مربای توت فرنگی با عسل

مربای توت فرنگی با عسل

درست کردن مربا یک راه حل مناسب برای استفاده از میوه های باقی مانده از یک فصل است. با درست کردن مربا شما هم ماندگاری میوه را برای مدت طولانی تری افزایش می دهید و از فاسد شدن میوه نیز جلوگیری می کنید. به عبارتی مربا می تواند فصل ها را با یکدیگر ترکیب کند و میوه فصل های مختلف را به یکدیگر گره بزند. مدت ها پیش، زمانی که هیچ نوع وسیله ای همانند یخچال و غیره برای نگهداری از مواد غذایی وجود نداشت؛ تنها راه لذت بردن از میوه ها در زمستان درست کردن مربای آن ها بود. برای اولین بار یونانی ها از عسل به عنوان یک ساختار نگهدارنده برای میوه به استفاده کردند. مربای توت فرنگی بسیار خوش طعم است و می توانید از آن در درست کردن کیک نیز استفاده کنید و آن را لا به لای، لایه های کیک بریزید. شما می توانید برای تهیه این مربا از عسل طبیعی استفاده کنید تا از مصرف قند های مصنوعی دوری کرده باشید و مربایی که تهیه می کنید کاملا ارگانیک باشد. اگر می توانید از توت فرنگی های ارگانیک استفاده کنید، زیرا برای پرورش اکثر توت فرنگی ها از آفت کش های مختلف استفاده می شود. سایر توت ها گزینه های خوبی برای افزودن به این مربا هستند و شما می توانید از زغال اخته، توت سیاه یا تمشک برای ایجاد یک طعم بی نظیر در مربای خود بهره بگیرید. ترکیب مربای توت فرنگی با کلوچه نیز ترکیب جالبی خواهد شد و امتحان کردن مزه این دو با یکدیگر بی نظیر است.

طرز تهیه مربای توت فرنگی با عسل

مواد لازم:

150گرم  توت فرنگی تازه

150 گرم تمشک تازه

2/1 پیمانه عسل طبیعی

4/1 پیمانه آبلیموی تازه

3 قاشق چای خوری پوست پرتقال

مواد لازم جهت تهیه مربای توت فرنگی، سریع و آسان با یکدیگر مخلوط می شوند و زمان زیادی را از شما نمی گیرند. البته قبل از شروع به پخت این مربا تصمیم بگیرید که می خواهید ظرف های آن را کنسرو کنید یا نه؟

مربای توت فرنگی با عسل

طرز تهیه:

مرحله اول: آماده کردن توت فرنگی ها

همه توت ها را در یک قابلمه بریزید و شروع به له کردن آن ها در کف قابلمه کنید. آبلیمو، عسل و پوست پرتقال در زمانی که حرارت متوسط رو به بالا است به توت ها اضافه کنید. بگذارید مواد داخل قابلمه به جوش بیایند و آنقدر بپزند تا ماده به دست آمده کاملا غلیظ باشد. حدود 45 دقیقه مربا را تحت حرارت مستقیم قرار دهید تا خوب بپزد و همین طور یادتان باشد که آن را مرتب هم بزنید تا نسوزد و ته نگیرد. هر گونه کف ایجاد شده بر روی سطح مربا را را به آرامی بردارید.

مرحله دوم: امتحان مربا

برای امتحان کردن مربا؛ یک قاشق مربا را بردارید و داخل یک بشقاب تمیز بگذارید و سپس آن را به مدت 5 دقدیقه داخل فریزر قرار دهید. اگر بعداز اینکه قاشق را از فریزر خارج کردید، دیدید که مربا به راحتی از قاشق نمی ریزد، مربا شما کاملا آماده است و می توانید آن را از روی  شعله گاز بردارید. اگر مربا به آسانی از قاشق روان شد، بگذارید قابلمه مربا 5 دقیقه دیگر بر روی شعله باقی بماند و بار دیگر به آزمایش مربا بپردازید.

مرحله سوم: مربا را کنسرو کنید

مربا را داخل شیشه های استریل داغ بریزید و به اندازه 1الی 5/0 سانتی متر فضای بالای شیشه را خالی بگذارید و آن را مهر و موم کنید. فرآیند مهر و موم کردن آن با استفاده از تغییر دمای آب انجام می شود. اگر می خواهید مربا را بعد از پخت میل کنید، وقت خود را برای کنسرو کردن آن نگذارید، فقط کافی است که ظرف حاوی مربای توت فرنگی را داخل یخچال قرار دهید.

مربای توت فرنگی با عسل

تغییر در طعم مربا

می توانید به دلخواه خود طعم های جدیدی را به مربای توت فرنگی اضافه کنید و تغییراتی را در دستورالعمل آن ایجاد کنید. برای مثال به جای آبلیمو از اب پرتقال استفاده کنید و یا پوست پرتقال را با پوست لیمو عوض کنید. برای کاهش قند مربا نیز می توانید از هلو یا گیلاس استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که عسل های مختلف نیز بر روی طعم تاثیر گذار هستند و می توانید برای ایجاد طعم جدید از عسل های متفاوت استفاده کنید. استفاده از مربای توت فرنگی را محدود نکنید و برای استفاده از آن در غذا ها کمی خلاقیت به خرج دهید و طعم آن را با دیگر غذا ها ترکیب کنید. مربای توت فرنگی را با پنکیک، جو دو سر و بستنی توت و عسل امتحان کنید. همچنین زمانی که می خواهید ماست میوه ای و یا یک سس با شیرینی کم ومناسب درست کنید، مربای توت فرنگی به کار شما می آید.

نوش جان…

منبع: waxingkara.com

حساب کابری