فواید شگفت انگیز استفاده روزانه از عسل

فواید شگفت انگیز استفاده روزانه از عسل

عسل طبیعی می تواند جایگزین طبیعی و سالم برای بسیاری از موارد مصنوعی و ناسالم باشد که روز به روز بیشتر از آن ها استفاده می کنیم. نگاهی بیندازید به این که چگونه عسل طبیعی در طبیعی ترین شکل خود می تواند به عنوان جایگزینی برای بسیاری از محصولات مصنوعی استفاده شود.


عسل طبیعی به عنوان یک شیرین کننده طبیعی

اگر از ترس آسیب هایی که قند مصنوعی به بدن شما وارد می کند، شیرینی های مورد علاقه خود را از دست دهید، زندگی کسل کننده خواهد شد. شاید خوشحال کننده باشد اگر بدانید که عسل می تواند شیرینی سالم را به شما برگرداند و نیازی به دوری از آن ها ندارید. عسل به عنوان جایگزینی سالم برای قند، دارای پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی است.

قند مصنوعی از بسیاری جهات و به ویژه برای سیستم ایمنی بدن شما مضر است؛ زیرا سلول های سفید خون را برای استفاده از ویتامین C مهار می کند که برای عملکرد مناسب این سلول ها بسیار مهم است. همین مسئله ایمنی بدن را کاهش می دهد و می تواند آن را در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان، سرماخوردگی و غیره قرار دهد. شیرین کننده های مصنوعی مانند ساکرین بدون قند هم حتی بیشتر از این به بدن شما آسیب می رسانند. بنابراین قبل از این که کالری خود را با آن ها کاهش دهید، خوب فکر کنید.

از طرف دیگر، عسل طبیعی به عنوان یک شیرین به شما مجموعه ای از فواید برای سلامتی شما می دهد و همچنین عطر و طعم غنی آن به دستور العمل شما اضافه می شود. می توانید آن را به چای سبز در صبحانه، شیک های شیرین و جالب توجه، دسرهای دلپذیر اضافه کنید یا به راحتی آن را با آب بنوشید و بهترین نتیجه را بگیرید. مخلوط عسل با آب گرم و مصرف آن در صبح، یک روش بسیار خوب برای کاهش وزن اضافی است. کالری خالی را با عسل رها کنید و هرگز به عقب نگاه نکنید.


عسل یک نگهدارنده طبیعی است

آیا می توانید یک شیشه عسل بسیار بزرگ و قدیمی را هنوز هم مصرف کنید؟ عسل خالص و واقعی می تواند خود را برای مدتی طولانی حفظ کند، در حالی که در یک محیط کندو مانند نگهداری می شود. بنابراین، غذاهایی که در عسل نگهداری می شوند هم برای مدتی طولانی خراب نمی شوند.

قبیله ای در کنیا به نام کیکیو حتی گوشت خود را در عسل حفظ می کنند. قطعات را ابتدا تفت داده و در عسل فرو می برند تا در ظروف مخصوص و حتی بدون نیاز به قرار گرفتن در یخچال نگهداری شود.

میوه ها را می توان با فرو بردن یا کنسرو در شربت های عسل، با استفاده از عسل برای مدتی طولانی نیز حفظ کرد. شما می توانید از میوه های کنسرو شده بدون قند DIY خود در یک سفر لذت ببرید یا آن را برای استفاده های بعدی حفظ کنید. عسل با طعم ملایم یا سبک تر در استفاده به عنوان کنسرو ترجیح داده می شود؛ زیرا عسل منجر به تغییر رنگ میوه ها نیز می شود.

می توانید عسل را جایگزین شکر، مربا و ژله های خانگی کنید. عسل عطر و طعم بسیار خوبی به آن ها می بخشد؛ اگرچه ممکن است رنگ و قوام مربا و ژله ها را تغییر دهد. می توانید نسبت مورد استفاده را برای دریافت عطر و طعم مناسب و سازگار تنظیم کنید. عسل شیرین تر از شکر است؛ پس شما باید اندازه گیری را بر اساس طعم و میزان شیرینی آن تنظیم کنید. حدود 3/4 فنجان عسل برابر با 1 فنجان شکر خواهد بود.

عسل همیشه یک گزینه مفید برای درمان قند است و به طور باورنکردنی کالری شما را کاهش می دهد.

استفاده از عسل ارگانیک خام برای سلامت روان

از عسل در درمان های خانگی استفاده می شود

عسل طبیعی یک جایگزین سالم برای بسیاری از قرص هایی است که ما برای بیماری ها می خوریم و بعداً هم عوارض جانبی دارند. روش های درمانی قدیمی مانند آیورودا و یونانی پر از داروهای مبتنی بر عسل است. مایعات قدیمی می توانند التیام بخشند، آرام کننده باشند، مرطوب کننده باشند، ضد عفونی کننده باشند، اضطراب را کاهش دهند، هضم را بهبود بخشند، تشنگی را برطرف کنند، با سرطان مبارزه کنند و… . در اینجا، چند درمان آزمایش شده وجود دارد که می تواند در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار گیرد.

سرماخوردگی: برای رهایی از سرماخوردگی، نصف قاشق چای خوری CINAMON  را با یک قاشق چای خوری عسل دو بار یا سه بار در روز مصرف کنید.

اضطراب را کاهش می دهد: عسل باعث آرامش اعصاب بدن می شود و به کاهش اضطراب نیز کمک می کند. یک فنجان پر از پرتقال را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قلوچ جوز هندی، دو بار در روز بنوشید.

توانبخشی برای سیگاری ها: عسل به شما کمک می کند تا هوس سیگار برگ را هنگام جویدن با تکه های کوچک آناناس کاهش دهید.

تب مزمن: عسل در صورت استفاده در چای همراه با توسی و فلفل سیاه، تب را درمان می کند. این چای را دو بار در روز بخورید تا سریعتر تب شما درمان شود.

التیام زخم ها: عسل دارای خواص ضد باکتری است و به ساخت بافت کمک می کند که منجر به بهبود سریع تر زخم ها می شود.

بیماری های چشم را درمان کنید: عسل خالص، طیف گسترده ای از بیماری های چشم مانند ورم ملتحمه، زخم های قرنیه، آب مروارید و بسیاری بیماری های دیگر را درمان می کند. عسل تازه، درمانی برای بهبود بینایی و سایر مشکلات چشمی نیز شناخته شده است.


عسل یک شگفتی طبیعی است که صدها زنبور عسل برای ساخت این یک اونس طلای مایع بسیار سخت کار می کنند. از آن عاقلانه استفاده کنید و از مزایای آن برای زندگی سالم بهره مند شوید.

منبع: thehoneyshopindia

حساب کابری