عسل گل وحشی بهترین عسل برای پخت و پز

عسل گل وحشی بهترین عسل برای پخت و پز

عسل گل وحشی طبق تعریف از منابع چند گل بدست می‌آید. به این معنی که از طیف گسترده‌ای از گل‌ها در شعاع ۴ کیلومتری کندو گرفته می‌شود. ترکیب، طعم، ساختار و بافت این عسل عمدتاً تحت تأثیر منشأء گیاهی و جغرافیایی آن است. عوامل کمتری که می‌تواند بر ترکیب عسل تأثیر بگذارد شامل شیوه‌های زنبورداری و نگهداری است. زنبور‌های عسل گرده افشان عمومی هستند. آن‌ها نیاز‌های غذایی خود را تقریباً از هر چیزی که بتوانند پروبوسیس (زبان) کوتاه و کلفت خود را به آن بچسبانند تأمین می‌کنند. به این ترتیب، کیفیت و طعم عسل بسته به منطقه جستجوی علوفه و زمان سال بسیار متفاوت است. طعم و قدرت آن نشان دهنده انتخاب تصادفی شهد و تا حدودی ترجیح شکوفه‌های سالانه کندو است.

عسل گل وحشی باکیفیت، معمولاً طعم بسیار پررنگی دارد. این به دلیل تنوع بسیار زیاد منابع گل است. زنبور‌های عسل در زنبورستان‌ها انتخاب‌های گیاه‌شناسی وسیعی از پوشش‌های زمینی شبدر، قاصدک، باکبری و بلوبری وحشی دارند. با افزایش ارتفاع، آن‌ها می‌توانند به درختانی مانند خرمالو و صنوبر لاله بپردازند. دکتر وان برایانت در تگزاس A&M یک بار بیش از ۲۱۱ نشانگر گرده مختلف را فقط در یک نمونه از عسل گل وحشی شمارش کرد. این تنوع از گرده‌ها همان چیزی است که عسل گل وحشی را بسیار خوشمزه و منحصر به فرد می‌کند.

فواید عسل گل وحشی در پخت و پز

امروزه بسیاری از سرآشپز‌ها، آشپز‌ها و نانوا‌ها در حال یادگیری فواید شگفت‌انگیز آشپزی و پخت با عسل گل وحشی هستند. این عسل نه تنها به طعم و مزه‌ی غذایی که درست می‌کنید پیچیدگی می‌بخشد، بلکه خانواده و مهمانان شما کاملاً از طعم لذیذ آن لذت خواهند برد. عسل گل وحشی به دلیل اینکه از گل‌های دارای گل بدست آمده، بهترین عسل برای پخت و پز است و نه تنها یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده است، بلکه لایه دیگری از طعم را به محصولات پخته شده شما نیز اضافه می‌کند. نسبت به شکر فرآوری شده معمولی مفیدتر است و وقتی از عسل گل وحشی برای پخت استفاده می‌کنید، کیک یا شیرینی شما را مرطوب می‌کند. همچنین ماندگاری محصولات پخته شده شما را افزایش می‌دهد. عسل گل وحشی یکی از محبوب‌ترین انواع عسل خام است و بهترین عسل برای پخت و پز است. می‌توانید آن را در سس‌های سالاد، ماریناد‌های گوشتی و سایر سس‌های خانگی خود استفاده کنید.

حساب کابری