فواید عسل اقاقیا

فواید عسل اقاقیا

نوع عسل توسط گل های مربوطه تعیین می شوند. زنبور عسل، شهد را از گل به ارمغان می آورد. عسل اقاقیا از گل ملخ سیاه یا اقاقیای کاذب، هنگامی که کندوها در فصل شکوفایی نگهداری می شود، تولید می شود. این عسل طلایی روشن و شفاف، مانند عسل شیشه ای دارای طعمی شبیه به گل اقاقیا دارد که ملایم و همراه با وانیل است. این ماده حاوی ساکارز کم و فروکتوز زیاد است که آن را برای افرادی که به قند حساس هستند مناسب می کند. این نوع عسل، مزایای بسیار زیاد دیگری هم برای پوست و بدن دارد. بیایید یکی یکی در مورد آنها بحث کنیم!


عسل اقاقیا برای قند خون!

اگرچه این یک موضوع کمی بحث برانگیز است که عسل اقاقیا می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد یا نه، اما مطالعاتی وجود دارد که آن را ثابت می کند. به دلیل محتوای ساکارز کم، می تواند به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای کنترل سطح قند استفاده شود. بهتر است از عسل به جای قند مصنوعی استفاده کنید؛ زیرا این کار فواید بسیار زیاد را برای بدن شما به همراه دارد.

همچنین، این نوع عسل برای افرادی که هیپوگلیسمی مزمن دارند هم خوب است؛ زیرا باعث تعادل سطح قند خون می شود. عسل اقاقیا سرشار از کربوهیدرات است و همراه با سایر مواد مغذی عسل به راحتی در خون جذب می شود.


عسل اقاقیا برای پوست عالی است!

عسل اقاقیا را به عنوان عسل شماره 1 در لیست رژیم های زیبایی خود قرار دهید! در مدت زمان بسیار کوتاهی، تفاوت محسوسی را احساس خواهید کرد. این عسل سرشار از آهن، پتاسیم، روی، کلسیم، مس و ویتامین C است که آنتی اکسیدان هستند و به کاهش چین و چروک، لکه ها و جای زخم نیز کمک می کنند.

عسل اقاقیا یک مرطوب کننده طبیعی است که در صورت استفاده روزانه، پوست را به صورت ارگانیک نرم می کند. برای داشتن پوستی درخشان و سالم می توانید از صابون های عسل نیز استفاده کنید و یا روزانه یک قاشق عسل اقاقیا بخورید.


عسل اقاقیا برای مراقبت های پیشگیرانه!

مصرف روزانه عسل اقاقیا، انبوهی از آنتی اکسیدان هایی را به بدن می دهد که به دنبال رادیکال های آزاد در بدن هستند. این مسئله باعث کاهش اکسیداسیون و آسیب سلولی می شود که منجر به سرطان، پیری و انواع بیماری ها می شوند.

مصرف روزانه ای عسل با شیر یا آب می تواند سطح انرژی شما را در طول روز بالا نگه دارد و باعث شادابی شود. به وضوح می توانید تفاوت را احساس کنید؛ زیرا در پایان روز، کمتر خسته خواهید بود و همچنین، استرس کمتری خواهید داشت.

همچنین ایمنی شما را افزایش می دهد؛ زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ است. شما را از عفونت های شایع مانند سرفه و سرماخوردگی دور نگه می دارد و همچنین آن ها را درمان هم می کند.


عسل اقاقیا به پاکسازی بدن کمک می کند!

عسل اقاقیا به عنوان منبع خوبی از باکتری ها عمل می کند که برای اکولوژی روده مفید است. به کاهش آسیب کبد و روده نیز کمک می کند. با سم زدایی از کبد و تهویه روده، بدن شما را به شدت تمیز می کند. از آنجایی که عسل به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، استرس اکسیداسیون را که دلیل اصلی آسیب سلول است، کاهش می دهد.

عسل همچنین به دلیل کاهش چربی در بدن معروف است که در نهایت، باعث کاهش وزن اضافی می شود. عسل در صورت استفاده با آب گرم با معده خالی می تواند چربی ها را کاهش داده و انرژی لازم برای تمرین را به شما بدهد.


عسل اقاقیا می تواند زخم و سوختگی را بهبود بخشد!

از عسل اقاقیا به طور سنتی بر روی زخم ها، بریدگی ها و سوختگی ها استفاده می شود؛ زیرا در برابر فعالیت میکروبی مقاومت دارد. استفاده منظم از عسل به مدت یک هفته می تواند زخم را به شدت بهبود بخشد. همچنین به کاهش جای زخم پس از بهبود هم کمک می کند.

در یک مطالعه نشان داده شده است که عسل اقاقیا باعث افزایش ترشح اینترلوکین -4 (IL-4) ، IL-6 و IL-8 می شود که به بهبود سریع زخم کمک می کند. همچنین باعث فعال شدن مجدد اپیتلیالیزاسیون کراتینوسیت می شود که منجر به افزایش انقباض زخم و مقاومت در برابر شکستگی شده و همچنین دانه بندی بافت را تسهیل می کند.


عسل اقاقیای خالص را از کجا بخریم؟

از عسل اقاقیا به صورت روزانه استفاده کنید؛ زیرا بسیار مفید و بهترین نوع عسل است. اما مراقب باشید که از عسل خالص و بدون تقلب استفاده کنید. چرا که خواص عسل های تقلبی در این حد نیستند و حتی گاهی ضرر هم دارند!  

اگر از طرفداران عسل هستید، قطعاً باید محصولات شگفت انگیز ساخته شده از عسل را در سایت ما مشاهده کنید.

فروشگاه عسل رایحه خوانسار

حساب کابری