فواید عسل برای رفع تشنگی و بوی بد دهان در ماه رمضان

فواید عسل برای رفع تشنگی و بوی بد دهان در ماه رمضان
دستورالعمل های مفید برای ماه مبارک رمضان

رفع تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان:

به نظر برخی متخصصان طب سنتی انسان به دو صورت ممکن است تشنه شود، یک نوع تشنگی صادق است و یک نوع دیگر تشنگی کاذب. تشنگی صادق با خوردن آب از بین می رود و اگر آب خنک باشد بهتر است و هیچ مشکلی ندارد؛ اما تشنگی کاذب با نوشیدن آب از بین نمی رود. برای رفع این نوع تشنگی بهتر است مقداری عسل طبیعی یا شربت عسل میل شود. دوستانی که پس از افطار ماه مبارک رمضان با خوردن آب از عطش آن ها کاسته نمی شود دچار تشنگی کاذب شده اند و می توانند از این روش بهره ببرند. در ادامه چند نوع شربت که در ترکیب آن ها از عسل طبیعی استفاده شده است برای عزیزان معرفی می شود. عزیزان می توانند با تهیه و استفاده از این شربت های عسلی، از میزان عطش خود در ماه مبارک رمضان امسال بکاهند.

1-شربت هندوانه و عسل:

این نوشیدنی برای افطار و سحر مناسب می‌باشد و به دلیل اینکه حاوی هندوانه است برای رفع عطش در افطاری‌های ماه مبارک رمضان که با فصل گرم تابستان مصادف شده، بسیار مناسب است. در عین حال حاوی عسل که ماده‌ای بسیار مغذی و سرشار از ویتامین‌هاست نیز می‌باشد. لذا برای روزه‌داران توصیه می‌شود.

مواد لازم:

  • هندوانه ۲ کیلوگرم
  • عسل ۲ قاشق غذاخوری
  • کمپوت آناناس ۱ عدد

روش تهیه:

هندوانه را برش دهید، تخمه‌های آن را بگیرید و در آب میوه‌گیری ریخته آب آن را بگیرید؛ سپس با عسل طبیعی مخلوط کرده و آب آناناس را هم به آن اضافه کنید؛ تکه‌های آناناس را ریز خرد کرده و به مخلوط بالا بیفزایید. سپس میل نمایید. چنانچه که مایل بودید از مخلوط عسل و هندوانه نیز می توانید استفاده کنید.

2- شربت خاکشیر و عسل

این نوشیدنی چون حاوی آبلیمو، گلاب و خاکشیر می‌باشد برای رفع گرمازدگی و ایجاد شادابی در فصل گرما مناسب می‌باشد.

مواد لازم:

  • خاکشیر ۵۰ گرم
  • عسل یا شکر یا سنکجبین ۴ قاشق غذاخوری
  • یخ خرد شده به میزان لازم
  • آبلیمو و گلاب در صورت دلخواه

روش تهیه:

خاکشیر را با آب سرد خیس کنید سپس چند بار آن را شسته تا شن‌ریزه‌های آن از بین برود و خوب تمیز شود؛ سپس با عسل طبیعی آن را کمی شیرین نمایید، یخ را خرد کنید و داخل آن بریزید و میل کنید. می‌توانید مقداری گلاب و آبلیمو به شربت اضافه نمایید. در صورت نبود خاکشیر، این شربت را می توانید تنها با آب لیمو تهیه نمائید. البته چنانچه از آب یک عدد لیموترش تازه استفاده کنید لذت نوشیدن آن را چند برابر خواهید کرد.

۳- دم کرده برگ نعناع خشک و عسل

این شربت برای رفع تشنگی بسایر موثر خواهد بود.

مواد لازم:

  • برگ نعناع خشک
  • عسل

روش تهیه:

ابتدا برگ نعناع خشک را با مقداری آب به مدت ۱۵الی ۲۰ دقیقه دم کنید. پس از خنک شدن دم کرده، مقداری عسل طبیعی به آن بیافزائید تا شیرین شود. این شربت را می توانید به صورت خنک از افطار تا سحر استفاده نمائید. البته در ایام ماه مبارک خورن شربت ها به صورتی که خیلی سرد نباشند، در رفع تشنگی موثرتر خواهد بود.

رفع (کاهش) بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان:

ایجاد بوی بد دهان در ماه رمضان یکی از نگرانی های روزه داران عزیز می باشد که نمی خواهند موجب آزار سایر افراد شوند.

یکی از راه ها برای درمان و پیشگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان این است که قبل از خوردن سحری ۳ قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان گلاب که به حد جوش رسیده مخلوط و با عسل طبیعی شیرین کرده و میل کنند. البته پس از آن حداقل تا ۱۵ دقیقه چیزی میل نشود.

راه دیگر این است که یک استکان عرق نعناع به همراه یک استکان گلاب را مخلوط کرده و بجوشانند. سپس با عسل کمی شیرین کرده بعد از خوردن سحری، مصرف شود.

جهت اطلاع از تخفیف 25 درصدی محصولات شرکت عسل طبیعی رایحه به مناسبت ماه مبارک رمضان اینجا کلیک کنید.

حساب کابری