لاتکه سیب زمینی با سس سیب عسلی

لاتکه سیب زمینی با سس سیب عسلی

لاتکه یک کلمه روسی به معنی پنکیک کوچک است و به پنکیک های نشاسته دار عموما لاتکه می گویند. درست کردن لاتکه بسیار آسان است و تنها کاری که شما باید انجام بدهید رنده کردن سیب زمینی و مخلوط کردن آن با مواد دیگر و سپس سرخ کردن آن است. پس نمی توانید به بهانه سخت بودن طرز تهیه از درست کردن پنکیک سیب زمینی فرار کنید. شما می توانید با اضافه کردن مواد دلخواه خود طعم جدیدی به لاتکه سیب زمینی اضافه کنید و آن را متناسب با ذائقه خود درست کنید. البته می توانید از هویج رنده شده و یا کدو سبز رنده شده نیز بهره بگیرید. مرسوم است که لاتکه سیب زمینی را با کمی خامه ترش و یا سس سیب سرو کنید. سس سیب را در این دستورالعمل با عسل طبیعی آموزش می دهیم.

مواد لازم برای لاتکه سیب زمینی

3 عدد سیب زمینی بزرگ پوست کنده شده

2 عدد تخم مرغ هم زده شده

4/1 پیمانه پیاز ریز خرد شده یا بیشتر به میزان دلخواه

1 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

2 قاشق غذاخوری آرد یا بیشتر به میزان لازم

6 قاشق غذا خوری روغن برای سرخ کردن لاتکه ها

لاتکه سیب زمینی با سس سیب عسلی

مواد لازم برای سس سیب عسلی

4 عدد سیب پوست کنده شده( هسته ها را جدا کنید و آن را ورقه ورقه کنید)

2/1 پیمانه عسل طبیعی

4/1 پیمانه آب

2 قاشق غذا خوری آبلیمو

2/1 قاشق چایخوری دارچین

1 قاشق بسیار کوچک نمک

لاتکه سیب زمینی با سس سیب عسلی

طرز تهیه لاتکه سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و آن ها را رنده کنید. سپس سیب زمینی ها را در پارچه مخصوص درست کردن پنیر و یا حوله آشپزخانه بپیچید و آنقدر فشار دهید تا آب سیب زمینی به طور کامل گرفته شود. در یک کاسه شیشه ای بزرگ سیب زمینی را با آرد، پیاز و نمک و فلفل خوب مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه درون یخچال قرار دهید. درون یک تابه بزرگ روغن بریزید و تابه را روی حرارت متوسط  گرم کنید تا روغن داغ شود. با قاشق غذاخوری مخلوط سیب زمینی را داخل تابه بریزید و شروع کنید به سرخ کردن پنکیک ها تا زمینی که ترد و قهوه ای شوند. پنکیک سیب زمینی در مدت زمان 2 الی 3 دقیقه خواهد پخت و می توانید لاتکه سیب زمینی را با سس سیب عسلی سرو کنید. اگر برای نحوه سرو کردن لاتکه یا پنکیک سیب زمینی تردید دارید، می توانید به ذائقه شخصی خود رجوع کنید و هر آنچه که به نظرتان می آید لذیذ است به آن اضافه کنید. اولین پیشنهاد ما برای شما سس سیب عسلی است؛ البته که می توانید از رنگ غذا نیز در آن استفاده کنید و هم چنین استفاده از سیر خرد شده و فلفل قرمز نیز می تواند جالب باشد.

لاتکه سیب زمینی با سس سیب عسلی

طرز تهیه سس سیب عسلی

سیب، آب، عسل طبیعی، دارچین و نمک را در درون یک ظرف بر روی حرارت متوسط با یکدیگر مخلوط کنید تا سیب ها به طور یکسان با تمام مواد آغشته شوند. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بگذرد تا سیب ها به طور کامل نرم شوند و بپزند. بعد از خنک شدن ترکیب، سیب های پخته شده را له کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. باقی مانده سس سیب را می توانید به مدت یک هفته در یخچال بگذارید و مطمئن باشید که فاسد نخواهد شد.

نوش جان

حساب کابری