مزایای عسل آویشن رایحه

مزایای عسل آویشن

از سال های گذشته تا کنون، عسل به عنوان یکی از مهم ترین مواد غذایی بر سر سفره ایرانیان بوده است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است که این مورد باعث شده تا همیشه از عسل به عنوان یکی از سالم ترین مواد خوراکی مورد استفاده انسان یاد کنند. عسل آویشن با طعم بی نظیری که دارد؛ بی شک به عنوان یکی از لذیذ ترین طعم هایی که در طول عمر خود چشیده اید، در ذهن شما باقی خواهد ماند. عسل آویشن توسط زنبور عسل از شهد گل آویشن وحشی و یا هر گونه دیگری که در خانواده آویشن باشد، تهیه می شود. عسل آویشن علاوه بر موارد استفاده ای که در حوزه آشپزی دارد؛ در زمینه هایی چون: سلامت، پزشکی و دارویی نقش پررنگی را ایفا می کند و بسیاری از خواص مفید را که برای بدن لازم و ضروری است تا جسم ما به طور کامل تقویت شود را دارا می باشد. در ادامه می خواهیم بیشتر به بررسی مزایای عسل آویشن بپردازیم. البته ناگفته نماند؛ که مزایای عسل آویشن بسیار است و به صورت کلی به آن خواهیم پرداخت.

گیاه آویشن

انواع گیاه آویشن به منظور استفاده زینتی کاشته می شود ویا می توانیم از آن ها به عنوان پوششی برای زمین استفاده کنیم. همین طور از آویشن در آشپزی استفاده می شود. البته از آویشن در تهیه دم کرده های خوشبو و مقوی نیز بهره می گیرند. گیاه آویشن به دلیل فراوان بودن مواد شیمیایی در ساختار آن عطر بسیار قوی و ماندگاری دارد که بعد از مصرف آویشن عطر آن از یاد شما نمی رود. گیاه آویشن منبع شهد مهمی برای زنبورهای عسل است و عسلی که از شهد آویشن ساخته می شود، به خوش طعم بودن و رایحه ای دلپذیر در بین مردم معروف است و طرفداران زیادی در بین علاقه مندان به شیرینی و شیرینی پزی دارد. البته نباید از خواص آنتی اکسیدانی عسل آویشن که بسیار مهم است، غافل شد. یکی از قابل توجه ترین گونه های آویشن برای تهیه عسل آویشن، آویشن وحشی است.

عسل آویشن

عسل طبیعی آویشن رایحه جدید 850 گرمی

عسل آویشن در حالت مایع به رنگ کهربا است و هنگامی که متبلور می شود، رنگ آن از بژ به قهوه ای متغیر است. عسل آویشن با طعم خاص خود می تواند، این حس را به شما بدهد که در حال خوردن میوه ای گرمسیری چون خرما و فلفل سفید هستید. زمانی که عسل آویشن میل می کنید، برای مدتی طعم آن را در دهان خود احساس خواهید کرد؛ زیرا عسل آویشن علاوه بر رایحه ماندگار و دلپذیر، طعم ماندگاری نیز دارد.

عسل آویشن دارای خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده ای است که باعث می شود، این عسل به عنوان ماده ای دارای خاصیت ضد سرطانی و ضد حساسیت شناخته شود. در تحقیقات انجام شده بر روی خواص انواع عسل ها مشخص شده است که عسل آویشن، همراه دیگر عسل های تیره رنگ مانند: تمشک، زالزالک و عسل سیاه شاه بلوط دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان، پلی فنول ها و فلاونوئیدها هستند که به همین دلیل به موادی با خواص آنتی اکسیدانی بالا شناخته می شوند. یکی از مهم ترین مزایای عسل آویشن، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که با سلامتی انسان رابطه مستقیم دارد و مصرف عسل آویشن سیستم ایمنی انسان را تقویت کرده و به بهبود آن کمک می کند.

مزایای عسل آویشن در حوزه سلامتی

عسل آویشن یک عسل بسیار مقوی و سالم است. به خواص آنتی اکسیدانی بالای عسل آویشن اشاره کردیم که وجود این عسل در رژیم غذایی ما می تواند سیستم ایمنی بدن ما را به شدت تقویت کند.  آنتی اکسیدان ها به خنثی سازی رادیکال های آزاد ، مولکول های ناپایدار که در اثر مواردی مانند: نور خورشید ، دود سیگار ، آلودگی هوا ، آفت کش ها ، عفونت و متابولیسم ایجاد می شوند ، کمک می کند. اعتقاد بر این است؛ که این مولکول های ناپایدار در ایجاد بیماری هایی از جمله بیماری های قلبی ، انواع مختلف سرطان ، سلولیت ، آب مروارید و آسم نقش دارند. رادیکال های آزاد همچنین می توانند پیری زودرس پوست را افزایش دهند ، به همین دلیل است که آنتی اکسیدان های پاک کننده رادیکال های آزاد نقش کلیدی در رژیم های ضد چروک دارند. البته عسل آویشن ضد التهاب و تسکین دهنده است؛ پس به هنگام گلودرد نوشیدن یک فنجان چای عسل آویشن می تواند در کاهش التهاب بدن شما موثر باشد. مصرف عسل آویشن به جای شیرین کننده های مضر و تثبیت این عسل در خوراک شما، می تواند در مهار سرطان هایی مانند: سرطان پوست و سرطان پروستات و همین طور جلوگیری از آنها موثر واقع شود.

نتیجه گیری

مزایای عسل آویشن بسیار زیاد است. یکی از مهم ترین مزایای عسل آویشن، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالای آن است که همین ویژگی آن را بین عسل های دیگر خاص تر می کند. مصرف عسل آویشن برای بدن شما بسیار مفید است؛ زیرا آنزیم های طبیعی فراوانی در آن وجود دارد. آنتی اکسیدان ها عملکرد سیستم ایمنی بدن را در مقابل انواع سرطان ها بهبود می بخشند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل آویشن را آنتی اکسیدان های دفاعی نامگذاری کرده اند. عسل رایحه خوانسار، تولید کننده انواع عسل طبیعی و ارگانیک، یکی از بهترین انواع عسل آویشن را عرضه میکند.

حساب کابری