فواید عسل برای دندان ها و لثه ها

فواید عسل برای دندان ها و لثه ها

فواید عسل برای دندان ها و لثه ها

عفونت لثه التهاب خط لثه است، در صورت عدم مراقبت، می تواند بر استخوانی که دندان های شما را احاطه کرده و از آن پشتیبانی می کند، تأثیر بگذارد. عفونت لثه می تواند باعث احساس درد شدید شود.

عفونت لثه می تواند از 3 نوع باشد: التهاب لثه، پریودنتیت و پریودنتیت پیشرفته که می توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند.

التهاب لثه می تواند از طریق قرمزی و تورم در بافت لثه، خونریزی در هنگام مسواک زدن دندان، حساسیت یا درد شدید در لثه، بوی بد دهان، ایجاد چرک بین دندان ها و لثه ها مشاهده شود. همچنین می تواند باعث درد در سمت گلوی شما شود. التهاب لثه شدید می تواند منجر به پریودنتیت شود، که خطرناک تر یا دردناکتر از التهاب لثه معمولی است، که منجر به از بین رفتن دندان ها و لثه ها می شود.

جدا از داروهای گران قیمت معمولی، یک راه حل جایگزین یا خانگی وجود دارد که می تواند لثه های شما را تسکین دهد. می خواهید حدس بزنید؟ بله، این شفا دهنده جهانی، عسل است.

چرا از عسل برای عفونت لثه استفاده می شود؟

تحقیقات و مطالعات نشان داده است که عسل برای عفونت لثه یک درمان موثر است، علاوه بر این از همه داروهای گران قیمت تجویز شده نیز ارزانتر است. آنها ثابت کرده اند که خواص درمانی عسل باعث می شود که در درمان بیماری های مرتبط با لثه مانند تورم لثه و التهاب لثه بسیار حیاتی باشد.

عسل رشد باکتری های تشکیل دهنده پلاک را محدود می کند و همچنین مانع از تولید باکتری “چسب” می شود که روی دندان ها و لثه شما اثر می گذارد.

قبل از بحث در مورد چگونگی استفاده از عسل برای لثه، بیایید بررسی کنیم که کدام یک از انواع خواص عسل برای عفونت لثه مفید است. خاصیت ضد زخم عسل در واقع همان چیزی است که در درمان عفونت های لثه مانند خونریزی لثه، التهاب لثه و چروک لثه مفید است.

هنگامی که عسل با آب مخلوط می شود، پراکسید هیدروژن تولید می کند. ضد عفونی کننده ای که در درمان لثه ها بسیار مؤثر است. اگر عسل را بر روی لثه ها بمالید، عناصر آنتی اکسیدانی عسل به عنوان یک عامل ضد میکروبی فوراً عمل می کنند تا یک هدف واحد را انجام دهند: با عفونت لثه شما مبارزه کنند و درد ناشی از عفونت لثه را تسکین دهند.

چگونه می توان از عسل برای عفونت لثه استفاده کرد؟

بسیاری از دانشمندان و محققان در حال تولید خمیردندان های حاوی عسل و عسل رقیق شده به عنوان دهانشویه هستند. در حالی که این نوآوری هنوز در دست اجرا است، می توانید برای درمان عفونت دندان و لثه به دنبال داروهای خانگی زیر با عسل باشید:

  • هر روز برای درمان عفونت لثه دهان خود را با آب ولرم و دو قاشق چایخوری عسل بشویید. برای خلاص شدن از باکتری موجود در لثه خود، چند روز این روش درمانی مؤثر را انجام دهید.
  • مخلوطی از لیمو و عسل را روی لثه ها بمالید تا عفونت کاهش یابد و تسکین یابد.
  • یا فقط به راحتی به مدت 10 دقیقه عسل را روی لثه ها ماساژ دهید. تفاوت قابل توجهی در عفونت لثه خود مشاهده خواهید کرد.

جدا از داروهای ذکر شده در بالا، شما همیشه باید بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید. برای حفظ عفونت لثه باید دندان های خود را به درستی مسواک زده و نخ دندان خود را بکشید.

منبع: dabur

حساب کابری