مراقبت از پوست در زمستان با عسل

مراقبت از پوست در زمستان با عسل

فصل زمستان بدترین چیز برای پوست است. گرمای خشکی که داخل خانه وجود دارد و همچنین سرمای خشک و سوزان محیط بیرون آسیب زیادی به لطافت و طراوت پوست شما وارد می می کنند. کمبود نور خورشید و کاهش طول روز برای ما پوست ما مضر است و همچنین تغییر سبک رژیم غذایی در این فصل نیز می تواند برای پوست آسیب زا باشد. مرطوب نگه داشتن پوست و آب رسانی به آن از مهم ترین کار هایی است که شما می توانید برای پوست خود انجام بدهید. عسل طبیعی یک ماده مراقبت از پوست بی نظیر به شمار می آید که می تواند در فصل زمستان پوست شما را متعادل, هیدراته و نرم نگه دارد.  حضور عسل را در روتین مراقبت از پوست خود تثبیت کنید.

لایه برداری و اسکراب پوست با عسل

گرما و سرمای خشک مهم ترین چیزهایی هستند که پوست شما باید با آن ها در طول فصل زمستان مبارزه کند. عسل طبیعی یک لایه بردار و اسکراب عالی است و می تواند سلول های مرده روی پوست شما را از بین ببرد و با این کار باعث می شود مرطوب کننده ها راحت تر جذب پوست شما شوند. در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است از روغن های بدنی که در ساختار خود دارای عسل هستند استفاده کنید تا پوست شما لطیف تر و روشن تر شود و همین طور تیرگی های روی پوست به تدریج از بین بروند. یک یا دو بار در هفته از اسکراب های دارای عسل استفاده کنید تا پوست خود را از سلول های مرده پوست پاکسازی کنید. عصاره گل رز و اسکراب های دارای ویتامین Eو C ترکیب بسیار جالبی با اسکراب های عسلی هستند. در اسکراب کردن زیاده روی نکنید تا از ملتهب شدن پوست جلوگیری کرده باشید. بعد از اسکراب در حمام، وقتی پوست خود را خشک کردید کمی گلاب به آن اسپری کنید تا رطوبت پوست باقی بماند و آب رسانی به پوست آسان تر شود.

عسل برای پوست صورت

پوست صورت شما بسیار نازک است و پوشانده نمی شود، پس لازم است که همیشه مرطوب باشد تا بتواند با سرمای زمستان مبارزه کند. بیشتر از ماسک هایی که از عسل درست می شوند، استفاده کنید و همچنین برای شست و شوی صورت خود از صابون هایی که حاوی عسل است استفاده کنید تا پوست صورتتان نرم بماند. از اسکراب ها و لایه بردار های قوی برای پوست صورت استقاده نکنید.

مراقبت از پوست در زمستان با عسل

استفاده از ماسک ها

حدود یک یا دو بار در هفته از ماسک های صورت که در ساختار خود دارای کاکائو، زغال اخته، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها باشدف استفاده کنید تا مقاومت و انعطاف پذیر پوست صورتتان در برابر سرمای زمستان افزایش یابد.

لب ها را فراموش نکنید

لب ها پوست حساس و نازکی دارند که به سادگی دچار التهاب و خشکی می شود. برای رهایی و جلوگیری از ترک خوردگی لب ها از بالم لب عسلی استفاده کنید. عسل برای نرم شدن و روشن تر شدن پوست لب ها بسیار موثر است. احتیاط کنید که از بالم لب های مصنوعی و صنعتی استفاده نکنید؛ چرا که باعث تیرگی پوست لب ها و همچنین حال تهوع می شود.

حساب کابری