فواید عسل در قهوه

فواید عسل در قهوه

عسل از دو قند فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است و مانند هر قند دیگری، بهتر است در حد اعتدال استفاده شود. خواص زیاد عسل آن را به جایگزین مناسبی برای شکر تبدیل می‌کند. اگر قصد دارید قند سفید کمتری مصرف کنید بهتر است به سراغ این ماده غذایی مفید بروید. عسل می‌تواند طعم منحصر به فردی به قهوه بدهد که می‌تواند برای شما لذت بخش باشد. در ادامه شما را با خواص عسل در قهوه آشنا خواهیم کرد. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

۱. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند اسید‌های فنولیک و فلاونوئید‌ها است که می‌تواند استرس اکسیداتیو را کاهش داده و سلامت سلول‌ها را بهبود بخشد. همه این‌ها اثرات ضد التهابی چشمگیر و محافظت در برابر انواع شرایط مزمن از جمله سلامت قلب را به همراه دارد. یک مطالعه نشان داد که مصرف عسل گندم سیاه، به ویژه، می‌تواند فعالیت آنتی اکسیدانی کلی در بدن را افزایش دهد. این بدان معناست که یک قاشق چای خوری عسل نه تنها حاوی آنتی اکسیدان‌های سالم است، بلکه می‌تواند مزایای آنتی اکسیدان‌های حاصل از منابع دیگر را نیز افزایش دهد.

۲. عسل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

این تقویت آنتی اکسیدانی در بالای ویتأمین‌ها و مواد معدنی طبیعی موجود در عسل مانند کلسیم، ویتأمین‌های B مانند ریبوفلاوین و نیاسین، ویتأمین C، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی است. پس وقتی صحبت از مواد مغذی به میان می‌آید عسل یک نیروگاه است. مقدار عسلی که به اسپرسوی صبحگاهی خود اضافه می‌کنید، به طور کلی جایگزین نیاز به یک رژیم غذایی سالم نمی‌شود، اما تقویت‌کننده مواد مغذی است که با شکر سفید دریافت نمی‌شود.

۳. عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد.

عسل یک ضد میکروبی شناخته شده است که باعث بهبود سریع زخم می‌شود. خوشبختانه، این شیرین‌کننده طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌توان آن را به جای شکر در قهوه خود استفاده کرد.

عسل برای تسکین گلودرد و سرفه استفاده می‌شود. این با بهبود سلامت روده مرتبط است و برای کسانی که به دنبال جایگزین‌هایی مانند قهوه کم اسید هستند که برای هضم ملایم هستند، بسیار مهم است. عسل با کیفیت بالا حتی می‌تواند طول بیماری شما را کوتاه کند. پس زمانی که قهوه خود را با عسل ترکیب می‌کنید از این مزیت نیز بهره می‌برید.

عوارض جانبی احتمالی عسل در قهوه

عسل یک جایگزین عالی برای قند‌های تصفیه شده یا فرآوری شده است، اما اگر می‌خواهید از آن به مقدار زیاد در قهوه استفاده کنید، باید از دو نکته آگاه باشید.

عسل بر قند خون تأثیر می‌گذارد.

اضافه کردن عسل به قهوه به طور مکرر می‌تواند قند خون شما را افزایش دهد. عسل گرم شده ممکن است یک ترکیب مشکل ساز آزاد کند. برخی از مطالعات توصیه می‌کنند در صورت افزودن عسل به قهوه داغ، به دلیل ترکیب آلی که هنگام گرم شدن عسل ظاهر می‌شود، احتیاط کنید.

آیا عسل در قهوه داغ سمی است؟ وقتی عسل بالاتر از ۱۰۴ درجه فارنهایت گرم می‌شود، می‌تواند یک ترکیب سمی به نام ۵-هیدروکسی متیل فورفورال (HMF) آزاد کند. برای اینکه عسل در قهوه خطرناک نباشد، بهتر است آن را در قهوه سرد بریزید.

منبع: drinkgoldenratio.com

حساب کابری