مراقبت از پوست در زمستان

مراقبت از پوست در زمستان

زمستان به عنوان یک فصل مضر برای سلامتی و شادابی پوست شناخته می شود و آب و هوای مخصوص این فصل بیشترین آسیب را به پوست صورت شما وارد خواهد کرد. بنابراین نکاتی را برای پیشگیری از داشتن یک پوست کدر و خشک در فصل زمستان رعایت کنید. در فصل زمستان به دلیل هوای سرد و خشک، باد های تند وسرد و همین طور گرمای شدید داخل خانه پوست شما در معرض آسیب های جدی قرار خواهد گرفت. به همین دلیل در زمستان مصرف کرم های مرطوب کننده و سرم های پوستی بیشتر می شود و ما تلاش می کنیم که با استفاده از لباس های گرم و لوازم مراقبت از پوست از خشکی پوست خود و همین طور پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کنیم. اما سوال این است که آیا این موارد به پیشگیری از آسیب پوستی کمک می کنند؟

مبارزه با خشکی پوست

خشکی پوست اغلب ماندگار است و نمی شود امید داشت که با استفاده از لوسیون، خشکی پوست برطرف شود. سلول های مرده پوست روی سلول های سالم پوست قرار می گیرند و باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شوند؛ پس تا زمانی که این سلول های مرده بر روی پوست قرار دارند، نباید انتظار داشت که لوسیون موثر باشد، زیرا که سلول های مرده مانع رسیدن لوسیون به سلول های زیرین می شوند. برای آب رسانی واقعی و موثر به پوست ابتدا باید سلول های مرده را از بین برد و سپس از مرطوب کننده ها استفاده کرد، در غیر این صورت اثر مرطوب کننده ها موقت و زودگذر خواهد بود. درمان خشکی پوست صورت با پوست بدن متفاوت است ولی می توانیم بگوییم که درمان خشکی پوست بدن بسیار راحت تر است. پیشگیری از خشکی پوست بدن شامل دو مرحله لایه برداری و مرطوب کردن پوست است، ولی برای مراقبت از پوست صورت نیاز است که مجموعه ای از کارها را به صورت منظم و هرروزه انجام بدهید. این روال هرروزه می تواند شامل: پاکسازی صورت، لایه برداری و مرطوب کردن پوست صورت با روغن ها و کرم ها باشد.

نکته اول: پاکسازی پوست

پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید و سپس از سرم و روغن مورد علاقه خود استفاده کنید. در انتها با یک مرطوب کننده سبک به روال روزانه خود پایان دهید. اگر سبک و روال خاصی برای مراقبت از پوست خود ندارید، این روال می تواند بهترین و ساده ترین گزینه برای شما باشد. می توانید مراحلی را که نیاز است، وابسته به پوست خود اضافه و یا کم کنید. برخی از پوست ها نیاز به لایه برداری منظم دارند و برخی نیز این نیازبرایشان ضروری نیست. اگر پوست خشکی دارید، در شدت لایه برداری و دفعات آن دقت کنید تا به پوست آسیب جدی نرسانید. همین طور اگر پوست چربی دارید، از لایه بردارها و شوینده های قوی پوست استفاده نکنید که نتیجه عکس خواهید گرفت. کلید دریافت بهترین نتیجه ممکن، تعادل است. پوست را فقط با مواد طبیعی مانند عسل طبیعی، خاک رس، کره گیاهی و همانند آن ها تغذیه کنید.

مراقبت از پوست در زمستان

نکته دوم: استفاده از ماسک

استفاده از ماسک ها برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار ضروری است. می توانید از دو نوع ماسک برای تغذیه پوست خود استفاده کنید؛ از یک ماسک به صورت هفتگی و از ماسک دیگر با خاصیت لایه برداری بیشتر به صورت ماهانه استفاده کنید. برای افزایش خاصیت ماسک خود بهتر است از عسل طبیعی در ساختار آن استفاده کنید. استفاده ازعصاره زغال اخته، پودر کاکائو و پودر توت ها نیز بسیار موثر است و تمامی این ترکیبات از جمله عسل باعث تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز پوست می شوند.

نکته سوم: پاکسازی ملایم

روتین مراقبت از پوست خود را با یک پاکسازی ملایم شروع کنید. ابتدا با استفاده از یک روغن پاک کننده پوست صورت خود را پاک کنید و بعد از آن نیز با یک شوینده که شدت پاک کنندگی کمی داشته باشد، صورت خود را بشویید. این مراحل یک پاکسازی ملایم است که به راحتی چربی های اضافی و آلودگی ها را از روی پوست شما پاک خواهد کرد و کوچک ترین آسیبی به پوست شما وارد نخواهد کرد. اگر اسانس گل رز و خاک رس و یا عصاره جو دوسر داخل شوینده صورتتان باشد، بسیارعالی است و این مواد به تدریج باعث رفع لکه های پوستی نیز می شوند.

نکته چهارم: حداقل یکبار در هفته لایه برداری کنید

فرایند لایه برداری سلول های مرده را ازبین می برد و باعث می شود که مواد مغذی به سلول های زیرین پوست برسد و جذب مرطوب کننده آسان تر شود. سعی کنید که هفته ای 1الی2 بار لایه برداری کنید. البته از اسکراب هایی که دارای دانه های درشت هستند، استفاده نکنید چون ممکن است باعث آسیب های جزئی بر روی پوست شما شوند. با قسمت های خشک پوست خود بسیار ملایم باشید. از اسانس گل رز و عسل طبیعی برای لایه برداری طبیعی و سالم استفاده کنید.

نکته پنجم: سرم روغنی

قبل از استفاده از مرطوب کننده ها حتما از سرم های روغنی استفاده کنید تا شادابی پوست شما نیز تامین شود. اب گل اسطخودوس می تواند پوست شما را شاداب نگه دارد. استفاده از روغن، سلول های مرده باقی مانده از لایه برداری و پاکسازی را نیز حذف می کند. از روغن های صورتی که بر پایه آب هستند، استفاده کنید. استفاده مکرر از روغن های پوستی باعث از بین رفتن خطوط پوستی نیز می شوند.

نکته ششم: مراقبت از لب ها

لب ها نیز نقاطی از پوست صورت هستند که به سرعت خشک می شوند. استفاده از اسکراب لب می تواند کمک زیادی به جلوگیری از خشک شدن لب ها بکند. البته دقت کنید که اسکراب لب مصرفی شما حاوی مقدار الکل اضافی و رنگ مصنوعی نباشد. اسکراب هایی که حاوی عسل می باشند برای بافت لب بسیار مناسب تر هستند و عسل علاوه بر لایه برداری، اب رسانی به پوست لب را نیز بر عهده می گیرد. کم آبی بدن نیز خشکی پوست لب را افزایش می دهد؛ پس فراوان اب بنوشید و از خوردن نوشابه تا حد امکان پرهیز کنید.

مراقبت از پوست در زمستان

اسکراب بدن

برای جلوگیری از خشکی بدن گاهی اوقات قبل از دوش گرفتن، پوست بدن را مسواک بکشید تا سلول های مرده از پوست بدنتان جدا شود. از اسکراب های حاوی عسل طبیعی برای پوست خود استفاده کنید تا لطافت پوست شما به بهترین شکل حفظ شود. اگر از روغن های پوستی نیز برای پوست بدن خود استفاده می کنید، روغنی که از عسل درست شده باشد را انتخاب کنید تا اسکراب پوست شما به بهترین نحو انجام بگیرد.

منبع: waxingkara.com

حساب کابری