مضرات مصرف زیاد عسل

مضرات مصرف زیاد عسل

عسل جایگزین سالمی برای شکر است و با توجه به اینکه یک غذای گرم در نظر گرفته می‎شود، به کاهش وزن کمک می‌کند و فواید سلامتی فراوان دیگری نیز دارد. تبدیل آن به بخشی از رژیم غذایی معمولی شما می‎تواند یک اتفاق خوب باشد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‎اید که وقتی بیش از حد عسل مصرف کنید چه اتفاقی می‎افتد؟

در حالی که عسل سالم است، مقدار زیاد هر چیزی مضر است – از جمله این شهد شیرین.

در اینجا 5 دلیل وجود دارد که چرا باید عسل را در حد اعتدال مصرف کنید:

1. عسل می‎تواند باعث افزایش سطح قند خون شود.

عسل دارای قند و کربوهیدرات به مقدار زیاد است. بنابراین وقتی در مصرف عسل زیاده روی می‎کنید، سطح قند خون شما افزایش می‎یابد. اگر دیابتی هستید، افزایش غیرطبیعی در سطح قند خونتان می‎تواند خطرناک باشد.

2. عسل می‎تواند فشار خون را کاهش دهد.

عسل یک ماده خوب برای کنترل فشارخون است. اما زمانی که بیش از حد مصرف شود، می‎تواند شما را در معرض خطر فشار خون پایین یا افت فشار خون قرار دهد. در دراز مدت، این می‎تواند بر عملکرد قلب شما تأثیر بگذارد.

3. می‌تواند منجر به مشکلات معده شود.

اگر دچار یبوست هستید، عسل می‎تواند آن را بدتر کند. عسل بیش از حد می‎تواند به دلیل محتوای بالای فروکتوز موجود در آن روی یبوست تأثیر منفی دارد. علاوه بر این، عسل می‎تواند منجر به نفخ و یا اسهال شود. در نتیجه بدن ناتوان از هضم قندهای موجود در عسل می‎شود.

4. می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

اگر وزن خود را مرتب کنترل می‌کنید، کنترل مقدار عسلی که مصرف می‌کنید بسیار ضروری است. محتوای بالای کالری، قند و کربوهیدرات موجود در عسل می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

5. عسل همچنین می‌تواند راه را برای مشکلات دندانی هموار کند.

وقتی بیش از حد عسل مصرف کنید، قند زیاد آن می‌تواند باعث پوسیدگی دندان شود. حدود 82 درصد از عسل از شکر تشکیل شده است و این برای آسیب رساندن به دندان کافی است. علاوه بر این، عسل ماهیت چسبنده‎ای نیز دارد، به این معنی که می‎تواند به دندان‎های شما بچسبد و باعث پوسیدگی دندان شود.

پس با توجه به مطالب بالا چه مقدار عسل باید مصرف شود که برای بدن مضر نباشد؟

استفاده از عسل حدود 50 میلی لیتر در روز مجاز و متعادل است و نباید بیشتر از آن مصرف شود. با این حال، اگر بیماری خاصی دارید قبل از مصرف عسل با پزشک خود مشورت کنید.

حساب کابری