عسل برای درمان رفلاکس معده

فواید عسل برای درمان رفلاکس اسید معده

فواید عسل برای درمان رفلاکس اسید معده

بیشتر ما نمی دانیم اسیدیته معده یا ریفلاکس اسید معده یا در اصطلاح عامیانه، ترش کردن چیست. بگذارید ابتدا بفهمیم اسیدیته چیست و چه تأثیری بر بدن ما دارد. اسیدیته به دلیل تولید بیش از حد اسید توسط غدد معده ایجاد می شود. اگر اسفنکتر مری شما به درستی منقبض نشود، اسید معده حرکت به سمت عقب را شروع می کند، این یعنی از معده به داخل مری (یا لوله غذایی).

این حالت احساس سوزش در گلو و سینه شما ایجاد می کند. علائم دیگر ریفلاکس اسید، سوزش سر دل، گلو درد، نفخ و گاز معده است. برخی از دلایل اسیدیته رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، خوردن بیش از حد، مصرف الکل و کمبود خواب است.


چرا از عسل برای اسیدیته یا رفلاکس معده استفاده می کنیم؟

فواید عسل برای درمان رفلاکس اسید معده (2)

عسل منبع غنی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و اسیدهای آمینه است. مردم در قرون و فرهنگ های مختلف از خاصیت ضد باکتریایی و درمانی آن استفاده کرده اند و از آن برای معالجه بیماری ها بهره برده اند. درمان هایی مانند: درمان گلودرد، تغذیه پوست، تسکین سرفه که باعث کاهش التهاب می شود. اکنون یک مورد دیگر به این لیست می توان اضافه کرد: عسل در درمان اسیدیته یا رفلاکس معده نیز مفید است. عسل منبع قدرتمند آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی رادیکال های آزاد کمک می کند.

تحقیقات علمی نشان می دهند که رفلاکس اسید معده به دلیل وجود رادیکال هایی است که به سلول های دستگاه گوارش آسیب می رسانند. مصرف عسل در اینجا می تواند با از بین بردن رادیکال های آزاد نقش مهمی را در کنترل آسیب های وارده به معده بازی کند. همچنین عسل می تواند باعث کاهش التهاب در لوله غذایی دستگاه گوارش شود.

مصرف عسل برای مقابله با اسیدیته بهترین راه برای کاهش احساس سوزشی است که در حال تجربه کردن هستید، زیرا ویسکوزیته عسل به پوشش مری کمک می کند. بسیاری از مردم برای همین منظور، شیر را می نوشند، اما نوشیدن شیر می تواند به طور موقت باعث تسکین سوزش لوله غذایی شود زیرا شیر خود نیز باعث تولید اسید بیش از حد در معده می شود.

در صورت بروز اسیدیته یا ریفلاکس اسید مکرر، باید بدون تأخیر بیشتر با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که با موارد کم ریفلاکس اسید معده مواجه بودید، با داشتن یک برنامه غذایی منظم و سبک زندگی سالم به راحتی می توانید بر این مشکل غلبه کنید. غذاهایی که باعث تحریک رفلاکس اسید معده می شوند مانند سس گوجه فرنگی، شکلات، الکل، قهوه، پیاز و مرکبات را تا حد امکان مصرف نکنید. شب ها کمتر غذا بخورید و سعی کنید 2 تا 3 ساعت قبل از خواب، دیگر چیزی نخورید. همچنین از بالش هایی استفاده کنید که سرتان بالاتر از معده باشد.


روش های استفاده از عسل برای درمان رفلاکس اسید چیست؟

– هر روز یک یا دو قاشق غذاخوری عسل میل کنید.

– هر روز صبح یک قاشق چایخوری عسل را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و نوش جان کنید.

– در صورت داشتن سوزش شدید باید به جای استفاده از ژله یا مربا، عسل و دارچین را روی نان خود بمالید. این کار را هر روز در وعده صبحانه تکرار کنید تا نتایج موثری بدست آورید.

– اگر از طرفداران ماست هستید و ماست زیادی با وعده غذایی خود مصرف میکنید، 1-2 قاشق چایخوری عسل را به ماست اضافه کنید، تا در رفع رفلاکس اسید معده و سوء هاضمه به شما کمک کند.

– استفاده از مخلوط سرکه و عسل برای رفع اسیدیته معده از سالهای دور رواج دارد. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب اضافه کنید و قبل از هر وعده غذایی آن را بنوشید.

حساب کابری