فواید عسل وحشی جنگلی

فواید عسل وحشی جنگلی

هر چه بیشتر درباره عسل، زنبورهای عسل و زنبورداران یاد بگیریم، پیشرفت بیشتری در این زمینه حاصل می شود. فواید عسل وحشی جنگلی بسیار زیاد است و همین فواید بی شمار، علاقه مندی به عسل را چند برابر می کند.

عسل وحشی از شهد گل های وحشی است و نام خود را از همین جا می گیرد. گفته می شود که طعم و ترکیب عسل وحشی، با تغییر فصل عوض می شود. تنها چیزی که درباره این عسل تغییر نمی کند، لیست بی پایان مزایا و فواید آن است!

فواید عسل وحشی جنگلی
فواید عسل وحشی جنگلی
  1. وقتی عسل را به عنوان طعم دهنده و شیرین کننده در غذا استفاده می کنیم، ممکن است متوجه نشویم که در واقع داریم مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان نیز مصرف می کنیم!
  2. عسل سرشار از ویتامین C، ویتامین B5، B3، B2، B6، کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزنیم و روی است. همه این مواد برای بدن حیاتی هستند.

عسل همچنین دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است.

به عبارت ساده تر، مصرف عسل باعث سلامت دستگاه گوارش، مبارزه با سوء هاضمه، تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در شرایطی مانند بیماری های قلبی و سرطان می شود.

  • در فصل آلرژی زا، چند بار در روز، چند قاشق چای خوری عسل خام بخورید تا از علائم آلرژی جلوگیری کرده و یا حتی منجر به  بهبود و درمان آلرژی شود.
  • عسل وحشی دارای خواص ضد باکتریایی است و از این رو به عنوان یک ماده درمانی به خوبی عمل می کند. این یعنی زخم های ناشی از خراشیدگی، جراحی، زخم بستر، عفونت و بیشتر انواع زخم را درمان می کند. عسل وحشی همچنین ضد عفونی کننده نیز می باشد و از رشد میکروارگانیسم های مضر در محل زخم، جلوگیری می کند.
  • عسل وحشی برای پوست شما بسیار مفید است. از درمان آکنه گرفته تا جلوگیری از پیری زودرس، همه از خواص عسل وحشی هستند.
فواید عسل وحشی جنگلی
فواید عسل وحشی جنگلی

ما در رایحه خوانسار، عسل ارگانیک و عسل طبیعی را به پاک ترین و خالص ترین حالت ممکن به شما تحویل می دهیم. ما عسل را بیش از اندازه پاستوریزه و گرم نمی کنیم. در نتیجه، همه مواد مفید از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، آنزیم های مفید و سایر مواد مغذی در عسل باقی می مانند.

منبع: honeyandspice

حساب کابری