مربای خانگی توت فرنگی با عسل

مربای خانگی توت فرنگی با عسل

طعم عالی مربای توت فرنگی خانگی را بدون شکر سفید فقط با مقدار کمی عسل لذیذ کنید. این دستور ساده و خوشمزه مربا بدون شکر عالی است و درست کردن آن بسیار سریع و آسان است و هیچکس متوجه کمبود شکر نمی‌شود.

مواد لازم:

توت فرنگی پوره شده: 500 گرم

عسل: 2 فنجان

پکتین: 3/1 فنجان

آب لیمو: 1 عدد

طرز تهیه مربای توت فرنگی:

برگ‌های توت فرنگی را جدا کنید و آن‌ها را بشویید. در مخلوط کن مخلوط کنید تا یکدست شوند. آن‌ها را در یک قابلمه بزرگ بریزید. عسل، پکتین و آب لیمو را به آن‌ها اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد به جوش آیند. مدام و حدود ۳۰ دقیقه آن را هم بزنید و پس از هر بار هم زدن در آن را ببندید.

در حین پخت مربا، شیشه‌های نگهداری آن را تمیز و استریل کنید. برای استریل کردن شیشه‌ها می‌توانید آن‌ها را در یک قابله بزرگ قرار دهید و روی آن‌ها را با آب بپوشانید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش برسد. سپس شعله را خاموش کنید و شیشه‌ها را از آب خارج کنید و اجازه دهید تا خشک شوند. مربای توت فرنگی را داخل شیشه‌های تمیز و استریل شده بریزید. اما شیشه را به طور کامل پر نکنید.

یک کاردک لاستیکی را چند بار داخل شیشه‌ها بکشید تا مطمئن شوید که حباب‌های هوا از بین رفته‌اند. سپس لبه شیشه را با یک پارچه تمیز پاک کنید، درب شیشه را ببندید و مجدداً آن را در یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و حدوداً ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید. آن را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شود. با این کار مربای توت فرنگی را کنسرو یا به اصطلاح مهر و موم کرده‌اید. پس از آن می‌توانید آن را در یخچال به مدت طولانی نگهداری کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

منبع: www.farmhouseonboone.com

حساب کابری