مصرف عسل برای درمان آلرژی

مصرف عسل برای درمان آلرژی

مزایای بعضی از مواد غذایی و یا میوه جات و سبزیجات ممکن است در فرهنگ های مختلف، تلفیقی از حقایق علمی و تجربیات مردم باشد که ممکن است هیچ دلیل علمی این تجربه را تایید نکند. می دانیم که عسل طبیعی به عنوان ماده ای سالم و بسیار مفید معروف است و در اصطلاح به معنی ماده ای شفا دهنده نامیده می شود. حال ما حقایق مزایای مصرف عسل را در ارتباط با درمان آلرژی بررسی می کنیم. استفاده از هر نوع مواد غذایی در جهت مصارف درمانی نباید خودسرانه و بر پایه گفته های هرکس باشد. مصرف مواد غذایی و داروها در زمینه درمان شخص بسیار موضوع حساسی است و باید به صورت چند جانبه به آن دقت کرد و حتما درارتباط با این موضوع مشورت با یک پزشک یا یک فرد دارای علم و تجربه در این زمینه بسیار لازم است. افراد زیادی وجود دارند که دچار آلرژی پاییزه هستند و با شروع فصل پاییز علائم آلرژی آن ها شروع به نشان دادن خود می کند. مهم است که بدانید آلرژی شما چه علائمی دارد و انجام چه کارهایی و یا خوردن چه چیزهایی می تواند به شما کمک کند که تا اندازه ای آلرژی خود را کنترل کنید.

علائم شایع آلرژی

علائم آلرژی به طور معمول می تواند شامل علائمی باشد که برای همه به طور یکسان اتفاق می افتد و اکثر افرادی که دارای آلرژی هستند، این نشانه ها را از خود بروز می دهند. البته گفتیم که این نشانه ها، نشانه های عمومی آلرژی هستند و امکان دارد که فردی دارای آلرژی باشد و علائم متفاوت تری نسبت به بقیه داشته باشد. علائمی مانند: عطسه کردن مداوم، آبریزش و یا گرفتگی مجراهای بینی ، خارش سینوس ها و مجرای گوش یا گلو، اشک ریختن مداوم، خارش چشم، تخلیه مداوم بینی و غیره. بعضی نیزمبتلا به آلرژی های پوستی هستند و با تغییر فصل پوست آن ها دچار جراحت می شود. با اینکه درمان های بدون نسخه و به اصطلاح گیاهی زیادی برای درمان آلرژی در دسترس است و مردم علاقه نسبتا بیشتری به درمان های گیاهیی و غذایی نسبت به درمان های شیمیایی در این زمینه نشان می دهند. در حال حاضر نیز کشش بیشتری نسبت به مصرف عسل محلی برای کنترل آلرژی فصلی(پاییزه و بهاره) دیده می شود. افرادی که برای درمان بیماری ها به دنبال راه حل و درمان های طبیعی هستند و رویکرد های طبیعی بیشتر آن ها را جذب می کند، از استفاده از عسل محلی برای کنترل آلرژی بیشتر استقبال خواهند کرد. اما پرسش اصلی این است که آیا مصرف عسل محلی به اندازه ای که گفته می شود، درباره آلرژی بهاره یا پاییزه موثر است یا خیر؟

ارتباط بین عسل ارگانیک و آلرژن ها

به طور کلی می توانیم بگوییم که به هنگام حضور آلرژن ها در بدن برای ایجاد علائم آلرژی؛ گلبول های سفید در بدن در تکاپو هستند تا در سلول های خاطره نشانی از آلرژن ها ثبت شود و یک سد دفاعی و ایمنی برای حفاظت از وضعیت درونی بدن ایجاد شود. بنابراین می توانیم بگوییم که با بالا رفتن تعداد آلرژن ها در بدن، بدن به نوعی شروع به ساختن گونه ای واکسن می کند تا در برابر آلرژی خود را مقاوم کند. البته باید بدانید که علت ایجاد آلرژی بهاره و پاییزه در افراد به علت گرده درختان، علف ها و علف های هرز است. با توجه به اینکه منشاء اصلی عسل گرده گل هایی است که توسط زنبور ها جمع می شود؛ خطری برای تشدید علائم آلرژی به حساب نمی آید. با تمام این گفته ها ثابت نشده است که ترکیبات موجود در عسل می توانند آلرژن های موردنظر را شناسایی کنند و به عنوان یک عامل بازدارنده و جدی در بدن عمل کند.

فواید عسل ارگانیک برای سلامتی

با اینکه عسل ارگانیک به طور مستقیم نمی تواند به کنترل آلرژی فصلی شما کمک کند؛ ولی مزایای جانبی آن برای  تامین سلامتی شما بسیار مهم و باارزش است و به راحتی می تواند قوای بدنی شما را تقویت کند. در صورت ابتلا به گلودرد و یا داشتن سرفه های مکرر در دوره آلرژی فصلی، مصرف عسل محلی می تواند موثر واقع شود. عسل محلی منبع سرشاری از آنتی اکسیدان، پروبیوتیک و مواد مغذی است که سلامت بدن شما را پشتیبانی خواهد کرد و سلامت فیزیکی بدن شما را در برابر بیماری تقویت می کند. افرادی که مایل هستند، شیرین کننده های مصنوعی را از رژیم غذایی خود حذف کنند و یا به علت هایی مانند: دیابت و غیره مجبور به حذف شکر هستند؛ می توانند عسل را با اطمینان کامل جایگزین شیرین کننده های مصنوعی کنند.

مصرف عسل برای درمان آلرژی

امتحان عسل ارگانیک با انتخاب مطمئن زنبور دار

اگر مایل به امتحان عسل محلی یا خام هستید؛ عسل را از زنبور داری خریداری کنید که مراحل تولید عسل را در شرایط استاندارد فراهم کرده است. محل کندوها باید در فاصله ۵مایلی محل زندگی انسان ها باشد، از هیچ مواد شیمیایی یا دارویی استفاده نکرده است، زنبورها را به طور مصنوعی تغذیه نکرده است و محل کندو ها را تغییر نداده است، عسل زنبور ها را فیلتر یا گرم نمی کند و همین طور از قاب های چوبی و فونداسیون موم طبیعی استفاده می کند. اگر زنبور داری با تمام این معیارها را برای خرید عسل ارگانیک پیدا نکردید؛ تا جایی که می توانید به دنبال سالم ترین عسل ارگانیک ممکن در اطراف خود باشید.

نتیجه

شاید مصرف عسل ارگانیک مستقیما نتواند به کنترل آلرژی شما کمک کند ولی مصرف عسل ارگانیک سالم تاثیر بسیاری بر روی تقویت سلامت بدن شما دارد. همچنین در عسل ارگانیک خام ممکن است، ترکیباتی باشد که باعث تشدید آلرژی شما شود. بنابراین علائم آلرژی خود را به طور کامل بشناسید و بدانید که نسبت به چه مواردی بیشترین حساسیت را دارید و سپس با اطمینان خاطر از طعم بی نظیر عسل محلی لذت ببرید.

منبع: www.aprilaire.com

حساب کابری