ماسک صورت عسل برای درمان آکنه

نتایج برخی تحقیقات در مورد مزایای عسل طبیعی برای پوست، در این مقاله آمده است. نقل قول جالب اینجاست:

آزمایشات بالینی نشان داده است که عسل یک عامل ضد باکتری قوی است. البته این نظریه با احتمال کم نیز هست که می گوید عسل طبیعی حتی می تواند رشد “MRSA superbug” را متوقف کند. (MRSA استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین است، عفونت “استاف” که به آنتی بیوتیک ها مقاوم است و سالانه بیشتر افراد مبتلا به ایدز را می کشد).

در جریان تحقیقات متوجه شدم، پوستی که با باکتری Mycobacterium marinum آلوده شده و شرایط پوستی نادری را ایجاد کرده پس از استفاده مداوم از عسل برای هشت روز، بدون استفاده از آنتی بیوتیک، باکتری یکباره کاملا ناپدید شد.

اگر عسل این قدرت فوق العاده را در درمان این باکتری دارد، تصور کنید که چه کاری می تواند با آکنه انجام دهد، آکنه از غدد سباسه ملتحمه در پوست ایجاد می شود که می تواند توسط باکتری ها آلوده شود. به نظر می رسد عسل به طور طبیعی و با جذب بیش از حد روغن، کمک می کند تا از آکنه جلوگیری شود. بنابراین عسل ارگانیک می تواند جایگزین بسیاری از پمادها و داروهای پوستی برای درمان آکنه شود.

دستور ترکیبی که برای پوست پیشنهاد می شود به این صورت است:

3 قاشق چای خوری عسل خام
نصف قاشق چای خوری دارچین

عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و به مدت 10 الی 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. خواص ضد باکتری عسل طبیعی و دارچین به خصوص برای پوست مبتلا به آکنه بسیار مفید است.

آیا پوست حساس دارید؟

اگر پوست شما واقعا حساس باشد، این مخلوط می تواند باعث تحریک پوست شما شود، بنابراین بهتر است برای اولین بار آزمایش تکه ای را در پشت دست خود انجام دهید و در صورت رضایت آن را برای صورت استفاده نمایید.

از آنجا که دارچین بسیار قدرتمند است، استفاده از این ماسک یک بار در هفته توصیه می شود. شما می توانید از ماسک های دیگری که با عسل تهیه می شود در روزهای دیگر استفاده نمایید.

حساب کابری