معجزه عسل برای درمان سرفه

معجزه عسل برای درمان سرفه

عسل طبیعی از گذشته های دور تا کنون به عنوان یک درمان موثر برای درمان بیماری های گلو مانند سرفه شناخته شده است و دلیل آن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن است. ماهیت چسبناک عسل نیز با پوشش گلو، اثر تسکین دهنده ای را ایجاد می کند. در واقع مخلوط کردن عسل با آب لیمو و آب داغ می تواند سرفه را بهبود دهد و مقایسه گروه آزمایشی کودکانی که عسل مصرف می کنند با کودکانی که عسل مصرف نمی کنند؛ نشان می دهد که عسل در درمان سرفه بسیار موثر است. به جرئت می توانیم به پرسش چرا عسل برای سرفه خوب است؟ جواب مثبت دهیم. عسل طبیعی دارای مواد مصنوعی و نگهدارنده نیست و می تواند در درمان گلودرد و سرفه به خوبی عمل کند و وجود ترکیبات طبیعی آن موجب کاهش تدریجی سرفه می شود. گونه های متفاوتی از ترکیبات عسل با مواد گیاهی وجود دارند که با توجه به تفاوت های ساختاری خود می توانند در درجات مختلفی بر روی درمان سرفه تاثیر بگذارند. پس از بررسی نتایج آزمایشات بر روی ترکیب عسل با مواد گیاهی می توانیم تصمیم بگیریم که از چه نوع ترکیبی برای درمان بیماری های گلو استفاده کنیم.

عسل طبیعی و سیاه دانه

زمانی که رایحه گیاهی لطیف سیاه دانه با عسل طبیعی ترکیب می شود، معجونی نیروبخش ساخته خواهد شد که به تقویت سلامتی شما کمک خواهد کرد. سیاه دانه همچنین به عنوان زیره سیاه نیز شناخته می شود. سیاه دانه به عنوان ادویه نیز استفاده می شود. ترکیب عسل و سیاه دانه کمک زیادی به دستگاه تنفسی می کند و به عنوان یک درمان مکمل برای آسم، برونشیت، آنفولانزا و برخی بیماری های مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می توانید از این ترکیب برای کنترل سرفه استفاده کنید تا موجب بیماری های حادتر نشود.

گل گاو زبان و عسل طبیعی

گل های گل گاو زبان فقط زیبا نیستند، بلکه دارای مزایای فراوانی هستند و بسیار مقوی هستند. یکی از خواص های مورد توجه گل گاو زبان، خاصیت ضد التهابی آن است که در آزمایشات متفاوتی سنجیده شده است. گل گاو زبان می تواند تا حدودی در درمان اسم موثر باشد و همین طور استعمال خارجی روغن گل گاو زبان برای کودکانی که به خارش و قرمزی مبتلا هستند، مفید و موثر واقع شده است. ترکیب این خاصیت گل گاو زبان با خاصیت های عسل یک درمان عالی و بی نقص را برای درمان سرفه به ما ارائه خواهد داد. ترکیب گل گاو زبان و عسل طبیعی دارای طعمی مطبوع و لطیف است که می تواند برای شما تبدیل به یک چای مقوی و معجونی برای کنترل سرفه شود.

عسل طبیعی و زرد چوبه

این ادویه زرد رنگ و متفاوت حاوی کورکومین است؛ کورکومین ماده ای است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی دارد. مطالعات نشان داده است که از زردچوبه به طور ویژه در درمان افسردگی و آرتریت استفاده می کنند. حتی می توان از زردچوبه برای جلوگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی استفاده کرد. خواص زردچوبه در درمان سرفه به اندازه سیاه دانه و گل گاو زبان موثر نیست و به همین دلیل ممکن است انتخاب اول شما نباشد. البته فراموش نکنید که وجود کمی زردچوبه و عسل طبیعی در چای شما می تواند برای تقویت سلامتی شما تاثیر گذار باشد. اگر می خواهید از این ترکیب در دمنوش خود استفاده کنید؛ مراقب باشید که زرد چوبه با محتویات دیگر دمنوش گیاهی شما سازگار باشد. در ریختن زرد چوبه در چای خود زیاده روی نکنید. زردچوبه خواص همه جانبه فراوانی برای سلامتی ما دارد.

منبع: localhoneyman.co.uk

حساب کابری