فواید عسل برای ورزشکاران

فواید عسل برای ورزشکاران

همانطور که در مقالات قبلی رایحه خوانده‌اید، عسل یک قند طبیعی است که مستقیماً توسط زنبور‌های عسل از شهد ساخته می‌شود. این ماده به رنگ طلایی در کندو‌ها برداشت می‌شود و فقط آماده خوردن است. ترکیب آن بسته به محیطی که زنبور‌ها در آن زندگی می‌کنند متفاوت است – گل‌ها، کاج‌ها، درختان، گیاهان… متشکل از گلوکز، فروکتوز و عناصر کمیاب، در این مقاله متوجه خواهید شد که چگونه این قند یک ماده غذایی عالی برای ورزشکاران است!

چندین مطالعه اثربخشی عسل را برای ورزشکاران تأیید می‌کند

مطالعات مقایسه‌ای بین آب و نوشیدنی ورزشی با عسل اقاقیا (عسل مورد استفاده در ژل ارگانیک) نشان داده است که این ماده در حفظ عملکرد ورزشی مؤثر است. این اثربخشی از ترکیبات موجود در عسل اقاقیا می‌آید که حاوی ۲۹ درصد گلوکز است که می‌تواند مستقیماً ماهیچه‌ها را تغذیه کند و منبع سریع انرژی در حین ورزش باشد. علاوه بر این، حاوی ۴۳. ۵٪ فروکتوز است که قندی است که کندتر جذب می‌شود زیرا قبل از تغذیه ماهیچه‌ها باید از کبد عبور کند.

بنابراین این منبع دوگانه کربوهیدرات‌های سریع و آهسته است که عسل را به یک متحد مؤثر در حفظ عملکرد ورزشی تبدیل می‌کند. در نهایت، عسل اقاقیا حدود ۲۵ درصد آب است. شکل مایع آن برای ورزشکاران بسیار جالب است زیرا جذب آن در حین فعالیت ورزشی بسیار راحت‌تر از کربوهیدرات‌های جامد است.

عسل به دلیل ترکیب طبیعی خود اثربخشی خود را در حین فعالیت ورزشی ثابت کرده است.

فواید عسل ارگانیک اقاقیا برای ورزشکاران:

منبع گلوکز و تأمین انرژی فوری

منبع فروکتوز است که به تدریج انرژی را در طول یک فعالیت ورزشی آزاد می‌کند.

شاخص گلیسمی متوسط مناسب برای فعالیت‌های ورزشی طولانی مدت

هضم مؤثر در طول تمرین ورزشی به لطف فرم مایع آن

۱۰۰% طبیعی و ارگانیک

عسل‌های مختلف برای شاخص‌های گلیسمی مختلف

مهم است که در طول یک فعالیت ورزشی، GI متوسط تا بالا را هدف قرار دهید. خوشبختانه، طبیعت کار‌ها را به درستی انجام می‌دهد، زیرا عسل‌ها بسته به ترکیبشان دارای شاخص‌های گلیسمی متفاوتی هستند. اما شما می‌پرسید چرا؟ زیرا آن‌ها از مخلوطی از گلوکز (GI ) بالا ۱۰۰ و فروکتوز( GI) پایین ۲۰ در مقادیر متفاوت بسته به عسل تشکیل شده‌اند.

و در آخر اینکه؛

معمولاً ورزشکاران برای ساده کردن مصرف کربوهیدرات خود هم قبل و هم در حین تمرین به ژل روی می‌آورند. ژل‌های ورزشی می‌توانند بسیار شیمیایی باشند، پس بسیاری از ورزشکاران به دنبال جایگزین‌های طبیعی‌تر و سالم‌تر هستند. امروزه، ورزشکاران ترجیح می‌دهند که به جای مصرف ژل های ورزشی از ترکیب عسل طبیعی و آب در تمرین های خود استفاده کنند.

حساب کابری