فواید نوشیدنی سم زدایی عسل خام و لیمو

فواید نوشیدنی سم زدایی عسل خام و لیمو

نوشیدن آب لیمو عسل هر روز صبح با معده خالی، باعث سم زدایی بدن می‌شود. آیا شما هم این جمله را بسیار شنیده‌اید. اگر می‌خواهید از صحت و سقم این مطلب آگاه شوید، ما را در این مقاله از وبلاگ رایحه همراهی کنید.

همه ما می‌دانیم که عسل و لیمو چقدر برای بدن ما مفید هستند و بسیاری از افراد در صبح آب لیمو و عسل می‌خورند که قطعاً یک عادت خوب است. این نوشیدنی سم زدا است، زیرا سطح PH بدن ما را متعادل می‌کند و روده‌ها را تمیز و حرکات آن را نیز تنظیم می‌کند. عسل خام منبعی از آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. از نظر شاخص گلیسمی پایین است و یک جایگزین عالی برای شکر است. لیمو از نظر منبع ویتأمین C بسیار غنی است و به عنوان یک عامل سم زدایی عمل می‌کند. فیبر‌های پکتین موجود در لیمو هضم قند‌ها و نشاسته‌ها را کند می‌کند و سلامت روده را بهبود می‌بخشد.

تهیه نوشیدنی لیمو و عسل

۱. یک فنجان آب را بجوشانید و بگذارید تا فقط گرم بماند.

۲. یک قاشق چایخوری عسل خام و طبیعی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حل شود.

۳. آب نصف لیمو را در آب عسل بریزید، آن را هم بزنید و بنوشید.

مهم است که مخلوط را بلافاصله پس از تهیه آن، ترجیحاً با معده خالی بنوشید تا از تمام فواید آن بهره‌مند شوید.

مزایای سم زدایی با عسل و لیمو

۱. باعث کاهش وزن می‌شود.

اگرچه عسل خام حاوی کالری بیشتری است، اما یک قاشق چای خوری از آن در آب گرم می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی در جهت کاهش وزن شما عمل کند. عسل خام منبع عالی قند طبیعی است و هوس شیرینی را در طول روز از بین می‌برد. آب لیمو عسل خام به مبارزه با سلول‌های چربی در بدن کمک می‌کند. اما این درمان خیلی سریع جواب نمی‌دهد و تنها به تدریج و با کمی ورزش قابل مشاهده است. آب لیمو عسل فرآیند چربی سوزی را کاتالیز می‌کند که منجر به کاهش وزن تدریجی می‌شود.

۲. روال صبحگاهی را تنظیم می‌کند.

عسل خام برای دستگاه گوارش شما عالی است. این ماده ضد عفونی‌کننده، ضد ویروس و ضد باکتری است و مصرف هر روز صبح آن معده شما را تسکین می‌دهد. روده را هیدراته می‌کند و به مدفوع شما آب می‌افزاید. همچنین اسیدیته را کاهش می‌دهد، بنابراین به دستگاه گوارش شما شستشوی خوبی می‌دهد.

۳. تقویت سیستم ایمنی را به همراه دارد.

عسل خام سرشار از آنزیم، ویتأمین‌ها و مواد معدنی است و نقش شگفت‌انگیزی در محافظت از سیستم ایمنی شما در برابر باکتری‌های مضر دارد. لیمو سرشار از ویتأمین C است و عسل خام دارای خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی است، این دو ماده در کنار هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

۴.  باعث کاهش درجه آلرژی می شود.

استفاده از عسل خام محلی باعث می‌شود بدن شما به گرده‌های آن ناحیه عادت کند و در نتیجه کمتر در برابر آلرژی‌های اکولوژیکی آسیب‌پذیر شود.

۵. انرژی را افزایش می‌دهد.

عسل خام به شما انرژی فوری می‌دهد و تنبلی و بی‌حالی را کاملاً از بین می‌برد. شما احساس سرزندگی و شادابی می‌کنید و کاملاً برای مقابله با روز آماده می‌شوید.

۶. شفا دهنده گلو و سرفه است.

این یکی امتحان و آزمایش شده و معجزه می‌کند. عسل خام واقعاً گلودرد و سرفه‌های خشن را التیام می‌بخشد. این ماده به همراه آب لیمو دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضد باکتریایی عالی است که به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و ویروسی و ریشه‌کن کردن آن کمک می‌کند. خواص ضد التهابی برای کاهش التهاب و تورم عمل می‌کند و در عین حال هرگونه تحریک در غدد داخلی، غشا‌های مخاطی و پوست را تسکین می‌دهد.

7.بدن را  سم زدایی می کند.

خداحافظ سموم!

استفاده از لیمو در این مخلوط باعث افزایش ادرار می‌شود و در نتیجه پاکسازی بهتر و سم زدایی کامل انجام می‌شود. نه تنها روده بزرگ و دستگاه گوارش شما پاکسازی می‌شود، بلکه حتی برای کبد شما نیز بسیار مفید است. آب لیمو عسل خام یک نوشیدنی سم زدایی عالی است.

۸. گاز معده را از بین می‌برد.

با آب لیمو عسل خام فوراً از شر این ناراحتی خلاص می‌شوید. این ترکیب به خنثی کردن گاز معده کمک می‌کند.

۹. باعث جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

مخلوط آب لیمو عسل خام کلسترول خوب را افزایش می‌دهد و از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. حتی به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

۱۰. باعث کاهش درد می شود.

اگر از تورم و درد عضلانی رنج می‌برید، آب لیمو عسل خام درمان خوبی است. این مخلوط تورم و درد را کاهش می‌دهد. به عنوان یک اسمزی هیپرتونیک عمل می‌کند، به این معنی که به تخلیه آب از بافت آسیب دیده و ملتهب کمک می‌کند.

۱۱. خون را تصفیه کنید.

این نوشیدنی به دلیل ماهیت اسیدی خود به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. بدن ما مقدار زیادی سموم را در یک دوره منظم جمع می‌کند. این سموم باید هر روز از بدن خارج شوند و آب لیمو عسل خام این کار را انجام می‌دهد.

۱۲. غنی از مواد مغذی است.

فیتونوترینت‌ها دارای فواید آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند. از آنجایی که لیمو و عسل خام نیز از گیاهان تهیه می‌شود، دارای مواد مغذی گیاهی نیز می‌باشد. مواد غذایی چند مغذی برای حفظ متابولیسم و بدن سالم ضروری هستند.

۱۳. پوست را از آکنه پاک می‌کند.

مصرف آب لیمو و عسل خام در صبح زود یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید برای کنترل آکنه انجام دهید. ممکن است در عرض ۲ تا ۳ هفته پس از شروع مصرف این نوشیدنی، پوست شفاف‌تر شود. آب لیمو دارای اثر چربی بری است که به از بین بردن چربی اضافی پوست کمک می کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو و عسل خام و خواص ضد باکتریایی آن‌ها نیز به شفافیت پوست کمک می‌کند.

منبع: wayanaden.com

حساب کابری