عسل چه نقشی در محصولات نانوایی دارد؟

عسل چه نقشی در محصولات نانوایی دارد؟

اگر از خوانندگان پروپا قرص وبلاگ عسل رایحه هستید، می‌دانید که در مقالات قبلی در مورد نقش مثبت عسل در محصولات غذایی صحبت کرده‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نقش آن در محصولات نانوایی صحبت کنیم، پس با ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.عسل این قابلیت را دارد که ضمن افزایش شیرینی و بهبود حس شوری، تلخی و ترشی را در محصولات نانوایی کاهش دهد. قند‌های عسل پیش ساز واکنش میلارد هستند، به این معنی که رنگ طبیعی و قهوه‌ای شدن محصول نهایی را فراهم می‌کنند. این عامل رضایت مشتریان را بیشتر خواهد کرد.

سطح شیرینی عسل در مقایسه با سایر شیرین‌کننده‌ها چگونه است؟

عسل عمدتاً فروکتوز و گلوکز بیشتری نسبت به شکر دارد. این بدان معناست که نانوا‌ها می‌توانند در صورت لزوم با استفاده از عسل، مقدار کل شیرین‌کننده اضافه شده را کاهش دهند.

چگونه می‌توان شکر را با عسل جایگزین کرد؟

هنگام جایگزین کردن عسل به جای شکر دانه‌ریز در دستورالعمل‌های نانوایی، با جایگزینی عسل برای نیمی از شکری که در دستور غذا ذکر شده است، شروع کنید. برای پخت این نان‌ها، دمای فر را ۲۵ درجه فارنهایت کاهش دهید تا رنگ آن‌ها بیش از حد قهوه‌ای نشود.

آیا واقعاً می‌توان از عسل برای افزایش ماندگاری محصولات نانوایی استفاده کرد؟

اسیدیته بالای عسل (متوسط pH ۳. ۹۱) به جلوگیری از رشد کپک در محصولات نانوایی کمک می‌کند. مطالعات تحقیقاتی متعدد توانایی عسل در نرم کردن محصولات نانوایی، جلوگیری از بیات شدن و افزایش عمر مفید را مستند کرده است. پس با افزودن عسل می‌توان ماندگاری نان‌ها را تا چند روز افزایش داد.

میزان رطوبت عسل چقدر است و چه تأثیری بر محصولات نانوایی دارد؟

میزان رطوبت عسل در طول سال، بسته به منطقه و منبع گل، به طور قابل توجهی متفاوت است. به طور متوسط، رطوبت عسل حدود ۱۷٪ است. عسل به خودی خود فاسد نمی‌شود، تا زمانی که میزان رطوبت آن زیر ۱۷ درصد باقی بماند. با این حال، از آنجایی که عسل دارای pH پایین، رطوبت سنجی و دارای خواص ضد باکتریایی است، عسل توانایی جلوگیری از رشد باکتری‌ها را دارد.

آیا می‌توان از عسل در محصولات کم رطوبت مانند کلوچه و کراکر استفاده کرد؟

این ماده ممکن است به عنوان تنها شیرین‌کننده در بسیاری از فرمولاسیون‌های شیرینی و کراکر استفاده شود. در کوکی‌های سبک نرم، عسل را می‌توان با ۸ تا ۱۵ درصد وزن فرمول استفاده کرد. در کلوچه‌های ترد، عسل معمولاً در ۳ تا ۵ درصد فرمولاسیون استفاده می‌شود. برای بیشتر کاربرد‌های کلوچه یا کراکر، از عسل‌های ملایم و با رنگ روشن استفاده کنید زیرا طعم ادویه‌ها، میوه‌ها و آجیل را پنهان نمی‌کند.

چگونه باید عسل را به مخلوط خشک اضافه کرد؟

اکثر نانوایان معتقدند که فقط از عسل خشک می‌توان در مخلوط‌های خشک استفاده کرد. با این حال، محققان نظر مخالف دارند و معتقدند که بهترین نوع عسل برای استفاده در مخلوط‌های خشک، عسل مایع است. عسل مایع با استفاده از مخلوط کن نواری بهتر از عسل خشک شده است.

آیا می‌توان از عسل در خمیر منجمد استفاده کرد؟

این ماده مزایای بالقوه‌ای در بهبود بافت و واکنش‌های قهوه‌ای شدن در خمیر‌های منجمد دارد. تحقیقات نشان داده که عسل در سطح کمتر از ۴٪، استحکام خمیر منجمد را بهبود می‌بخشد، حجم آن را افزایش می‌دهد، بیاتی شدن آن را کاهش می‌دهد و با آن می‌توان نانی تولید کرد که در مقایسه با نان بدون عسل بسیار بهتر و خوشمزه‌تر است.

عسل چه فوایدی برای نان‌های صنعتی دارد؟

قند‌های عسل در حین پخت کاراملی می‌شوند و رنگی سالم و طلایی به آن اضافه می‌کنند. علاوه بر این، اسید‌های آلی طبیعی موجود در عسل، مانند اسید گلوکونیک، طعم ادویه‌ها، میوه‌ها و آجیل‌ها را افزایش می‌دهد. زمانی که عسل با دارچین، گیاهان، ادویه جات یا طعم دهنده‌های دیگر استفاده می‌شود، باعث بهتر شدن طعم آن نان با طعم دهنده‌ها می‌شود.

آیا می‌توان از عسل در دستور العمل‌های بدون گلوتن استفاده کرد؟

عسل به طور طبیعی فاقد گلوتن است. این ماده حاوی گندم، جو، چاودار یا جو و فرآورده‌های جانبی آن‌ها نیست. در دستور العمل‌های بدون گلوتن، عسل طعم، رنگ و بافت متمایز را با حفظ رطوبت به محصولات نانوایی می‌دهد.

بهترین راه برای نگهداری عسل چیست؟

عسل بهتر است در یک ظرف در بسته در دمای اتاق بین ۶۴ تا ۷۵ درجه فارنهایت نگهداری شود. دمای پایین‌تر، بین ۳۵ تا ۶۰ درجه فارنهایت، فرآیند تبلور طبیعی عسل را تسریع می‌کند و عسلی که در دمای بالای ۸۵ درجه فارنهایت برای مدت زمان طولانی نگهداری می‌شود، رنگ تیره تری دارد.

حساب کابری