لثه های سالم با عسل

لثه های سالم با عسل

عفونت لثه یک عفونت مضر و خطرناک در دهان است که باعث التهاب در فک و لثه می‌شود. این عفونت‌ها معمولاً به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در طول زمان به وجود می‌آیند. اگر عفونت لثه شدید نباشد می‌توان با درمان‌های خانگی آن را از درمان کرد. از بهترین روش‌های خانگی برای درمان این عفونت استفاده از عسل است.

چرا از عسل برای عفونت لثه استفاده کنیم؟

تحقیقات و مطالعات نشان داده‌اند که عسل برای عفونت لثه یک درمان مؤثر و بسیار ارزان‌تر از دارو‌های گران قیمت است. آن‌ها ثابت کرده‌اند که خواص درمانی عسل آن را در درمان بیماری‌های مرتبط با لثه مانند تورم لثه و التهاب لثه حیاتی می‌کند. عسل طبیعی رشد باکتری‌های تشکیل‌دهنده پلاک را محدود می‌کند و همچنین از تولید «چسب» که روی دندان‌ها و لثه‌ها تأثیر می‌گذارد، جلوگیری می‌کند. قبل از بحث در مورد نحوه استفاده از عسل برای لثه، بیایید در مورد اینکه کدام خاصیت عسل برای عفونت لثه مفید است فکر کنیم. خواص ترمیم زخم عسل در واقع همان چیزی است که در درمان عفونت‌های لثه مانند خونریزی، التهاب لثه و عقب رفتگی لثه مفید است. هنگامی که عسل با آب مخلوط می‌شود، پراکسید هیدروژن تولید می‌کند، یک ماده ضد عفونی‌کننده که در درمان لثه بسیار مؤثر است.

چگونه از عسل برای عفونت لثه استفاده کنیم؟

بسیاری از دانشمندان و محققین در حال تولید خمیردندان و دهانشویه‌هایی با عسل رقیق شده هستند. در حالی که این نوآوری هنوز در حال انجام است، می‌توانید برای درمان‌های عفونت دندان و لثه از درمان‌های خانگی زیر روی عسل استفاده کنید:

برای درمان عفونت لثه، بهتر است دهان خود را هر روز صبح با مخلوط آب ولرم و دو قاشق مربا خوری عسل بشویید. برای خلاص شدن از شر باکتری‌های لثه خود، این درمان مؤثر را برای چند روز ادامه دهید. هنگامی که عسل را با آب مخلوط می‌کنید، آنزیمی در عسل به نام گلوکز اکسیداز، پراکسید هیدروژن تولید می‌شود. تولید پراکسید هیدروژن دلیل اصلی فعالیت ضد میکروبی آن است. تحقیقات نشان می‌دهد که انواع خاصی از عسل به دلیل قدرت ضد میکروبی خود از ایجاد حفره در دندان جلوگیری می‌کند.

مخلوطی از لیمو و عسل را روی لثه‌ها بمالید تا عفونت را کاهش داده و آن را تسکین دهد.

ماساژ روزی ده دقیقه عسل روی لثه‌ها باعث بهبود عفونت لثه می‌شود.

جدا از درمان‌های ذکر شده در بالا، همیشه باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. برای اینکه در دهان عفونت لثه اتفاق نیفتد باید به درستی مسواک زد و همیشه از نخ دندان استفاده کرد.

از چه نوع عسلی برای درمان عفونت لثه می‌توان استفاده کرد؟

عسل تازه و ارگانیک که در فروشگاه‌های معتبر مانند رایحه به فروش می‌رسد می‌تواند انتخاب خوبی برای سلامت لثه شما باشد.

منبع: www.daburhoney.com

حساب کابری