ماسک صورت شیر و عسل

ماسک صورت شیر و عسل

استفاده از ترکیب شیر و عسل برای زیبایی به زمان کلئوپاترا برمی گردد. ملکه کلئوپاترا به دلیل حمام شیر و عسل طبیعی برای زیبا نگه داشتن پوست خود و مراقبت های پوستی فراوانش مشهور و شناخته شده است. شاید این ترکیب یکی از رازهای زیبایی مسحور کننده زنان آن دوره است. ماسک شیر و عسل خاصیت نرم کنندگی بسیار زیادی دارد.

شیر و عسل می تواند چه فوایدی برای پوست شما داشته باشد؟

شیر و عسل دارای خواص فوق العاده ای هستند که در کنار هم به عنوان یک پاک کننده عالی عمل می کنند. اسید لاکتیک موجود در شیر یک الفا هیدروکسی اسید است که به طور طبیعی به لایه برداری پوست کمک می کند. عسل یک پاک کننده طبیعی است، منافذ پوست را باز می کند و آلودگی های روی پوست را پاک می کند. عسل یک مرطوب کننده قوی است و ضمن جذب رطوبت به پوست، پوست را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد. عسل برای درمان آکنه بسیار مفید است. برای داشتن پوستی عالی و درخشان از ترکیب شیر و عسل استفاده کنید. بیشتر مراکز زیبایی استفاده از شیر و عسل را برای معجزه پوستی ارائه می دهند که شما می توانید از این ترکیب در داخل خانه نیز استفاده کنید. می توانید در این ترکیب از اسطخودوس هم استفاده کنید که رایحه ماسک شما را بی نظیر کند. اسطخودوس برای پوست های خشک و تحریک شده تسکین دهنده است و همانند عسل دارای آنتی اکسیدان است که با پیری پوست مبارزه می کند و باعث درخشندگی پوست می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت شیر و عسل

1 قاشق غذاخوری جوانه اسطخودوس ارگانیک و آسیاب شده

8/1  پیمانه جو خام ارگانیک و آسیاب شده

4/1 پیمانه عسل طبیعی

4/3 پیمانه شیر ارگانیک

طرز تهیه ماسک صورت شیر و عسل

ماسک صورت شیر و عسل

جوانه اسطخودوس و جو خام را داخل مخلوط کن بریزید تا پودر شوند. شیر را درون یک قابلمه بریزید و بر روی حرارت قرار بدهید تا گرم شود و سپس عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. پودر اسطخودوس و جو خام را به شیر و عسل اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم، شروع به هم زدن آن کنید. بگذارید ترکیب سرد شود و سپس آن را بر روی پوست تمیز و بدون آلودگی صورت یا بدن خود بمالید و بعد از 10 الی 20 دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید.

افزودنی های مفید برای پوست

 ترکیب مواد موجود در ماسک صورت شیر و عسل طبیعی را به نسبت نیاز های پوستی خود تغییر دهید.می توانید از جو، بادام یا قهوه استفاده کنید. اگر ماسکی ملایم و پاک کننده می خواهید، جو را انتخاب کنید تا پوستتان را تسکین دهد. جو دارای ساپونین های طبیعی است؛ساپونین ها در بسیاری از گیاهان یافت می شوند و برای ایجاد کف به محصولات زیبایی اضافه می شوند. ساپونین آلودگی های روی پوست را از بین می برد، همین طور جو دوسر نرم کننده و لایه بردار است. برای جلا دادن به پوست خود و روشن کردن آن، بادام را انتخاب کنید. بادام خاصیت لایه برداری دارد و دارای چربی های سالم برای متعادل کردن چربی های روی پوست است. اگر می خواهید پوستتان سفت شود و گردش خون در پوست صورتتان بهبود یابد؛ قهوه را برای افزودن به ماسک صورت شیر و عسل انتخاب کنید. قهوه باعث می شود که پوست لطیف تر و صاف تر به نظر برسد و همین طور فرآیند لایه برداری را به تدریج پیش می برد. مقدارهای موجود در دستورالعمل این ماسک تقریبا برای پوست کل بدن کافی است، مقدار باقی مانده از ماسک خود را درون یخچال بگذارید و ظرف چند روز آن را استفاده کنید تا فاسد نشود. ماسک شیر و عسل را درست کنید و از اهمیت دادن به پوست خود لذت ببرید.

ماسک صورت شیر و عسل
حساب کابری