فواید عسل جنگلی چیست؟

فواید عسل جنگلی چیست؟

عسل جنگل چیست؟

عسل جنگلی به طور پیش فرض یک عسل ارگانیک است؛ زیرا مخلوطی از گیاهان و حتی گیاهان دارویی است که در محیط زیست به صورت دست نخورده یافت می شوند. عسل جنگلی، عسلی متشکلاز چند نوع گل است. زیرا زنبورهای عسل برای تهیه این عسل، از گل های مختلف جنگل استفاده می کنند. این عسل به عسل گل یا عسل درختی نیز معروف است. همان طور که از نام آن پیداست، بیشتر از درختان تولید می شود تا گیاهان کوچکتر و ترکیب آن با توجه به گلی که زنبور عسل از آن شهد می آورد، متفاوت است. با این حال، عسل جنگلی را می توان از چمنزارها و گیاهان نیز تولید کرد؛ اما در مقادیر کمتر. به طور کلی، عسل های جنگلی رنگ تیره تری دارند؛ به طوری که حتی برخی از انواع آن تقریباً سیاه به نظر می رسند. اکثر انواع عسل های جنگلی دارای قوام ضخیم و بافت صاف هستند که باعث جذابیت بیشتر آن ها می شود. تبلور برخی از آن ها بسیار طولانی می شود، در حالی که عسل های دیگر، زمان تبلور متوسط ​​دارند.


فواید عسل جنگلی:

هنگامی که ما عسل جنگلی را به عنوان یک شیرین کننده مصرف می کنیم، از مصرف مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها نیز بی اطلاع هستیم. این عسل سرشار از ویتامین C، ویتامین B2 ، B3 ، B5 و B6، کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم و روی است. همه این ها برای بدن حیاتی هستند. به عبارت ساده تر، مصرف عسل جنگلی باعث سلامت دستگاه گوارش، مبارزه با سوء هاضمه و محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی و سرطان می شود.

عسل جنگلی به بهبود سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا کمک می کند و همچنین به عنوان یک عامل تسکین دهنده در گلودرد نیز عمل می کند.

مصرف منظم عسل جنگلی از بروز آلرژی جلوگیری می کند. این ماده همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند؛ زیرا مخلوطی از انواع گیاهان و به خصوص گیاهان دارویی است.

از آنجایی که عسل جنگلی دارای خواص ضد باکتریایی است، به عنوان یک ماده درمانی عالی عمل می کند. این نوع عسل، زخم، جراحی، زخم بستر، عفونت و زخم را به خوبی درمان می کند. به درمان سوختگی های ناشی از نور خورشید نیز کمک می کند.

تاثیرات عسل جنگلی بر روی پوست شگفت آور است. این عسل، آکنه، جوش ها و همچنین بسیاری از مشکلات مربوط به پوست را درمان می کند. از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند. این امر همچنین یک ماسک صورت طبیعی عالی ایجاد می کند و به رفع منافذ و خلاص شدن از جوش های سرسیاه نیز کمک می کند. طبق تجربه بسیاری از مشتریان، پوست را نیز سفت کرده و آن را نرم و لطیف می کند.

عسل جنگلی همچنین نقشی حیاتی در کاهش وزن دارد. از آنجا که عسل جنگلی شاخص گلیسمی کمتری دارد، به کاهش وزن کمک شایانی می کند. اگر به دنبال راه هایی برای لذت بردن از خوردن یک چیز شیرین و سالم و همچنین کنترل وزن خود هستید، بهترین انتخاب عسل جنگلی است.


عسل جنگل را از کجا بخریم؟

رقبای زیادی در بازار وجود دارند که فقط مقدار زیادی قند به نام عسل طبیعی جنگل ارائه می کنند. بنابراین، در انتخاب محصول مناسب مراقب باشید. عسل جنگلی یکی از محصولات مورد تقاضای بسیاری از افراد است. عسل ارائه شده باید تضمین شده باشد که اصل، خالص و عاری از هرگونه قند یا شیرین کننده مصنوعی است.


برای مشاهده محصولات متنوع عسل به فروشگاه عسل رایحه مراجعه کنید.

در نهایت، عسل جنگل غنی از مواد معدنی و قند پیچیده دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی در مقایسه با عسل شکوفه ای است که همه ما آن را ترجیح می دهیم. گرچه از نظر قندی کم است، اما دارای طعم و مزه ای قوی است و از این جهت، بهترین مصرف را دارد. این عسل، یک نوع بسیار نادر از عسل است که فقط در چند قسمت از جهان تولید می شود.

منبع:thehoneyshopindia

حساب کابری