مزایای کندو فلو

مزایای کندو فلو

کندو یک اصطلاح رایج برای ساختار فیزیکی است که یک کلنی زنبور عسل را در خود جای می دهد. در کندوها هزاران زنبور عسل زندگی می کنند. این مقاله از وبلاگ عسل رایحه در مورد کندو فلو، مزایا و معایب آن توضیحاتی ارائه می دهد، پس تا انتهای آن همراهمان باشید.

1.برداشت بی دردسر عسل

روش‌های مرسوم زنبورداری شامل فرآیند دشوار برچیدن کندو، برداشتن قاب‌ها و استخراج عسل با استفاده از تجهیزات تخصصی است. اما در برداشت عسل از کندو فلو، هر بار که کلید جریان را می‌چرخانید عسل مستقیماً از کندو به داخل شیشه تخلیه می‌شود و زنبورها مزاحم برداشت عسل نمی‌شوند. پس سیستم Flow برداشت عسل را برای زنبوردار و زنبورها آسان می کند.

2.طراحی نوآورانه

کندو فلو، دارای یک طراحی نوآورانه است و مبتنی بر مفهوم اصلی برای بهبود و اصلاح محصولات بر اساس بازخورد کاربر است. پنجره های مشاهده داخلی، سینی مدیریت آفات و پایه کندو قابل تنظیم تنها چند نمونه از ویژگی هایی هستند که این نوع کندو را متمایز می کند. پنجره های مشاهده داخلی کندو به شما این امکان را می دهد که حرکات زنبورها را بدون ایجاد مزاحمت زیر نظر داشته باشید و آن را به یک ابزار آموزشی عالی برای مبتدیان و یک تجربه یادگیری جذاب تبدیل می کند.

3.طعم عالی عسل

یکی از جنبه های دیگر و مثبت کندو فلو، ماهیت متمایز هر برداشت عسل است. وجود قاب های مجزا برای هر نوع عسل می تواند  این امکان را به زنبور دار بدهد که بدون اختلاط عسل آن را در شیشه های مجزا قرار دهد.

4.آسیبی به زنبورها وارد نمی شود

امروزه تلاش زیادی برای نجات زنبورها قهرمانان کوچک زیست محیطی می شود و تلاش می شود آسیبی به آنها وارد نشود. یکی از روش هایی که با برداشت عسل نمی تواند آسیبی به آنها وارد کند استفاده از کندو فلو است.

مزیت دیگری که این کندو دارد، این است که عسل در هنگام خروج از آن متبلور نمی شود.

دما – در بیشتر موارد عسل وقتی از کندو خارج می شود و دما کاهش می یابد، متبلور می شود. اما در کندوی فلو، عسل مستقیما در ظرف ریخته می شود و احتمال کریستال شدن در آن خیلی کم است.

برداشت سریع – برداشت سریع و آسان عسل در این نوع کندو، به زنبورداران اجازه می‌دهد از این بازه زمانی کوتاه برای جمع‌آوری عسل مایع استفاده کنند.

نمونه برداری از عسل – زنبورداران می توانند به راحتی عسل را بدون باز کردن در نمونه برداری کنند تا بررسی کنند که آیا برای برداشت آماده است یا خیر.

در ادامه با معایب کندو فلو آشنا شوید.

معایب کندو فلو چیست؟

1.هزینه

کندو فلو در مقایسه با کندوهای معمولی دارای قیمت بالاتری است. با این حال، این سرمایه گذاری اولیه می تواند در مقابل هزینه های مرتبط با روش های مرسوم استخراج عسل متعادل شود. در فرآیند مرسوم، برداشت کار فشرده و نیاز به تجهیزات پرهزینه استخراج می تواند در طول زمان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. تمام پلاستیک های مورد استفاده در کندو فلو از بالاترین کیفیت موجود برخوردار هستند و تمام الوارها به طور پایدار تهیه، برداشت و آسیاب می شوند، که به این معنی است که گران تر از استفاده از منابع چوبی با درجه پایین تر است.

 2.پلاستیک در کندوها

برخی از زنبورداران در مورد استفاده از اجزای پلاستیکی در هر نقطه از کندوها محتاط هستند. سال‌هاست که پلاستیک‌ها در کندوهای زنبور عسل برای نوزادان و لانه‌های زنبور عسل مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تاثیر منفی بر کلنی‌های زنبور عسل نشان نداده‌اند. قاب های نوزاد بدون پایه با تمام کندوهای فلو ارائه می شود. این به زنبورها اجازه می‌دهد تا ساختار شانه‌ای طبیعی خود را با اندازه سلول‌های مختلف برای انواع مختلف زنبورها بسازند.

3.برداشت زیاد عسل

سیستم فلو ممکن است زنبورداران را وسوسه کند تا به دفعات زیاد عسل برداشت کنند و زنبورها را از تامین غذای خود محروم کند. برخی همچنین معتقدند که سهولت استخراج عسل منجر به تنبلی زنبورداری می‌شود و زنبورداران را از بازرسی منظم کندوها و حفظ کلنی‌هایشان منصرف می‌کند.

4.نمی توان موم را از کندو فلو برداشت کرد.

فریم های جریان صرفاً برای سهولت برداشت عسل طراحی شده اند، به این ترتیب، شما نمی توانید از آنها موم زنبور عسل برداشت کنید. عسل بدون موم از فریم های فلو خارج می شود و آماده استفاده است. تمام موم در کندو باقی می ماند و زنبورها دوباره از آن استفاده می کنند. زنبورها از حدود 7 کیلوگرم عسل برای تولید 1 کیلوگرم موم استفاده می کنند، بنابراین این جنبه از سیستم Flow می تواند میزان تولید عسل کندو را بهبود بخشد.

منبع: honeyflow.com

حساب کابری