ماسک صورت عسل و آووکادو

ماسک صورت عسل و آووکادو

آووکادو بسیار برای پوست شما مفید و مناسب است و شاید تا به حال از این موضوع بی خبر بوده باشید. پس بهتر است که این ماسک آووکادو و عسل را برای یک بار هم که شده، امتحان کنید. ماسک آووکادو و عسل از مواد ساده ای تهیه می شود و شما به راحتی می توانید آن را درست کنید. ماسک آووکادو و عسل برای پوست صورت شما، قسمت بالایی دست ها و پاها، پوست آرنج زمانی که خشک شده است و همین طور برای زانو ها بسیار مناسب است. این ماسک حتی برای تقویت موهای شما نیز به کار می رود ولی لازم است که چند تغییر کوچک در مواد لازم ایجاد کنید.

آووکادو ماده ای مغذی و مناسب برای پوست

آووکادو یک ماده مناسب برای تغذیه سالم پوست است؛ چرا که سرشار از اسید های چرب، لسیتین و فیتواسترول ها است. این موضوع باعث می شود که آووکادو به عنوان یک ماده مرطوب کننده بسیار عالی و بی نقص شناخته شود و البته که بهترین انتخاب برای پوست های خشک است. همین طور روغن آووکادو نیز در ماسک های حالت دهنده مو کاربرد فراوانی دارد.

مواد لازم برای تهیه ماسک آووکادو و عسل

1 آووکادوی رسیده

1 قاشق چای خوری عسل طبیعی

1 قاشق چای خوری ماست یونانی ارگانیک

6 قطره اسانس اسطخودوس

1 قاشق چای خوری آب آلوئه ورا

ماسک صورت عسل و آووکادو

طرز تهیه ماسک

مرحله اول:

آووکادو را به دو  قسمت تقسیم کنید و درون میوه را داخل یکظرف تخلیه کنید و شروع کنید به له کردن آووکادو تا حالتی خمیری شکل بدست بیاید. سپس آب لیمو را به آن اضافه کنید. وجود آب لیمو در این ماسک به دو علت است: آب لیمو در این دستورالعمل ماسک به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند و همچنین دارای ویتامین ث و اسید سیتریک طبیعی است.

مرحله دوم:

ماست یونانی ارگانیک و بدون طعم را به آووکادو و آب لیمو اضافه کنید و سپس عسل را با آنها مخلوط کنید. عسل از مهم ترین ترکیبات موجود در این ماسک است؛ چرا که عسل ضد باکتری است، یک نرم کننده بی نظیر است و پوستی نرم را از خود به جای می گذارد. سعی کنید از عسل تیره تر مانند عسل گندم سیاه استفاده کنید تا دارای آنتی اکسیدان  و مواد معدنی بیشتری باشد و بهتر به پوست شما کمک کند.

مرحله سوم:

اضافه کردن دو ماده بی نظیر مانند: اسانس اسطخودوس و آب آلوئه ورا ماسک ما را تکمیل می کند. اسانس اسطخودوس علاوه بر عطر شگفت انگیزی که دارد، خواص ضد التهابی دارد و برای رفع قرمزی پوست بسیار مفید است. آب آلوئه ورا حس شادابی و طراوت را به پوست صورت باز می گرداند و برای پوست های تحریک شده و آفتاب سوخته بسیار مناسب است و می تواند به درمان آنها کمک بسزایی کند. ترکیبات را با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

ماسک آووکادو و عسل را بر روی پوست تمیز و به دور از هر گونه آلودگی خود بمالید و به مدت ده دقیقه استراحت کنید. فراموش نکنید که ماسک را به دور از ناحیه اطراف چشم ها و دهان خود استفاده کنید. بعد از گذشت ده دقیقه، صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

ماسک صورت عسل و آووکادو
ماسک صورت عسل و آووکادو

نکات مفید برای تهیه ماسک آووکادو و عسل

مقدار زیادی از ماسک آووکادو و عسل را در یک زمان درست نکنید؛ زیرا آووکادو فاسد می شود و ترکیبات ماسک از بین می روند، پس سعی کنید این ماسک را به اندازه نیاز خود درست کنید. این ماسک برای تقویت موها نیز عالی است ولی اگر نمی خواهید رنگ موهای شما روشن شود؛ آب لیمو را از ترکیبات ماسک حذف کنید. می توانید ماست را با شیر یا شیر خشک جا بجا کنید و همین طور از کمی پودر کاکائو استفاده کنید که خاصیت تقویت کنندگی دارد. دانه جو و همین طور دانه چیا نیز حالت ژلاتینی به ماسک می دهند. البته که شما می توانید از اسکراب و لایه ژلاتین نیز برای این ماسک استفاده کنید. فراموش نکنید که ظروف مورد استفاده شما برای تهیه ماسک و همین طور میز کار شما کاملا تمیز باشند.

حساب کابری