فواید افزودن عسل به قهوه

فواید افزودن عسل به قهوه

1. هم عسل و هم قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

عسل طبیعی مجموعه ای از آنتی اکسیدان های خاص خود را دارد و این فقط با مجموعه ای از خواص تقویت کننده سلامتی قهوه همراه است. این دو با هم می توانند به کاهش تاثیر رادیکال های آزاد (رادیکال‌های آزاد سلول‌های ناپایداری هستند که الکترون‌ها را از سلول‌های سالم برمی دارند، در نتیجه سلول تبدیل به سلول‌های بیمار می‌شود که ممکن است در نهایت به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند.) کمک کنند.

دلیل این اتفاق این است که بدن ممکن است گاهی اوقات نتواند مواد مغذی کافی برای تغذیه سلول های خود را تامین کند و این اغلب به دلیل رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی کم تحرک، کمبود خواب، استرس زیاد و غیره اتفاق می افتد.

بنابراین سبک زندگی نامناسب منجر به احتمال بیشتر رادیکال های آزاد می شود و ممکن است سلامت فرد را تهدید کند.

2. عسل و قهوه گردش خون را بهبود می بخشند.

مصرف این دو ماده در درازمدت می‌تواند به عملکرد صحیح قلب کمک کند، اکسیژن کافی به مغز بدهد و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. کلسترول بالا اغلب منجر به تجمع چربی در امتداد شریان ها می شود که به نوبه خود جریان خون را محدود کرده و فشار را افزایش می دهد.

دلیل دیگری که عسل و قهوه ممکن است به گردش خون کمک کنند این است که به تنظیم قند خون نیز کمک می کنند. این کار با کاهش مقاومت به انسولین انجام می شود، به این معنی که دوز کلی کمتری از گلوکز در جریان خون وجود خواهد داشت و منجر به کاهش بروز دیابت نوع 2 می شود.

3. عسل و قهوه ویتامین ها و مواد معدنی لازم را به همراه دارند.

با مصرف عسل مجموعه کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی وارد بدن انسان می شود. قهوه نیز منبع دیگری از ویتامین ها و مواد معدنی است، اما شاید کمتر از عسل تاثیرگذار باشد. ترکیب این دو منجر به یک نوشیدنی مفید و سالم می شود که بدن شما را در طول روز قوی نگه می دارد.

4. عسل موجود در قهوه به کاهش مصرف کلی کربوهیدرات کمک می کند.

از آنجایی که عسل طبیعی و قهوه هر دو از طریق آنتی اکسیدان های مربوطه به کاهش سطح قند خون کمک می کنند، به تنهایی بسیار خنک هستند.

در نتیجه:
افزودن عسل به قهوه منجر به یک فنجان قهوه بسیار سالم می شود، البته تا زمانی که در مصرف عسل زیاده روی نکنید.

حساب کابری