عسل گندم سیاه را بیشتر بشناسیم

عسل گندم سیاه را بیشتر بشناسیم

عسل گندم سیاه را بیشتر بشناسیم

عسل گندم سیاه چیست؟

عسل گندم سیاه در ماه های آگوست بسیار مورد علاقه زنبورها است. شهد آن از گلهای کوچک گندم سیاه جمع آوری می شود.

برای بیشتر مردم، کلمه “گندم سیاه” واژه آرد را تداعی می کند، اما گندم سیاه نه دانه است و نه علف، و به گیاه ریواس مربوط می شود.

زنبورهای عسل واقعاً عطر و طعم بینظیر گلهای گندم سیاه را دوست دارند. عسل گندم سیاه خام، اصولا عسلی تیره رنگ و سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و آهن است.

بزرگان قبایل بالتیک می گفتند “هر چه عسل تیره تر باشد، سالم تر است!”

جای تعجب نیست که دانشمندان قرن بیست و یکم نیز با این تئوری سنتی درمانی موافقند.

بیایید این عسل گندم سیاه را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

مزایای عسل گندم سیاه:

شاید از خود سوال کنید، آیا عسل برای شما مفید است؟ بله، به خصوص عسل گندم سیاه که حاوی انواع میکرو عناصر و ویتامین ها است. این عناصر، مقدار زیادی آنتی اکسیدان را بار می آورد. آنتی اکسیدان ها از فلاونوئیدهای فعال و سایر ترکیبات فنولیک همراه با عسل ایجاد می شوند. این ابرقهرمانان بیولوژیکی به تنظیم فشار خون و سیستم کلی خون بدن کمک می کنند.

البته فراموش نکنیم که، عسل خواص ضد باکتریایی دارد که به سم زدایی کمک می کند و با باکتری های مضر در کبد شما مبارزه می کند. این را هم بدانید که عسل گندم سیاه بالاترین مقدار آهن را در بین انواع عسل ها دارد.

افرادی که دارای سبک زندگی فعال و سالمی هستند، این عسل را جزو غذاهای فوق العاده مغذی رتبه بندی می کنند.

عسل گندم سیاه، بدن را پس از یک تمرین دوباره احیا می کند و بعد از یک روز پر از فعالیت، قدرت و نیرو را دوباره به آن می بخشد. علاوه بر این گیاهخواران می توانند از آن به عنوان مکمل غذایی برای آهن استفاده کنند.

حساب کابری