری خالی هستند. آنها بر روی مواد مغذی بدن متابولیزه می شوند تا به سیستم بدن متصل شوند، و هنگامی که این مواد مغذی تخلیه می شوند، متابولیسم کلسترول و اسید چرب تشکیل می شود، که باعث افزایش کلسترول و افزایش چاقی به علت اسید های چرب بالاتر در اندام ها و بافت ها می شود.
از بین بردن یا کاهش دادن مواد غذایی با کالری خالص در رژیم غذایی یکی از بهترین راه ها برای  کاهش وزن است. خبر خوب این است که عسل طبیعی، شیرین کننده طبیعی است، از سوی دیگر، حاوی 22 اسید آمینه و انواع مواد معدنی ضروری برای متابولیسم بدن است و از این رو در پیشگیری از چاقی بسیار مفید است.

2- ترکیبات عسل ارگانیک باعث افزایش متابولیسم می شوند

خوردن آب لیمو با کمی عسل طبیعی در صبح، یک درمان ضد سلولیت موثر است، زیرا به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید باید سرعت متابولیسم بدنتان را افزایش دهید، این نکته را در مورد رژیم های عسل طبیعی و لیمو امتحان کنید.
یکی دیگر از دستور العمل های بسیار محبوب برای کاهش وزن، استفاده از عسل ارگانیک و دارچین است. بسیاری از مردم این درمان خانگی را برای کاهش وزن و کم کردن چربی بدن تجربه کرده اند.
دستورالعمل آسان آن: نیمی از قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک فنجان آب جوش بریزید، ترکیب را مخلوط کرده و نیم ساعت آن را بجوشانید.مخلوط را از صافی عبور داده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.این ترکیب را در صبح با معده خالی حدود نیم ساعت قبل از صبحانه میل نمایید.

3- بهبود هضم غذا برای کاهش وزن

یک سیستم گوارش سالم می تواند تلاش های کاهش وزن را تا حد زیادی بهبود ببخشد. افرادی که احساس ناراحتی در معده پس از صرف غذا دارند، می توانند از عسل طبیعی برای هضم بهتر استفاده کنند. عسل طبیعی یک کربوهیدرات ساده است که به راحتی در طول روز مصرف می شود، زیرا حاوی قندهای قابل هضم است. غذاهایی که در قندهای گوناگون یا کمپلکسهای قند غنی هستند، کربوهیدرات هستند.
چگونگی قرار گرفتن ترکیبات قندی تعیین می کنند که آیا ما یک منبع غذایی کربوهیدرات ساده یا پیچیده را به نام غذا مصرف می کنیم. مثل نشاسته ها یا حبوبات که کربوهیدرات های پیچیده نامیده می شوند. کربوهیدرات های پیچیده زمان بیشتری برای هضم در بدن نیاز دارند.

4- عسل ارگانیک یک ماده غذایی با استاندارد طلایی برای کبد است

آخرین تئوری بر اساس رژیم غذایی نیز ارتباط بین عسل طبیعی و کاهش  وزن را ایجاد می کند.
عسل طبیعی به عنوان غذای ایده آل برای گلیکوژن کبدی در طول خواب شناخته شده است. مصرف یک یا دو قاشق  غذاخوری عسل طبیعی در شب هنگام خواب یا همراه با یک نوشیدنی گرم، به ما برای خوابیدن راحت تر کمک می کند، همچنین باعث از دست دادن وزن با سوخت گیری از کبد، سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن با سوختن چربی و تسکین هورمون استرس بدن می شود.

حساب کابری