عسل یک درمان کننده انگل است

عسل یک درمان کننده انگل است

وقتی عسل با سرکه مخلوط شود، می‌تواند به دفع انگل‌ها از بدن کمک کند. اگر مشکوک به داشتن انگل هستید، محلول عسل و سرکه رقیق شده با آب بنوشید. این انگل‌ها در صورت عدم درمان سریع می‌توانند برای بدن مضر باشند. در این مقاله از وبلاگ رایحه درمان انگل با عسل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عسل مانوکا در درمان انگل ژیاردیا لامبلیا و تریکوموناس واژینالیس

انگل‌های بی‌هوازی به ویژه ژیاردیا لامبلیا (این انگل در روده کوچک مستقر شده و تولید مثل می‌کند. ) و تریکوموناس واژینالیس (این انگل موجب عفونت منتقل شونده از طریق جنسی در انسان است. ) هر دو عامل اصلی بیماری‌هایی مانند اسهال خونی، بیماری‌های التهابی و عفونت‌های مقاربتی هستند که سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند. ژیاردیازیس حدود ۶٪ – ۸٪ از کودکان و ۲٪ از بزرگسالان در کشور‌های توسعه یافته را مبتلا می‌کند. علاوه بر این، حدود ۳۳ درصد از جمعیت کشور‌های در حال توسعه مبتلا به ژیاردیازیس هستند.

در حال حاضر، مترونیدازول و تینیدازول بهترین درمان دارویی برای درمان ژیاردیازیس و تریکومونیازیس هستند. در برخی از کشور‌ها، مترونیدازول تنها داروی مجاز برای تریکومونیازیس و داروی مطلوب برای ژیاردیازیس است. طعم فلزی دارد و در برخی موارد شدید ممکن است باعث ایجاد سمیت در داخل مغز و پانکراتیت در طول مدت طولانی درمان شود. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهند که مصرف طولانی مدت این دارو می‌تواند اثرات جهش‌زا و سرطان‌زایی داشته باشد. بنابراین وجود این عوارض همه با هم باعث می‌شود تا برای درمان این انگل‌ها درمان‌های جایگزین بررسی شوند.

عسل مانوکا یک درمان جایگزین مترونیدازول

عسل مانوکا از شهد مانوکا که به عنوان درختچه‌های بومی نیوزلند شناخته می‌شود، به دست می‌آید. کیفیت ذاتی عسل مانوکا در توانایی طیف وسیع آن برای مهار طیف گسترده‌ای از پاتوژن‌های باکتریایی و مخمری از جمله باکتری‌های مقاوم به چند دارو منعکس شده است. در این زمینه چندین تحقیق صورت گرفته که نشان می‌دهد، وجود ترکیبات فعال مختلف در این عسل آن را به یک ماده خوب برای از بین بردن جمعیت‌های میکروبی تبدیل کرده است. بعلاوه، عسل دارای پتانسیل تحریک سیستم ایمنی است و می‌تواند باعث بهبود زخم شود. از این رو، سعی کردیم دریابیم که آیا عسل مانوکا دارای برخی اثرات بازدارنده بر تک یاخته‌های بی‌هوازی به ویژه G. lamblia و T. vaginalis است یا خیر.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که عسل مانوکا در ممانعت از رشد هر دو تک یاخته بی‌هوازی (ژیاردیا لامبلیا و تریکوموناس واژینالیس) زمانی که کمترین غلظت را داشته باشد، مؤثر است. عوامل فردی زیادی در عسل وجود دارد که به فعالیت ضد میکروبی آن کمک می‌کند که در صورت رشد انگلی باید بررسی شود.

حساب کابری