مزایای عسل سفید ارگانیک

مزایای عسل سفید ارگانیک

همه انواع عسل به طور طبیعی حاوی مواد مغذی و آنزیم هایی هستند که دارای انواع مختلفی از فواید سلامتی و مصارف پزشکی هستند. در حقیقت، عسل به عنوان یک درمان عامیانه در بسیاری از موارد در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است. چندین نوع مختلف عسل وجود دارد. طعم و رنگ عسل و مقدار دقیق مواد مغذی آن، بستگی به محل جمع آوری زنبورها دارد. البته نوع گل ها نیز بی تاثیر نیست. هنگامی که هر نوع عسل متبلور شود، کدر و روشن تر یا تقریباً سفید رنگ می شود. همچنین، بلورهای جامد و شکر مانند ایجاد می کند. افزودن گرما می تواند عسل را دوباره به مایع تبدیل کند. برخی از فروشندگان از همین ویژگی ها سوء استفاده کرده و عسل های دیگر را به عنوان عسل سفید می فروشند. پس با ما همراه باشید تا با مزایای عسل سفید آشنا شوید و با شناخت دقیق این نوع عسل، در دام فروشندگان متقلب نیفتید.


عسل سفید چیست؟

عسل های سفید معمولاً در مقایسه با عسل های تیره، عطر و طعم ملایم تری دارند. عسل سفید، دقیقاً سفید به نظر نمی رسد. رنگ عسل سفید، کهربایی بسیار روشن است. گیاهان و گل هایی که عسل سفید تولید می کنند عبارتند از:

گل حکیم

یونجه

شبدر سفید

همچنین، یک شکل نادر از عسل سفید به نام عسل کیاوه وجود دارد که از درختان کیاو در هاوایی به دست می آید. عسل به صورت مایع جمع می شود و به طور طبیعی، به شکل یک ماده سفید، صاف و خامه ای با بافتی تبدیل می شود که به راحتی مانند کره پخش می شود. عسل کیاو سفید به عنوان عسل خام فروخته می شود.


عسل خام چیست؟

عسل خام را می توان به دو روش تعریف کرد. عسل خام طبیعی به طور مستقیم از کندوی عسل به درون ظرف ریخته می شود و به دست مصرف کننده می رسد. این نوع عسل، بدون افزودن گرما، بسته بندی و مصرف می شود. بیشتر عسل هایی را که از فروشگاه خریداری می کنید، فرآوری شده اند. گرم کردن عسل به بهبود رنگ و بافت کمک می کند و هرگونه تبلور ناخواسته را از بین می برد. اما بسیاری از آنتی اکسیدان ها و باکتری های مفید نیز در این فرآیند از بین می روند. بنابراین اگر می خواهید عسل سفید خام را امتحان کنید، آن را از یک تولید کننده محلی مورد اعتماد خریداری کنید.


فواید عسل سفید ارگانیک

در ادامه، برخی از مزایای سلامتی عسل سفید ارگانیک ارائه شده است:

1. خواص آنتی اکسیدانی عسل سفید

عسل خام حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی است. عسل سفید نیز حاوی چنین آنتی اکسیدان هایی است. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر آسیب سلول ها به دلیل رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کنند. آن ها همچنین قادر هستند که خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را افزایش دهند. منابع معتبر نشان می دهد که پلی فنول های موجود در عسل، به ویژه عسل طبیعی و خام، می توانند در جلوگیری از بیماری های قلبی نقش داشته باشد. اگر به دنبال جایگزینی برای شکر هستید، عسل راهی سالم برای افزودن طعم شیرین در غذای شما است. عسل علاوه بر طعم شیرینی، آنتی اکسیدان های زیادی را هم به رژیم غذایی فراهم می کند. عسل های سفید، طعم ملایمی دارند و همین طعم، آن ها را برای استفاده در روند پخت و پز ایده آل می کند.

2. درمان سرفه با عسل سفید

از عسل می توان به عنوان کاهش دهنده یا حتی سرکوب کننده کامل سرفه استفاده کرد. همچنین از آن به عنوان دارویی برای درمان گلو درد استفاده می شود. دفعه بعد که سرما خوردید یا سرفه کردید، عسل را به چای داغ با لیمو اضافه کنید و بنوشید تا معجزه درمانی آن را ببینید. مطالعه ای در این راستا نشان داد که برای درمان سرفه، عسل به اندازه دکسترومتورفان (ماده رایج داروی سرفه بدون نسخه) موثر است. همچنین می توانید 1 یا 2 قاشق چای خوری عسل خام را با قاشق میل کنید تا اثرات مثبتی در درمان سرفه خود مشاهده کنید.

3. عناصر غذایی گیاهی محافظ در عسل سفید

عناصر غذایی گیاهی ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و به محافظت از گیاه در برابر آسیب کمک می کنند. این عناصر، گیاهان را از شر حشرات و بیماری ها در امان نگه می دارند و از گیاه در برابر اشعه ماورا بنفش شدید محافظت می کنند. این ترکیبات هم مزایای آنتی اکسیدانی دارند و هم مزیت های ضد التهابی. بنابراین می توانند تأثیر مثبتی بر سلامتی شما داشته باشند. عسل از گیاهان ساخته می شود و دارای عناصر غذایی گیاهی است. این مواد مغذی ارزشمند، منحصر به عسل خام هستند و با فرآوری زیاد عسل از بین می رود.

4. مراقبت از پوست و ترمیم زخم

در طول تاریخ از عسل به عنوان راهی برای بهبود زخم های پوستی استفاده می شده است. امروزه نیز می توانید آن را به عنوان یکی از مواد سازنده محصولات زیبایی بیابید. عسل سفید خام می تواند باکتری ها و قارچ های مضر را از بین ببرد. علاوه بر این، به طور طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن، ضد عفونی کننده است.

5. کاهش مشکلات گوارشی

همواره از عسل برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال و زخم استفاده می شده است. زخم های گوارشی در معده یا سایر نقاط سیستم گوارشی ایجاد می شوند. گفته می شود مصرف 1 تا 2 قاشق چای خوری عسل سفید ارگانیک با معده خالی باعث تسکین درد و کمک به روند بهبود این زخم ها می شود. اما هنوز هم توصیه نمی شود که از عسل خام به تنهایی برای درمان زخم استفاده کنید.


نتیجه می گیریم که …

مزایای عسل سفید در حالی که ارگانیک است، چندین برابر بیشتر از عسل سفید فرآوری شده است.

حساب کابری