فواید و مضرات عسل

فواید و مضرات عسل

عسل یک شیرین‌کننده طبیعی و خوراکی خوشمزه با فواید زیادی است، اما معایبی نیز دارد که باید در ذهن خود بیاد داشته باشید. برای آشنا شدن با فواید و مزایای عسل خواندن این مقاله از وبلاگ عسل رایحه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزایا

مصرف عسل فواید زیادی در زمینه سلامت و تغذیه دارد. اگر مکمل‌های عسل یا به طور کلی عسل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، می‌تواند بر بسیاری از مشکلات بدن تأثیر مثبت بگذارد. این محصولات نه تنها دارای خواص ضد عفونی‌کننده و ضد باکتریایی هستند بلکه می‌توانند برای زخم‌ها و بریدگی‌ها کاربرد داشته باشند و به طور مستقیم آلرژی را تسکین دهند. عسل و مکمل‌های آن مملو از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتأمین‌ها، اسید‌های آمینه و غیره هستند.

جایگزینی برای شکر

در اکثر دستور العمل‌ها، عسل می‌تواند جایگزین شکر شود. این ماده می‌تواند طعم متفاوتی را به هر غذایی که در آن قرار می‌دهید اضافه کند. راه‌های مختلفی برای کارکرد آن وجود دارد. به خاطر داشته باشید که عسل غلیظ‌تر از شکر است و همچنین در دستور العمل‌های شما طبخ متفاوتی دارد.

معایب

نمی توان به نوزادان عسل داد.

اگر نوزاد عسل مصرف کند باعث خطر بوتولیسم در آن‌ها می‌شود. سیستم گوارشی نوزادان برای هضم عسل تکامل یافته نیست و نمی‌توان به نوزادان عسل داد.

کالری بالا

با مصرف عسل مزایای بیشتری نسبت به شکر دریافت می‌کنید، اما توجه به کالری کلی نیز مهم است. به نظر نمی‌رسد که اینطور باشد، اما یک قاشق غذاخوری عسل از کالری یک قاشق غذاخوری یا شکر بیشتر است. هنگامی که از آن به عنوان جایگزین یا به طور کلی مصرف می‌کنید، این را در نظر داشته باشید.

هنگامی که از عسل استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که این مزایا و معایب عسل را در نظر گرفته‌اید.

منبع:  cityofvancouver.us

حساب کابری