فواید عسل و آب پیاز برای مو

فواید عسل و آب پیاز برای مو

فواید عسل و آب پیاز برای مو

ریزش مو از نظر روحی می تواند درد آور باشد و این یکی از بدترین کابوس های مردم است. ریزش مو می تواند اعتماد به نفس شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مو به عنوان یک تاج زیبا روی سر، در تقویت اعتماد به نفس عمل می کند که به نوبه خود شخصیت شما را شکل می دهد.

بنابراین ترس از دست دادن یا در واقع از بین رفتن موهای شما می تواند تأثیر منفی بر عزت نفس و جنبه های مختلف دیگر شما بگذارد. دلایل ریزش مو می تواند بیشمار باشد. برخی از این دلایل می توانند شامل عدم تعادل هورمون های زن و مرد، استروژن ها و آندروژن ها، مصرف برخی داروها ، شیمی درمانی به دلیل اختلالات اساسی در زمینه سلامت مانند کم خونی و دیابت، استرس و دلایل مختلف دیگر باشند.

شما با استفاده از آب پیاز و عسل می توانید از تأثیر منفی ریزش مو بر روی خودتان جلوگیری کنید. فواید عسل بسیار است. ما این را هم می دانیم که استفاده از مخلوط چسبنده آب پیاز و عسل برای رشد مو می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

اما اشکالی ندارد! برای به دست آوردن چیزهای خوب در زندگی باید هزینه ای پرداخت کنید. از این پس، با بوی ناخوشایند و چسبندگی این محلول کنار بیایید.


چرا از پیاز و عسل برای مو استفاده کنیم؟

برخی از داروهای حاوی عسل، به ویژه آن که آب پیاز را شامل می شود، باعث جوانسازی پوست سر شده و رشد موهای زائد را تضمین می کند. در این محلول از پیاز استفاده می شود زیرا سرشار از گوگرد است که یکی از مواد معدنی اساسی در افزایش رشد مو است. گردش خون به دلیل وجود گوگرد بهتر می شود و باعث تغذیه مناسب و بهتر فولیکول های مو می شود. خواص ضد باکتریایی پیاز به بهبود عفونت های پوست سر کمک می کند که می تواند به ریزش مو کمک کند. همچنین این محلول، حاوی آنتی اکسیدان ها است، که یکی از این آنتی اکسیدان ها، آنزیم کاتالاز است که می تواند مانع از خاکستری شدن زودرس مو شود.

عسل یک ماده طبیعی است که از فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است و همچنین دارای مواد مغذی و ویتامین های حیاتی است که به بهبود و تغذیه بدن کمک می کند. عسل خاصیت حفظ آب را دارد و به همین دلیل اثر مرطوب کنندگی برای موی سر دارد.

بنابراین، استفاده از عسل برای مو می تواند در تأمین رطوبت موهای شما بسیار حیاتی باشد و از ریزش و شکستگی آن جلوگیری کند. فقط قدرت محلول ترکیبی آب پیاز و عسل را برای رشد مو تصور کنید. این محلول اگر به طور منظم برای چند ماه اعمال شود، اثر آن می تواند چشمگیر باشد.


نحوه استفاده از پیاز و عسل برای رشد مو

این یک روش خانگی معمولی است که برای خلاص شدن از شر شوره سر و متعاقب آن جلوگیری از ریزش مو انجام می شود.

مواد مورد نیاز:

عسل

آب پیاز

روش استفاده:

این دو ماده را با هم مخلوط کنید.

سپس پوست سر و ریشه موهای خود را به آرامی ماساژ دهید.

زمانی همه چیزهای خوب را به خود جذب می کنید که هنر صبر کردن را یاد بگیرید. صبور باشید و از این مخلوط به طور منظم برای رشد آرام مو استفاده کنید.


منبع: dabur

حساب کابری