فواید عسل در رفلاکس معده

فواید عسل در رفلاکس معده

بسیاری از ما نمی‌دانیم اسیدیته یا ریفلاکس اسید چیست. اجازه دهید ابتدا بفهمیم اسیدیته چیست و چگونه بر بدن ما تأثیر می‌گذارد. این کار به دلیل تولید بیش از حد اسید توسط غدد معده به وجود می‌آید. اگر اسفنکتر مری شما به درستی منقبض نشود، اسید معده شروع به حرکت به سمت عقب می‌کند، یعنی از معده به مری (یا لوله غذا). سپس احساس سوزش در گلو و قفسه سینه به شما دست می‌دهد. سایر علائم ریفلاکس اسید معده سوزش سر دل، گلودرد نفخ معده و گاز است. برخی از دلایل اسیدی شدن رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، پرخوری، مصرف الکل و کم خوابی است.

چرا از عسل برای اسیدیته استفاده کنیم؟

عسل نیروگاه بسیاری از ویتأمین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و اسید‌های آمینه است. مردم خواص ضد باکتریایی و درمانی عسل را می‌شناسند و از آن برای درمان بیماری‌های مختلفی مانند درمان گلودرد، تغذیه پوست، تسکین سرفه، کاهش التهاب استفاده می‌کنند.

عسل منبع قوی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی توسط رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. البته تحقیقات نشان می‌دهد که رفلاکس اسید معده به دلیل رادیکال‌هایی که به سلول‌های پوششی دستگاه گوارش آسیب می‌رسانند به وجود می‌آید. مصرف عسل در اینجا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند زیرا با از بین بردن رادیکال‌های آزاد آسیب را کنترل می‌کند. همچنین التهاب لوله غذا را کاهش می‌دهد. داشتن عسل برای اسیدیته بهترین راه برای کاهش احساس سوزش است زیرا ویسکوزیته عسل به پوشش مری کمک می‌کند.

استفاده از عسل برای ریفلاکس اسید

در صورت بروز اسیدیته مکرر یا موارد ریفلاکس اسید باید بدون تأخیر با پزشک خود مشورت کنید. در حالی که موارد نادر رفلاکس اسید را می‌توان با داشتن یک برنامه غذایی منظم و داشتن یک سبک زندگی سالم به راحتی برطرف کرد. غذا‌هایی مانند سس گوجه فرنگی، شکلات، الکل، قهوه، پیاز و مرکبات را مصرف نکنید. در طول شب کمتر غذا بخورید و سعی کنید غذا را ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب بخورید. همچنین با بالش سر خود را بالاتر از معده قرار دهید.

راه‌های استفاده از عسل برای رفلاکس معده چیست؟

هر روز یک یا دو قاشق غذاخوری عسل بخورید.

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و هر روز صبح میل کنید.

برای سوزش سر دل شدید باید ترکیبی از عسل و پودر دارچین درست کنید. این ترکیب را به جای مربا روی نان خود بمالید. این نان را هر روز برای صبحانه بخورید تا نتایج مؤثری بر روی رفلاکس معده داشته بلشد.

اگر از طرفداران ماست هستید و ماست را همراه با غذا میل می‌کنید، ۱ تا ۲ قاشق عسل به آن اضافه کنید تا به شما در رفع مشکلات رفلکس اسید و سوء هاضمه کمک کند.

مخلوطی از سرکه و عسل برای اسیدیته از سال‌ها پیش رواج داشته است. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به لیوان آب اضافه کنید و قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

منبع: www.daburhoney.com

حساب کابری