فواید گرده زنبور عسل برای بدن

فواید گرده زنبور عسل برای بدن

مجموعه وسیعی از مواد مغذی و فواید سلامتی برای گرده زنبور عسل وجود دارد و می‌تواند به بهبود عملکرد ذهنی و جسمی شما کمک کند. برای دانستن فواید فوق‌العاده این ماده غذایی فوق‌العاده ادامه مطلب را در همراهی ما با عسل رایحه بخوانید.

گرده زنبور عسل چیست؟

گرده زنبور عسل یک محصول طبیعی است که توسط زنبور‌ها از گل‌ها و گیاهانی که روی آن‌ها می‌نشینند جمع‌آوری می‌شود. این ماده از ذرات ریز گل و گیاه، روغن، موم و بزاق زنبور تشکیل شده است که روی سطح بدن آن‌ها جمع می‌شود و یکی از مغذی‌ترین غذا‌های طبیعت است و مدت هاست که به عنوان یک مکمل غذایی در بسیاری از فرهنگ‌ها استفاده می‌شود.

گرده زنبور عسل که به نان زنبور نیز معروف است، محصول زنبور‌های عسل است که شهد گل را جمع‌آوری می‌کنند. آن‌ها همچنین گرده را در یک سبد گرده که روی پا‌های عقبی آن‌ها قرار دارد جمع‌آوری می‌کنند. زنبور‌های کارگر دیگر، آن را در داخل کندو برای تغذیه لارو و کارگران زنبور عسل در سلول‌های مولد قرار می‌دهند. یک محصول جمع‌آوری‌شده که مانند سایر محصولات زنبور عسل مانند ژل رویال، بره موم یا موم، یک غذای فوق‌العاده است که برای کندو مفید است.

این ترکیب غنی از مواد مغذی یکی از قوی‌ترین ابرغذا‌های طبیعت برای انسان نیز در نظر گرفته می‌شود. گرده زنبور عسل حاوی طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و مواد شیمیایی گیاهی است که فواید سلامتی بی‌شماری را به همراه دارد.

مصرف گرده زنبور عسل

مزایای سلامتی گرده زنبور عسل متعدد و گسترده است. حاوی ویتأمین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است که می‌تواند چندین فواید مثبت برای سلامتی داشته باشد. از بهبود هضم تا تنظیم سطح قند خون گرفته تا کمک به بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و کاهش وزن، گرده‌ی زنبور عسل کاربرد‌های مفیدی برای بدن شما دارد.

افزودن این غذای فوق‌العاده به رژیم غذایی فواید سلامتی بسیاری برای بسیاری از سیستم‌های بدن دارد. با افزودن این ماده به یک وعده روزانه (۱ قاشق چایخوری) به اسموتی‌ها یا غلات صبحگاهی خود شروع کنید تا راهی آسان برای دریافت تمام مواد مغذی ضروری از این ماده پرقدرت باشد.

انواع گرده زنبور عسل

برخی از گرده‌های زنبور عسل به صورت قرص یا کپسول و برخی دیگر به صورت گرانول فروخته می‌شوند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که روزانه با چند گرانول شروع کنید و به تدریج تعداد آن را افزایش دهید.

عصاره گرده زنبور عسل همچنین مقوی انرژی و درمانی برای الکلیسم، آسم، آلرژی، حفظ سلامتی، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، بزرگ شدن پروستات یا مشکلات معده است. برخی از دانشمندان دریافته‌اند که گرده زنبور عسل به این شرایط کمک می‌کند.

شما می‌توانید گرده زنبور عسل را به اشکال مختلف در فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی یا فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید.

فواید گرده زنبور عسل برای سلامتی

برخی از شناخته شده‌ترین مزایای بالقوه گرده زنبور عسل شامل توانایی آن در حمایت از سلامت شناختی، مدیریت وزن و سرکوب اشتها از طریق غلظت بالای لسیتین آن است.

برخی از محبوب‌ترین فواید گرده زنبور عسل

تقویت سیستم ایمنی

مطالعات نشان داده‌اند که گرده زنبور عسل دارای خواص محرک ایمنی است که ممکن است با تحریک گلبول‌های سفید خون برای تولید آنتی‌بادی‌های بیشتر برای مبارزه با ویروس‌ها و بیماری‌ها، به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. غلظت بالای ویتأمین C موجود در آن می‌تواند به جلوگیری از سرماخوردگی یا سایر بیماری‌ها مؤثرتر از دارو‌های بدون نسخه مانند دارو‌های سرفه یا ضد احتقان‌ها کمک کند. گرده زنبور عسل می‌تواند به مبارزه با آسیب اکسیداتیو در بدن و تقویت ایمنی کلی کمک کند. همچنین نشان داده شده است که به دلیل محتوای بالای ویتأمین B به کاهش التهاب و افزایش سطح انرژی کمک می‌کند.

باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

گرده زنبور عسل حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند برای کمک به هضم استفاده شود. این آنزیم‌ها می‌توانند به تجزیه غذا کمک کنند، بنابراین جذب مواد مغذی ضروری برای بدن ما آسان‌تر است. علاوه بر این، گرده زنبور عسل ممکن است به تعادل هورمون‌ها و حتی کاهش سطح استرس در بدن کمک کند.

آیا زنبور‌های عسل در خطر انقراض قرار دارند؟

سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

مصرف دوز روزانه گرده زنبور عسل به میزان قابل توجهی سطح قند خون را در بیماران دیابتی و غیر دیابتی کاهش می‌دهد.

به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس کمک می‌کند.

خواص ضد التهابی گرده زنبور عسل ممکن است به درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی از جمله خشکی یا خارش مرتبط با اگزما یا پسوریازیس کمک کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که گرده زنبور عسل ممکن است با کمک به محافظت از سلول‌ها در برابر استرس‌های محیطی مانند اشعه UV خورشید، سلامت پوست را افزایش دهد.

در مقاله بعدی رایحه همراه ما باشید تا با عملکرد گرده زنبور عسل بر روی پوست آشنا شوید.

حساب کابری