فواید عسل برای لب

فواید عسل برای لب

آفتاب، باد و سرمای زمستان از عواملی هستند که باعث خشکی لب می‌شوند. خشکی لب اگر درمان نشود باعث ترک خوردن لب‌ها می‌شود که می‌تواند بسیار دردناک باشد. برای بهبود خشکی لب معمولاً از بالم لب استفاده می‌شود، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از بالم لب‌ها حاوی مواد نفتی یا روغن معدنی، برخی دیگر حاوی موادی مانند منتول، نعناع یا اسید سالیسیلیک هستند. همه این مواد می‌توانند بسیار تحریک‌کننده باشند و خشکی لب‌ها را بیشتر کنند. این محصولات اگرچه ممکن است آرامش موقتی ایجاد کنند، اما اغلب لب‌های شما را بیشتر از قبل کم آب می‌کنند.

آیا تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که به جای استفاده از بالم لب از عسل روی لب‌های خشک خود استفاده کنید. ما در این مقاله از وبلاگ رایحه فواید عسل برای لب‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آیا عسل برای لب‌های ترک خورده مفید است؟

بله، عسل برای لب‌های ترک خورده و لب‌های خشک مفید است. این ماده دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ترمیم زخم است. می‌توانید در طول روز عسل را روی لب‌های خود بمالید تا از ترک‌خوردگی لب‌ها در برابر سرما یا عفونت محافظت کنید، و رطوبت لب را افزایش دهید.

عسل چگونه به ترک لب‌ها کمک می‌کند؟

اگرچه پوست لب‌ها بسیار متفاوت از پوست سایر قسمت‌های بدن به نظر می‌رسد، اما در واقع کاملاً شبیه بهم هستند. لب‌ها از سه لایه سلولی تشکیل شده‌اند: لایه بیرونی یا لایه شاخی (که بیشتر از سلول‌های مرده پوست ساخته شده است)، اپیدرم و درم.

تفاوت این است که این لایه‌ها روی لب‌ها بسیار نازک‌تر از بقیه قسمت‌های بدن شما هستند. این بدان معناست که لب‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از عواملی مانند خورشید، باد و سرما آسیب‌پذیرتر هستند. لب‌ها غدد چربی نیز ندارند، به این معنی که از رطوبت اضافی برخوردار نیستند.

-عسل از دیرباز به دلیل خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی طبیعی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شده است و یک مرطوب‌کننده طبیعی است، به این معنی که رطوبت را جذب و حفظ می‌کند و لب‌های شما را در طول روز هیدراته نگه می‌دارد.

-دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین لب‌های ترک خورده کمک می‌کند. خواص ضد باکتریایی عسل به جلوگیری از عفونت در صورت ترک خوردن لب‌ها کمک می‌کند.

-خواص طبیعی ترمیم زخم عسل به بهبود سریع‌تر لب‌های ترک خورده یا ترک کمک می‌کند و در نهایت، عسل همچنین دارای خواص لایه‌برداری ملایمی است که به آرامی پوست خشک و پوسته پوسته شده را بدون ایجاد سوزش از بین می‌برد.

-با استفاده منظم، عسل می‌توان ترک‌های مزمن لب را درمان کرد و از ترک خوردن لب در آینده جلوگیری کند.

نحوه استفاده از عسل برای لب‌های ترک خورده چگونه است؟

می‌توانید با انگشت یا گوش پاک کن عسل را مستقیماً روی لب‌هایتان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه ماساژ دادن آن را بشویید.

نکته

می‌دانید که عسل یک درمان طبیعی عالی برای ترک لب است. ماندن عسل روی لب‌ها در طول شب به آن زمان بیشتری برای آبرسانی عمیق لب‌ها و جلوگیری از ترک خوردن می‌دهد.

حساب کابری