مزایای چای سبز همراه با عسل

مزایای چای سبز همراه با عسل

مزایای چای سبز همراه با عسل

چای سبز یکی از نوشیدنی های مفید و پرمصرف در جهان و از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و گیاهان دارویی شناخته شده است. چای سبز یک تقویت کننده سلامت تمام عیار است.

چرا مصرف چای سبز با عسل بهتر از مصرف آن با قند یا شکر است؟

چای سبز بیشتر با هدف سلامتی و تناسب اندام مصرف می شود اما وقتی آن را با شکر ترکیب می کنید، کالری فقط به چربی اضافه می شود. بنابراین ، دوری از قند و شکر بسیار مهم است. گفته می شود یک حبه قند تنها 9 کالری دارد اما مصرف چای سبز با شکر یا قند چندین بار در روز می تواند دو برابر یا سه برابر کالری را اضافه کند، بنابراین اثرات مثبت چای سبز را منفی می کند.


فواید نوشیدن چای سبز با عسل چیست؟

1- سلامت قلب

چای سبز جدا از سایر مزایای آن به سالم سازی قلب و در ایجاد شرایط مطلوب برای آن کمک می کند. طبق تحقیقات پزشکی، مصرف حداقل 7-8 فنجان چای سبز همراه با عسل می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تقریباً 75 درصد کاهش دهد. چای سبز همچنین مقدار کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش داده و کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.


2- کنترل کلسترول

سطح کلسترول بالا می تواند منجر به بیماری های مهلک قلبی و سکته مغزی شود. بنابراین کنترل سطح کلسترول بسیار مهم است. برای عملکرد مناسب قلب، میزان کلسترول باید کمتر از 200 میلی گرم در لیتر باشد. به غیر از یک رژیم غذایی خوب و ورزش متعادل، مصرف چای سبز به همراه عسل در کنترل میزان کلسترول بد خون مفید است.


3- مبارزه با بوی بد دهان

به عنوان یک ماده غذایی عالی، چای سبز به غیر از سالم نگه داشتن بدن و سالم بودن، در مبارزه با باکتری ها و ویروس ها در دهان و از بین بردن بوی بد دهان نیز کمک می کند. پلی فنول های موجود در چای سبز به میزان بیش از 30 درصد به تمیز کردن دهان و از بین بردن بوی بد دهان کمک می کند.

پس چرا عسل را به مخلوط اضافه می کنیم؟

عسل به عنوان یک ماده ضد میکروبی عمل می کند و از رشد باکتری ها در دهان جلوگیری می کند.

به همین دلیل است که استفاده از چای سبز با عسل می تواند به عنوان روشی قدرتمند برای مقابله با بوی بد دهان عمل کند.


4- برای سلامتی استخوان مفید است

مصرف منظم چای سبز به همراه عسل می تواند منجر به استخوان های سالم و قوی بخصوص در خانم ها شود. بیشتر زنان بعد از 30 سالگی از بیماری های استخوانی رنج می برند. مصرف منظم چای سبز به همراه عسل باعث تقویت عضلات و استخوان ها می شود.


5- به شما پوست سالم می بخشد

مصرف منظم چای سبز با عسل سموم بدن را از بین می برد و آن را با مواد معدنی و ویتامین های سالم جایگزین می کند. هم عسل و هم چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به تجدید سلول های پوستی کمک می کنند و ظاهری درخشان و جوانتر به آن می بخشند. آنها همچنین با بیرون راندن رادیکالهای آزاد سمی از سیستم پوستی، به مبارزه با آکنه و آفت های پوستی کمک می کنند.


6- عملکرد مغز را بهبود می بخشد

چای سبز همراه با عسل به بهبود عملکرد مغز کمک کرده و آن را تقویت می کند.


7- سرماخوردگی را کاهش می دهد

با تقویت سیستم ایمنی بدن، چای سبز با عسل به مبارزه با ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آنها به تقویت قابلیت های دفاعی سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ترکیب دیگری که می توانید برای مدیریت سرماخوردگی خود استفاده کنید، ترکیب چای سبز با زنجبیل و عسل است.


منبع: dabur

حساب کابری