فواید باورنکردنی عسل جنگلی

فواید باورنکردنی عسل جنگلی

محصولات طبیعی دارای فعالیت بیولوژیکی هستند و بر عملکرد ایمنی بدن موثر هستند. عسل حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه و همچنین گلوکز و فروکتوز است و به عنوان یک غذای طبیعی محبوب است. دارای تنوع بسیار زیادی است و انواع آن به دلیل اجزای تشکیل دهنده منابع گل است. عسل نه تنها به عنوان غذای طبیعی بلکه به عنوان داروی سنتی برای مراقبت های بهداشتی، در محصولات زیبایی و مراقبت های ضد التهابی پوست استفاده می‌شود.

عسل جنگلی چیست؟

یکی از انواع آن، عسل جنگلی است که، توسط زنبورهای عسل وحشی که در جنگل ها زندگی می کنند، از الوار و شکوفه ها جمع آوری می شود. عسل جنگلی در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، التهاب پوست و زخم‎های سوختگی و همچنین برای مراقبت‎های بهداشتی عمومی استفاده می‎شود. این عسل به دلیل اسمولاریته بالا، اسیدیته و وجود پراکسید هیدروژن و مواد ناشناخته از منابع گل دارای فعالیت ضد باکتریایی است. زخم آلوده به باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی با عسل جنگلی درمان می‌شود و عفونت سریع‌تر ریشه‌کن می‌شود. همچنین عسل جنگلی، عملکرد سیستم ایمنی و فعالیت ضد تومور را افزایش می‌دهد.

آیا عسل جنگلی در تمام طول سال وجود دارد؟

عسل جنگلی بر خلاف سایر انواع عسل، عسل مزرعه‎ای است و در فصل مناسبی از سال قابل تهیه نیست.  معمولاً در بازه زمانی مهر تا آذر عسل جنگلی را جمع آوری و به فروش می‎رسانند و تا فصل بعد دوباره به بازار عرضه نمی شود، بنابراین یک محصول غذایی فصلی است.

خواص عسل جنگلی

خواص عسل جنگلی بسته به ترکیب و نحوه ساخت آن می‎تواند متفاوت باشد. با این حال، حقیقت این است که این عسل فواید سلامتی متعددی دارد، به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان مصرف را تجویز می‎کنند.

عسل جنگلی دارای خواص آنتی اکسیدانی و فواید بیشتری نسبت به سایر عسل‎ها است. بنابراین مصرف آن به افرادی که دچار کمبود آهن یا سایر مواد معدنی، مشکلات ریوی و حتی برونشیت هستند توصیه می‎شود.

مصرف عسل جنگلی

مصرف آن برای تقویت بدن در برابر بیماری‎هایی مانند کم‎خونی، استرس یا تلاش‎های جسمی و روحی توصیه می‎شود. این عمدتا ًبه این دلیل است که عسل دارای ویتامین‎ها و مواد معدنی زیادی مانند پتاسیم و منیزیم است.

از سوی دیگر، در دنیای ورزش این محصول به دلیل تأمین انرژی دوزهای زیادی در اختیار ورزشکاران می‎دهد. عسل جنگلی یک مکمل عالی برای رژیم غذایی یک ورزشکار است.

پس، یکی از خالص ترین عسل‎ها، عسل جنگلی است که دارای مزایای باورنکردنی سلامتی است.

منبع: www.hindawi.com

حساب کابری